(Dz.U.UE L z dnia 31 marca 2004 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 310, w powiązaniu z jego art. 300 ust. 2 akapit drugi,
uwzględniając art. 1 Umowy wewnętrznej między przedstawicielami rządów Państw Członkowskich, zebranych w Radzie, w sprawie przyjęcia środków i ustanowienia procedur w celu wykonania Umowy o Partnerstwie AKP - WE(1),
uwzględniając Umowę o Partnerstwie AKP-WE podpisaną w Kotonu (Benin) dnia 23 czerwca 2000 r.,
uwzględniając Umowę wewnętrzną w sprawie finansowania i zarządzania pomocą wspólnotową na podstawie Protokołu finansowego do Umowy o Partnerstwie AKP-WE, podpisaną 18 września 2000 r., a w szczególności jej art. 2 ust. 2 (zwana dalej Umową wewnętrzną),
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z ust. 1 Protokołu finansowego do Umowy o Partnerstwie AKP-WE (Protokół finansowy) okres objęty Protokołem finansowym wynosi pięć lat począwszy od 1 marca 2000. Jednakże ust. 5 Protokołu finansowego określa, że jego kwota całościowa, uzupełniona przez przekazane środki pochodzące z poprzednich Europejskich Funduszy Rozwoju, będzie obejmować okres od 2000 do 2007 r.
(2) Zgodnie z art. 2 ust. 2 Umowy wewnętrznej, jak również z Deklaracją w sprawie Protokołu finansowego załączonego jako Deklaracja XVIII do Umowy o Partnerstwie AKP-WE, z całej kwoty 13,5 miliarda EUR w ramach dziewiątego EFR dla krajów Afryki, Karaibów i Pacyfiku (kraje AKP), tylko 12,5 miliarda EUR zostało uruchomione z wejściem w życie Protokołu finansowego w dniu 1 kwietnia 2003 r. Powyższa kwota jest rozdzielona na trzy systemy finansowe: 9,259 miliardów EUR na rozwój długoterminowy, 1,204 miliarda na współpracę regionalną i integrację oraz 2,037 miliarda EUR na finansowanie instrumentu inwestycyjnego.
(3) Zgodnie z art. 2 ust. 2 Umowy wewnętrznej kwota 1 miliarda EUR może być uruchomiona tylko w następstwie kontroli wykonania przeprowadzonej przez Radę w 2004 r. na podstawie wniosku Komisji. Ustęp 7 Protokołu finansowego, jak również Deklaracja XVIII określają, że ta kontrola wykonania powinna być oceną stopnia wykonania zobowiązań i płatności.
(4) Poziom zobowiązań i płatności pod koniec 2003 r., w powiązaniu z prognozami na okres 2004 - 2007 przedstawionymi przez Komisję, wskazuje, że środki dziewiątego EFR dla krajów AKP mogą być w pełni zrealizowane, a pierwsza transza warunkowego miliarda może zostać uruchomiona na podstawie obecnego wykonania.
(5) 19 maja 2003 r. Rada stwierdziła potrzebę uruchomienia znacznych środków w celu wsparcia zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków oraz zwróciła się do Komisji o przedstawienie praktycznych regulacji, które powinny być przedmiotem dyskusji w ramach UE i Rady Ministrów AKP-WE.
(6) Ważne jest uwzględnienie potrzeb finansowych dla osiągnięcia celów rozwoju w sprawie dostępu do wody i urządzeń sanitarnych oraz potrzeb dotyczących innowacyjnych instrumentów w celu uzyskania dodatkowych środków dla tego celu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 marca 2004 r.
W imieniu Rady | |
B. COWEN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 317, 15.12.2000, str. 376.
Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.
12.05.2025Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.94.57 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/289/WE dotycząca częściowego uruchomienia kwoty warunkowej 1 miliarda EUR w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju ds. Współpracy z krajami Afryki, Karaibów i Pacyfiku w celu stworzenia infrastruktury wodnej |
Data aktu: | 22/03/2004 |
Data ogłoszenia: | 31/03/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 22/03/2004 |