Rozporządzenie 910/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 910/2006
z dnia 20 czerwca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE(1) (w dalszej części zwane "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Komisja przyjęła rozporządzenie (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(2) Parlamentu Europejskiego i Rady.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia podstawowego i art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(3) Parlamentu Europejskiego i Rady, niektóre państwa członkowskie przekazały Komisji informacje o tożsamości dodatkowych przewoźników lotniczych, podlegających zakazowi wykonywania przewozów na ich terytorium, wraz z uzasadnieniem wprowadzenia takich zakazów oraz wszelkimi innymi odpowiednimi informacjami.

(3) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, państwa członkowskie przekazały Komisji Europejskiej informacje istotne w kontekście uaktualniania wspólnotowego wykazu. Na tej podstawie Komisja powinna zadecydować o uaktualnieniu wspólnotowego wykazu z własnej inicjatywy lub na wniosek państw członkowskich.

(4) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia podstawowego oraz art. 4 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, Komisja poinformowała wszystkich zainteresowanych przewoźników lotniczych bezpośrednio lub, gdy było to niemożliwe, poprzez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny, określając istotne fakty i względy, które stanowiłyby podstawę decyzji o nałożeniu zakazu wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(5) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia podstawowego i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, Komisja zapewniła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym możliwość zapoznania się z dokumentami dostarczonymi przez państwa członkowskie, przedstawienia pisemnych komentarzy oraz dokonania ustnej prezentacji przed Komisją w terminie 10 dni roboczych oraz przed Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego(4).

(6) Zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 473/2006 Komisja przeprowadziła konsultacje z organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad zainteresowanymi przewoźnikami lotniczymi oraz, w szczególnych przypadkach, konsultacje przeprowadziły niektóre państwa członkowskie.

Buraq Air

(7) Buraq Air dostarczyły dowody zaprzestania przewozów towarowych, które doprowadziły do ujęcia ich w załączniku B do rozporządzenia (WE) nr 474/2006.

(8) Organy Libii odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Buraq Air zapewniły o spełnieniu przez Buraq Air stosownych norm bezpieczeństwa w zakresie przewozów.

(9) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria oraz bez uszczerbku dla weryfikacji skutecznej zgodności w drodze odpowiednich kontroli na ziemi, ocenia się, że liniom Buraq Air należy zezwolić na wykonywanie przewozów we Wspólnocie i w konsekwencji powinny one zostać usunięte z załącznika B.

Przewoźnicy lotniczy z Demokratycznej Republiki Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi

(10) Najnowsza wersja rejestru kodeksu ICAO (Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego) odwołuje się do przewoźników lotniczych certyfikowanych przez organy Demokratycznej Republiki Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi odpowiedzialne za nadzór regulacyjny, którzy nie pojawiają się indywidualnie w wykazie wspólnotowym.

(11) Organy Demokratycznej Republiki Konga, Liberii, Sierra Leone i Suazi odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami nie przedstawiły dowodów wskazujących, że przewoźnicy ci zaprzestali swojej działalności w momencie, kiedy zwróciła się o to Komisja.

(12) Organy Gwinei Równikowej poinformowały Komisję o dokonaniu znacznego postępu w cofnięciu certyfikatów przewoźnika lotniczego przewoźnikom niespełniającym stosownych norm bezpieczeństwa. Jednak w celu umożliwienia Komisji usunięcia tych przewoźników lotniczych z załącznika A niezbędne będzie dostarczenie przez organy Gwinei Równikowej dodatkowych materiałów technicznych.

(13) Organy Gwinei Równikowej poinformowały również Komisję, że opracowano plan działań naprawczych w celu wdrożenia i egzekwowania stosownych norm bezpieczeństwa zgodnie z zobowiązaniami na mocy konwencji chicagowskiej oraz w celu przeprowadzenia stosownego nadzoru bezpieczeństwa nad przewoźnikami certyfikowanymi w Gwinei Równikowej. Organy Gwinei Równikowej stwierdziły jednak, że pełne wdrożenie planu działań naprawczych wymaga dodatkowego czasu.

(14) W związku z powyższym, w celu poprawy przejrzystości i spójności, wszyscy przewoźnicy certyfikowani w Demokratycznej Republice Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi, których istnienie odnotowane jest w najnowszej wersji rejestru kodeksu ICAO, powinni zostać ujęci w załączniku A.

