uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(1), w szczególności jego art. 41 ust. 1 i 1a, art. 64 ust. 2, art. 70 ust. 2, art. 71 ust. 2, art. 110i ust. 3 i 4, art. 110l ust. 1, art. 143b ust. 3 i art. 145 lit. i) oraz art. 155,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W przypadku państw członkowskich korzystających z możliwości przewidzianej w art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 oraz w zależności od przekazanych informacji określonych w art. 145 lit. i) tego rozporządzenia należy zmienić pułapy krajowe wyszczególnione w załączniku VIII do wspomnianego rozporządzenia.
(2) Artykuł 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 247/2006 z dnia 30 stycznia 2006 r. w sprawie szczególnych działań w dziedzinie rolnictwa na rzecz regionów peryferyjnych Unii Europejskiej przewiduje począwszy od 2006 r. wkład Wspólnoty w finansowanie programów wspierania szczególnych środków na rzecz produkcji zwierzęcej w regionach peryferyjnych(2). W związku z tym należy, w odniesieniu do danych państw członkowskich, dokonać odliczenia od pułapów krajowych określonych w załączniku VIII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 kwot wspomnianego wkładu odpowiadających szczególnym środkom początkowo ujętym we wspomnianym załączniku VIII.
(3) Należy dostosować pułapy krajowe określone w pkt 2 lit. K załącznikaVIIdorozporządzenia(WE)nr1782/2003,biorąc poduwagęnajnowszedanedotyczącecykorii,izmienićodpowiedniopułapykrajoweustalonewzałącznikuVIIIdowspomnianego rozporządzenia, nie zmieniając jednak kwoty całkowitej.
(4) Należy również dostosować pułapy krajowe ustalone w pkt 2 lit. K załącznika VII do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, biorąc pod uwagę zawarte w kwocie cukru i kwocie syropu inulinowego ilości, które zostały wyprodukowane w państwie członkowskim z buraków cukrowych i cykorii uprawianych w innym państwie członkowskim w latach gospodarczych 2000/2001- 2005/2006. Należy zatem dostosować pułapy krajowe ustalone w załącznikach VIII i VIIIa do wspomnianego rozporządzenia.
(5) W przypadku państw członkowskich wdrażających w 2006 r. system płatności jednolitych przewidziany w tytule III rozporządzenia (WE) nr 1782/2003, należy ustalić pułapy budżetowe na 2006 r. w odniesieniu do każdej płatności określonej w art. 66-69 do wymienionego rozporządzenia, na warunkach ustalonych w sekcji 2 wspomnianegotytułu.
(6) W przypadku państw członkowskich korzystających w 2006 r. z możliwości przewidzianej w art. 70 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 należy ustalić na rok 2006 pułapy budżetowe mające zastosowanie do płatności bezpośrednich wykluczonych z systemu płatności jednolitych.
(7) W przypadku państw członkowskich korzystających z okresu przejściowego określonego w art. 71 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 należy ustalić na rok 2006 pułapy budżetowe mające zastosowanie do płatności bezpośrednich wymienionych w załączniku VI do wymienionego rozporządzenia.
(8) Należy ustalić maksymalną kwotę pomocy w odniesieniu do gajów oliwnych, określoną w art. 110i ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 na podstawie wartości współczynnika określonego w załączniku VII lit. H do tego rozporządzenia, jak również odliczenia dokonanego zgodnie z ust. 4 wymienionego artykułu, zgłoszoną przez dane państwa członkowskie i odpowiednio dostosować pułapy krajowe ustalone w załączniku VIII. W przypadku państw członkowskich, które zdecydowały ustalić współczynnik określony w załączniku VII lit. H na poziomie 1, nie ustala się żadnych kwot.
(9) Należy ustalić maksymalną kwotę wkładu Wspólnoty w finansowanie programów prac przygotowanych przez zatwierdzone organizacje podmiotów gospodarczych w sektorze oleju z oliwek na podstawie współczynnika w art. 110i ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 zgłoszonego przez dane państwa członkowskie.
(10) Należy ustalić maksymalną kwotę całkowitej pomocy z tytułu tytoniu określoną w art. 110l ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 na podstawie wartości współczynnika określonego w załączniku VII lit. I zgłoszoną przez dane państwa członkowskie i odpowiednio dostosować pułapy krajowe ustalone w załączniku VIII do wspomnianego rozporządzenia. W przypadku państw członkowskich, które zdecydowały ustalić współczynnik określony w załączniku VII lit. I na poziomie 1, nie należy ustalać żadnych kwot.
(11) W trosce o przejrzystość należy opublikować pułapy budżetowe systemu płatności jednolitej na 2006 r. po dokonaniu odliczeń od pułapów płatności określonej w art. 66-70 do rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 uaktualnionych pułapów z załącznika VIII do wspomnianego rozporządzenia.
(12) Należy ustalić maksymalne kwoty funduszy udostępnionych państwom członkowskim, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r. i które zastosują jednolity system płatności obszarowej w celu przyznania oddzielnych płatności z tytułu cukru zgodnie z art. 143ba na podstawie przekazanych przez nie informacji.
(13) Należy ustalić roczne koperty finansowe na rok 2006 zgodnie z art. 143b ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003 dla państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r. i które wprowadzą w roku 2006 system jednolitych płatności obszarowych przewidziany w tytule IVa wspomnianego rozporządzenia.
(14) Należy zatem zmienić rozporządzenie (WE) nr 1782/2003.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Dopłat Bezpośrednich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 lipca 2006 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 319/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 32).
(2) Dz.U. L 42 z 14.2.2006, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 318/2006 (Dz.U. L 58 z 28.2.2006, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.208.3 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1156/2006 ustanawiające pułapy budżetowe na rok 2006 dla częściowo lub fakultatywnie wdrożonego systemu jednolitej płatności, rocznych kopert finansowych dla systemu jednolitej płatności obszarowej oraz kwot maksymalnych na osobne płatności z tytułu cukru, przewidziane w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1782/2003 i zmieniające to rozporządzenie |
| Data aktu: | 28/07/2006 |
| Data ogłoszenia: | 29/07/2006 |
| Data wejścia w życie: | 05/08/2006 |