Ostateczne przyjęcie budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004.

OSTATECZNE PRZYJĘCIE

budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004

(2004/888/WE, Euratom)

(Dz.U.UE L z dnia 28 grudnia 2004 r.)

PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 272 ust. 4 przedostatni akapit,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 177,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(1), w szczególności jego art. 37 i 38,

uwzględniając rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(2),

uwzględniając decyzję nr 1247/2002/WE Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie regulaminu i ogólnych warunków regulujących wykonywanie obowiązków przez Europejskiego Pełnomocnika ds. Ochrony Danych(3),

uwzględniając decyzję 2004/55/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiającą niezależny organ kontrolny przewidziany art. 286 Traktatu WE (Europejski Pełnomocnik ds. Ochrony Danych)(4),

uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, ostatecznie przyjęty dnia 18 grudnia 2003(5) r. w formie, która uwzględniła rozszerzenie Unii Europejskiej(6),

uwzględniając Porozumienie Miedzyinstytucjonalne z dnia 6 maja 1999 r. miedzy Parlamentem Europejskim, Radą oraz Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i poprawy procedury budżetowej(7),

uwzględniając budżet korygujący nr 2/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004(8),

uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 10/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, przedstawiony przez Komisję dnia 26 lipca 2004 r.,

uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 9/2004 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004, ustanowiony przez Radę dnia 7 października 2004 r.,

uwzględniając art. 69 załącznika IV regulaminu,

uwzględniając rezolucję przyjętą przez Parlament Europejski dnia 14 października 2004 r.,

w związku z tym, że procedura przewidziana w art. 272 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską oraz w art. 177 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej została tym samym zakończona,

STWIERDZA:

Artykuł

Budżet korygujący nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004 został ostatecznie przyjęty.

Sporządzono w Brukseli, dnia 14 października 2004 r.

Przewodniczący
J.P. BORRELL FONTELLES

______

(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.

(2) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, str. 1.

(3) Dz.U. L 183 z 12.7.2002, str. 1.

(4) Dz.U. L 12 z 17.1.2004, str. 47.

(5) Dz.U. L 53 z 23.2.2004, str. 1.

(6) Dz.U. L 105 z 30.4.2004, str. 9.

(7) Dz.U. C 172 z dn. 18.06.99, str. 1. Porozumienie zmienione decyzją 2003/429/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 147 z dn. 14.06.03, str. 25).

(8) Dz.U. L 128, z dn. 29.04.04, str.45.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

BUDŻETU KORYGUJĄCEGO NR 9 UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2004

grafika

A.

FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO

WYDATKI

grafika

DOCHODY

grafika

TABELA 1

Obliczenie podstawy ograniczenia podatku od wartości dodanej (VAT) zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2000/597/WE, Euratom

grafika

Obliczenie jednolitej stawki referencyjnej środków własnych VAT

(art. 2 ust. 4 decyzji 2000/597/WE, Euratom):

Jednolita stawka (%) = maksymalna stawka referencyjna - stawka zamrożona

A. Maksymalna stawka referencyjna w 2004 roku wynosi 0,50 %.

B. Ustalenie stawki zamrożonej wynikającej z korekty nierównowagi budżetowej przyznanej Zjednoczonemu Królestwu (art. 2 ust. 4 lit. b) decyzji 2000/597/WE, Euratom):

1) Obliczenie teoretycznego udziału krajów o ograniczonym obciążeniu finansowym:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 decyzji 2000/597/WE, Euratom, wkład finansowy Niemiec (D), Niderlandów (NL), Austrii (A) i Szwecji (S) jest ograniczony do 1/4 ich normalnego wkładu.