Air West Co. Ltd

(15) Istnieją potwierdzone dowody istnienia poważnych braków w zakresie bezpieczeństwa po stronie Air West Co. Ltd certyfikowanych w Sudanie w odniesieniu do określonych operacji. Braki te zostały zidentyfikowane przez Niemcy podczas kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(5).

(16) Air West Co. Ltd odpowiedziały na zapytanie ze strony niemieckiego urzędu lotnictwa cywilnego, wskazując, że opracowano plan działań mający na celu wyeliminowanie braków wykrytych w trakcie kontroli na ziemi. Jednakże nadal nie ma żadnych dowodów na wdrożenie stosownego planu działań w odniesieniu do określonych przewozów, w stosunku do których wykryto braki bezpieczeństwa.

(17) Organy Sudanu odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Air West Co. Ltd nie dostarczyły wystarczających informacji na temat bezpieczeństwa określonych przewozów dokonywanych przez Air West Co. Ltd w momencie zgłoszenia obaw przez Niemcy i Komisję.

(18) Niedawna kontrola samolotu IL-76 nr rejestracyjny ST-EWX przeprowadzona przez Niemcy nie wykazała znaczących naruszeń(6).

(19) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że Air West Co. Ltd nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa, z wyjątkiem przewozów dokonywanych samolotem IL-76 nr rejestracyjny STEWX, i powinny być ujęte w załączniku B w odniesieniu do wszystkich pozostałych przewozów.

Blue Wing Airlines

(20) Istnieją potwierdzone dowody niespełnienia określonych norm bezpieczeństwa ustanowionych przez konwencję chicagowską. Braki te wskazała Francja w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonej w ramach programu SAFA(7).

(21) Blue Wing Airlines nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytanie ze strony francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji dotyczące bezpieczeństwa wykonywanych przez nie przewozów.

(22) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria,

ocenia się, że Blue Wing Airlines nie spełniają odpowiednich

norm bezpieczeństwa.

Sky Gate International Aviation

(23) Certyfikat przewoźnika lotniczego Sky Gate International Aviation został wydany przez Republikę Kirgiską, natomiast istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych linii lotniczych nie jest Kirgistan, jak wskazał urząd lotnictwa cywilnego Kirgistanu, co przeczy wymaganiom załącznika nr 6 do konwencji chicagowskiej.

(24) Sky Gate International Aviation nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytania ze strony brytyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji dotyczące ich głównego miejsca prowadzenia działalności.

(25) Organy Republiki Kirgiskiej odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Sky Gate International Aviation nie dostarczyły dowodów na zdolność nadzoru nad bezpieczeństwem przewozów wykonywanych przez tego przewoźnika.

(26) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że Sky Gate International Aviation nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa.

Star Jet

(27) Certyfikat przewoźnika lotniczego Star Jet został wydany przez Republikę Kirgiską, natomiast istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych linii lotniczych nie jest Kirgistan, co przeczy wymaganiom załącznika nr 6 do konwencji chicagowskiej.

(28) Star Jet wykonują przewozy za pomocą trzech samolotów Lockheed L-1011 Tristar, których numery seryjne odpowiadają numerom seryjnym trzech samolotów wykorzystywanych w przewozach przez linie Star Air certyfikowane przez organy Sierra Leone odpowiedzialne za nadzór regulacyjny i podlegające zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(29) Star Jet nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytania ze strony brytyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji Europejskiej dotyczące ich głównego miejsca prowadzenia działalności.

(30) Organy Republiki Kirgiskiej odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Star Jet nie dostarczyły dowodów swojej zdolności do sprawowania nadzoru nad bezpieczeństwem przewozów wykonywanych przez tego przewoźnika.

(31) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że Star Jet nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa.

GST Aero Air Company

(32) Organy Kazachstanu odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad GST Aero Air Company przedstawiły organom Włoch listę trzech samolotów posiadających ważne świadectwa zdatności do lotu i wyposażonych w odpowiedni sprzęt bezpieczeństwa. Dodatkowo poinformowały Włochy o opracowaniu planu działań naprawczych w celu wyeliminowania braków w zakresie bezpieczeństwa zidentyfikowanych w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonych przez Włochy w stosunku do GST Aero Company(8).

(33) Jednak w dalszym ciągu nie istnieją dowody na wdrożenie stosownego planu działań w stosunku do braków dotyczących procedur operacyjnych GST Aero Air Company.

(34) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że GST Aero Air Company nie spełniają stosownych norm bezpieczeństwa i w konsekwencji powinny w dalszym ciągu być ujęte w załączniku A.

Przewoźnicy lotniczy z Mauretanii

(35) Jak przewiduje motyw 99 rozporządzenia (WE) nr 474/2006, ocena organów mauretańskich odpowiedzialnych za nadzór regulacyjny nad Air Mauretanie oraz przedsiębiorstwami, za które są one odpowiedzialne powinna zostać przeprowadzona do dnia 23 maja 2006 r. Zespół ekspertów europejskich poleciał do Mauretanii w dniu 22 maja 2006 r. w celu dokonania oceny. Sprawozdanie zespołu ekspertów wskazuje, że nie spełniono wspólnych kryteriów określonych w Załączniku do rozporządzenia podstawowego. W związku z tym Air Mauretanie nie powinny zostać ujęte w wykazie przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(36) Sektor lotnictwa cywilnego Mauretanii przechodzi znaczne zmiany, przede wszystkim w związku z przyjęciem pełnego prawodawstwa dotyczącego lotnictwa cywilnego. W pierwszej połowie 2007 r. powinna zostać dokonana dalsza ocena postępu we wdrażaniu nowych przepisów, wymogów i procedur.

Ogólne uwagi dotyczące pozostałych przewoźników ujętych w wykazie

(37) Komisja nie otrzymała żadnych dowodów pełnego wdrożenia odpowiednich działań naprawczych przez pozostałych przewoźników ujętych w wykazie opracowanym w dniu 24 marca 2006 r., ani też przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami lotniczymi, pomimo konkretnych żądań wystosowanych przez Komisję. W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że ci przewoźnicy lotniczy powinni w dalszym ciągu podlegać zakazowi wykonywania przewozów.

(38) Środki ustanowione w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik A zastępuje się załącznikiem A do niniejszego rozporządzenia;

2) załącznik B zastępuje się załącznikiem B do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 czerwca 2006 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, str. 15.

(2) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 14.

(3) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 8.

(4) Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

(5) LBA/D-2006-94, LBA/D-2006-97.

(6) LBA/D-2006-294.

(7) 0367-06-DAC AG.

(8) ENAC-IT-2005-166, ENAC-IT-2005-370.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w jego certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic) Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer licencji na prowadzenie działalności Numer oznaczenia linii lotniczych ICAO Państwo przewoźnika
Air Koryo Nieznany KOR Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna (KRLD)
Air Service Comores Nieznany Nieznany Komory
Ariana Afghan Airlines(1) 009 AFG Afganistan
BGB Air AK-0194-04 POI Kazachstan
Blue Wing Airlines SRSH-01/2002 BWI Surinam
GST Aero Air Company AK-020304 BMK Kazachstan
Phoenix Aviation 02 PHG Kirgistan
Phuket Airlines 07/2544 VAP Tajlandia
Reem Air 07 REK Kirgistan
Silverback Cargo Freighters Nieznany VRB Rwanda
Sky Gate International Aviation 14 SGD Kirgistan
Star Jet 30 SJB Kirgistan
Universal Avia Nieznany HBU Ukraina
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Demokratyczną Republiką Konga, w tym: - Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Africa One 409/CAB/MIN/TC/017/2005 CFR Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN BUSINESS AND TRANSPORTATIONS Nieznany ABB Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN COMPANY AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/017/2005 FPY Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIGLE AVIATION Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BOYOMA Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR CHARTER SERVICES (ACS) Nieznany CHR Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KASAI 409/CAB/MIN/TC/010/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR NAVETTE 409/CAB/MIN/TC/015/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR PLAN INTERNATIONAL Nieznany APV Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TRANSPORT SERVICE Nieznany ATS Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TROPIQUES SPRL 409/CAB/MIN/TC/007/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ATO - Air Transport Office Nieznany Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BLUE AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/038/2005 BUL Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSINESS AVIATION SPRL 409/CAB/MIN/TC/012/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
BUTEMBO AIRLINES Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CAA - Compagnie Africaine d'Aviation 409/CAB/MIN/TC/016/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CARGO BULL AVIATION 409/CAB/MIN/TC/032/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CENTRAL AIR EXPRESS 409/CAB/MIN/TC/011/2005 CAX Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CETRACA AVIATION SERVICE 409/CAB/MIN/TC/037/2005 CER Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CHC STELAVIA Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
COMAIR Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION 409/CAB/MIN/TC/016/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
CONGO AIR Nieznany CAK Demokratyczna Republika Konga (DRK)
C0-ZA AIRWAYS Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
DAHLA AIRLINES Nieznany DHA Demokratyczna Republika Konga (DRK)
DAS AIRLINES Nieznany RKC Demokratyczna Republika Konga (DRK)
DOREN AIRCARGO 409/CAB/MIN/TC/0168/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ENTERPRISE WORLD AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/031/2005 EWS Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ESPACE AVIATION SERVICES Nieznany EPC Demokratyczna Republika Konga (DRK)
FILAIR 409/CAB/MIN/TC/014/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
FREE AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/MNL/CM/014/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
FUNTSHI AVIATION SERVICE Nieznany FUN Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GALAXY CORPORATION 409/CAB/MIN/TC/0002/MNL/CM/014/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GR AVIATION 409/CAB/MIN/TC/0403/TW/TK/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GLOBAL AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/029/2005 BSP Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMA EXPRESS Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
GREAT LAKE BUSINESS COMPANY Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ITAB - International Trans Air Business 409/CAB/MIN/TC/0022/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Jetair - Jet Aero Services, SPRL Nieznany Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
KINSHASA AIRWAYS, SPRL Nieznany KNS Demokratyczna Republika Konga (DRK)
KIVU AIR Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
LAC - Lignes Aériennes Congolaises Nieznany LCG Demokratyczna Republika Konga (DRK)
MALU AVIATION 409/CAB/MIN/TC/013/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Malila Airlift 409/CAB/MIN/TC/008/2005 MLC Demokratyczna Republika Konga (DRK)
MANGO MAT Podpis ministerialny Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
OKAPI AIRWAYS Nieznany OKP Demokratyczna Republika Konga (DRK)
RWABIKA "BUSHI EXPRESS" Nieznany Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFARI LOGISTICS 409/CAB/MIN/TC/0760/V/KK/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SCIBE AIRLIFT Nieznany SBZ Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SERVICES AIR 409/CAB/MIN/TC/034/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
SHABAIR Nieznany SHB Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TEMBO AIR SERVICES 409/CAB/VC-MIN/TC/0405/2006 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
THOM'S AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/0033/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TMK AIR COMMUTER 409/CAB/MIN/TC/020/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRACEP Nieznany Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS AIR CARGO SERVICES 409/CAB/MIN/TC/035/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Kongax (DRK)
TRANSPORTS AERIENNES CONGOLAIS (TRACO) 409/CAB/MIN/TC/034/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS SERVICE AIRLIFT Nieznany TSR Demokratyczna Republika Konga (DRK)
UHURU AIRLINES 409/CAB/MIN/TC/039/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
VIRUNGA AIR CHARTER 409/CAB/MIN/TC/018/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
WALTAIR AVIATION 409/CAB/MIN/TC/036/2005 Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
WIMBI DIRI AIRWAYS 409/CAB/MIN/TC/005/2005 WDA Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ZAIRE AERO SERVICE Nieznany ZAI Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Gwineą Równikową, w tym: Gwinea Równikowa
AIR BAS Nieznany RBS Gwinea Równikowa
Air Consul SA Nieznany RCS Gwinea Równikowa
AIR MAKEN Nieznany AKE Gwinea Równikowa
AIR SERVICES GUINEA ECUATORIAL Nieznany SVG Gwinea Równikowa
AVIAGE Nieznany VGG Gwinea Równikowa
Avirex Guinee Equatoriale Nieznany AXG Gwinea Równikowa
CARGO PLUS AVIATION Nieznany CGP Gwinea Równikowa
CESS Nieznany CSS Gwinea Równikowa
CET AVIATION Nieznany CVN Gwinea Równikowa
COAGE - Compagnie Aeree de Guinee Equatorial Nieznany COG Gwinea Równikowa
COMPANIA AEREA LINEAS ECUATOGUINEANAS DE AVIACION SA (LEASA) Nieznany LAS Gwinea Równikowa
DUCOR WORLD AIRLINES Nieznany DWA Gwinea Równikowa
Ecuato Guineana de Aviacion Nieznany ECV Gwinea Równikowa
ECUATORIAL EXPRESS AIRLINES Nieznany EEB Gwinea Równikowa
Ecuatorial Cargo Nieznany EQC Gwinea Równikowa
EQUATAIR Nieznany EQR Gwinea Równikowa
EQUATORIAL AIRLINES, SA Nieznany EQT Gwinea Równikowa
EUROGUINEANA DE AVIACION Nieznany EUG Gwinea Równikowa
FEDERAL AIR GE AIRLINES Nieznany FGE Gwinea Równikowa
GEASA - Guinea Ecuatorial Airlines SA Nieznany GEA Gwinea Równikowa
GETRA - Guinea Ecuatorial de Transportes Aereos Nieznany GET Gwinea Równikowa
GUINEA CARGO Nieznany GNC Gwinea Równikowa
Jetline Inc. Nieznany JLE Gwinea Równikowa
KNG Transavia Cargo Nieznany VCG Gwinea Równikowa
LITORAL AIRLINES, COMPANIA, (COLAIR) Nieznany CLO Gwinea Równikowa
LOTUS INTERNATIONAL AIR Nieznany LUS Gwinea Równikowa
NAGESA, COMPANIA AEREA Nieznany NGS Gwinea Równikowa
PRESIDENCIA DE LA REPUBLICA DE GUINEA ECUATORIAL Nieznany ONM Gwinea Równikowa
PROMPT AIR GE SA Nieznany POM Gwinea Równikowa
SKIMASTER GUINEA ECUATORIAL Nieznany KIM Gwinea Równikowa
Skymasters Nieznany SYM Gwinea Równikowa
SOUTHERN GATEWAY Nieznany SGE Gwinea Równikowa
SPACE CARGO INC. Nieznany SGO Gwinea Równikowa
TRANS AFRICA AIRWAYS GESA Nieznany TFR Gwinea Równikowa
UNIFLY Nieznany UFL Gwinea Równikowa
UTAGE - UNION DE TRANSPORT AEREO DE GUINEA ECUATORIAL Nieznany UTG Gwinea Równikowa
VICTORIA AIR Nieznany VIT Gwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Liberią, łącznie z: - Liberia
AIR CARGO PLUS Nieznany ACH Liberia
AIR CESS (LIBERIA), INC. Nieznany ACS Liberia
AIR LIBERIA Nieznany ALI Liberia
ATLANTIC AVIATION SERVICES Nieznany AAN Liberia
BRIDGE AIRLINES Nieznany BGE Liberia
EXCEL AIR SERVICES, INC. Nieznany EXI Liberia
INTERNATIONAL AIR SERVICES Nieznany IAX Liberia
JET CARGO-LIBERIA Nieznany JCL Liberia
LIBERIA AIRWAYS, INC. Nieznany LBA Liberia
LIBERIAN WORLD AIRLINES INC. Nieznany LWA Liberia
LONESTAR AIRWAYS Nieznany LOA Liberia
MIDAIR LIMITED INC. Nieznany MLR Liberia
OCCIDENTAL AIRLINES Nieznany OCC Liberia
OCCIDENTAL AIRLINES (LIBERIA) INC. Nieznany OCT Liberia
SANTA CRUISE IMPERIAL AIRLINES Nieznany SNZ Liberia
SATGUR AIR TRANSPORT, CORP. Nieznany TGR Liberia
SIMON AIR Nieznany SIQ Liberia
SOSOLISO AIRLINES Nieznany SSA Liberia
TRANS-AFRICAN AIRWAYS INC. Nieznany TSF Liberia
TRANSWAY AIR SERVICES, INC. Nieznany TAW Liberia
UNITED AFRICA AIRLINE (LIBERIA), INC. Nieznany UFR Liberia
WEASUA AIR TRANSPORT, CO. LTD Nieznany WTC Liberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Sierra Leone, w tym: - - Sierra Leone
AEROLIFT, CO. LTD Nieznany LFT Sierra Leone
AFRIK AIR LINKS Nieznany AFK Sierra Leone
AIR LEONE, LTD Nieznany RLL Sierra Leone
AIR RUM, LTD Nieznany RUM Sierra Leone
AIR SALONE, LTD Nieznany RNE Sierra Leone
AIR SULTAN LIMITED Nieznany SSL Sierra Leone
AIR UNIVERSAL, LTD 00007 UVS Sierra Leone
BELLVIEW AIRLINES (S/L) LTD Nieznany BVU Sierra Leone
CENTRAL AIRWAYS LIMITED Nieznany CNY Sierra Leone
DESTINY AIR SERVICES, LTD Nieznany DTY Sierra Leone
FIRST LINE AIR (SL), LTD Nieznany FIR Sierra Leone
HEAVYLIFT CARGO Nieznany Nieznany Sierra Leone
INTER TROPIC AIRLINES (SL) LTD Nieznany NTT Sierra Leone
MOUNTAIN AIR COMPANY LTD Nieznany MTC Sierra Leone
ORANGE AIR SERVICES LIMITED Nieznany ORD Sierra Leone
ORANGE AIR SIERRA LEONE LTD Nieznany ORJ Sierra Leone
PAN AFRICAN AIR SERVICES LIMITED Nieznany PFN Sierra Leone
PARAMOUNT AIRLINES, LTD Nieznany PRR Sierra Leone
SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTD Nieznany SVT Sierra Leone
SIERRA NATIONAL AIRLINES Nieznany SLA Sierra Leone
SKY AVIATION LTD Nieznany SSY Sierra Leone
STAR AIR, LTD Nieznany SIM Sierra Leone
TEEBAH AIRWAYS Nieznany Nieznany Sierra Leone
TRANSPORT AFRICA LIMITED Nieznany TLF Sierra Leone
TRANS ATLANTIC AIRLINES LTD Nieznany TLL Sierra Leone
WEST COAST AIRWAYS LTD Nieznany WCA Sierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Suazi, w tym: - - Suazi
AERO AFRICA (PTY) LTD Nieznany RFC Suazi
AFRICAN INTERNATIONAL AIRWAYS, (PTY) LTD Nieznany Nieznany Suazi
AIRLINK SWAZILAND, LTD Nieznany SZL Suazi
AIR SWAZI CARGO (PTY) LTD Nieznany CWS Suazi
EAST WESTERN AIRWAYS (PTY) LTD Nieznany Nieznany Suazi
GALAXY AVION (PTY) LTD Nieznany Nieznany Suazi
INTERFLIGHT (PTY) LTD Nieznany JMV Suazi
JET AFRICA SWAZILAND Nieznany OSW Suazi
NORTHEAST AIRLINES, (PTY) LTD Nieznany NEY Suazi
OCEAN AIR (PTY) LTD Nieznany JFZ Suazi
ROYAL SWAZI NATIONAL AIRWAYS CORPORATION Nieznany RSN Suazi
SCAN AIR CHARTER, LTD Nieznany Nieznany Suazi
SKYGATE INTERNATIONAL (PTY) LTD Nieznany SGJ Suazi
SWAZI AIR CHARTER (PTY) LTD Nieznany HWK Suazi
SWAZI EXPRESS AIRWAYS Nieznany SWX Suazi
VOLGA ATLANTIC AIRLINES Nieznany VAA Suazi
(1) Zakaz wykonywania przewozów przez Ariana Afghan Airlines stosuje się do

wszystkich samolotów obsługiwanych przez tego przewoźnika lotniczego, z

wyjątkiem następującego: A310 numer rejestracyjny F-GYYY.

______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę załogową samolotów przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań stosownych norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK  B

LISTA PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic) Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) Numer linii lotniczych ICAO Państwo przewoźnika Rodzaj samolotu Numer(-y) rejestracyjny(-e) oraz numer(-y) seryjny(-e) fabryczny(-e), o ile jest (są) dostępny(-e) Państwo rejestracji
Air Bangladesh 17 BGD Bangladesz B747-269B S2-ADT Bangladesz
Air West Co. Ltd 004/A AWZ Sudan Cała flota z wyjątkiem: IL-76 Cała flota z wyjątkiem: ST-EWX (nr fabryczny 1013409282) Sudan
Hewa Bora Airways (HBA)(1) 416/dac/tc/sec/087/2005 ALX Demokratyczna Republika Konga (DRK) Cała flota z wyjątkiem: L-101 Cała flota z wyjątkiem: 9Q-CHC (nr fabryczny 193H-1209) Demokratyczna Republika Konga (DRK)
(1) Hewa Bora Airways mogą w swoich działaniach na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie

określone samoloty.

______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę załogową samolotów przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań stosownych norm bezpieczeństwa.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.168.16

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 910/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 20/06/2006
Data ogłoszenia: 21/06/2006
Data wejścia w życie: 22/06/2006