Wzór dla kraju o ograniczonym obciążeniu finansowym, np. dla Niemiec:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = [ograniczona podstawa VAT Niemiec / (ograniczona podstawa VAT UE25 - ograniczona podstawa VAT Zjednoczonego Królestwa)] × 1/4 × korekta dla Zjednoczonego Królestwa

Przykład: Niemcy:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = 9.451.381.000 / (45.507.318.170 - 8.387.322.500) × 1/4 × 5.391.559.038 = 343.195.613

2) Obliczanie stawki zamrożonej:

Stawka zamrożona1 = [korekta dla Zjednoczonego Królestwa - teoretyczne składki VAT (D + NL + A + S)] / [ograniczona podstawa VAT UE25 - ograniczone podstawy VAT (Zjednoczone Królestwo + D + NL + A + S)]

Stawka zamrożona1 = [5.391.559.038 - (343.195.613 + 80.641.182 + 38.683.932 + 43.971.713)] / [45.507.318.170 - (8.387.322.500 + 9.451.381.000 + 2.220.805.000 + 1.065.330.000 + 1.210.952.000)]

Stawka zamrożona1 = 0,210821947849923 %

C. Ustalenie stawki zamrożonej wynikającej z korekty nierównowagi budżetowej przyznanej Zjednoczonemu Królestwu (art. 2 ust. 4 lit. b) decyzji 2000/728/WE, Euratom):

1) Obliczenie teoretycznego udziału krajów o ograniczonym obciążeniu finansowym:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 decyzji 94/728/WE, Euratom, wkład finansowy Niemiec (D) jest ograniczony do 2/3 ich normalnego wkładu.

Wzór obliczenia dla Niemiec:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = [ograniczona podstawa VAT Niemiec / (ograniczona podstawa VAT UE15 - ograniczona podstawa VAT Zjednoczonego Królestwa)] × 2/3 × korekta dla Zjednoczonego Królestwa

Przykład: Niemcy:

Teoretyczna składka VAT Niemiec = 9.451.381.000 / (44.053.080.500 - 8.387.322.500) × 2/3 × - 293.991.119 = - 51.938.184

2) Obliczanie stawki zamrożonej:

Stawka zamrożona2 = [korekta dla Zjednoczonego Królestwa - teoretyczna składka VAT (D)] / [ograniczona podstawa VAT UE15 - ograniczona podstawa VAT (Zjednoczone Królestwo)]

Stawka zamrożona2 = [- 293.991.119 - (- 51.938.184)] / [44.053.080.500 - (8.387.322.500 + 9.451.381.000)]

Stawka zamrożona2 = - 0,00923359477705029 %

Stawka zamrożona całkowita = Stawka zamrożona1 + Stawka zamrożona2

Jednolita stawka = maksymalna stawka referencyjna - stawka zamrożona całkowita

0,50 % - 0,201588353072873 % = 0,298411646927127 %

TABELA 2

Podział środków własnych należnych z tytułu VAT zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 3)

grafika

TABELA 3

Określenie jednolitej stawki i podział środków własnych według stawki opartej na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. d) decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 4)

grafika

TABELA 4

Środki własne oparte na DNB - Finansowanie rezerw (art. 2 ust. 1 lit. d) i art. 6 decyzji 2000/597/WE, Euratom (rozdział 1 4)

grafika

TABELA 5

Korekta nierównowagi budżetowej dla Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2003 r. zgodnie z art. 4 decyzji 2000/597/WE, Euratom (Rozdział 1 5)

grafika

TABELA 6.1

Obliczenie finansowania korekty na 2003 r. dla Zjednoczonego Królestwa wynosi - 5.391.559.038 EUR (rozdział 1 5)

grafika

TABELA 6.2

Obliczenie finansowania korekty na 2000 r. dla Zjednoczonego Królestwa na 2000 r. wynosi 293.991.119 EUR (rozdział 1 5)

grafika

TABELA 7

Streszczenie dotyczące finansowania budżetu ogólnego według typu środków własnych i Państw Członkowskich

grafika

OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG LINII BUDŻETOWYCH

Dochody

TYTUŁ 1

ŚRODKI WŁASNE

grafika

TYTUŁ 4

RÓŻNE PODATKI, OPŁATY I NALEŻNOŚCI WSPÓLNOTOWE

grafika

SEKCJA VIII - EUROPEJSKI RZECZNIK PRAW OBYWATELSKICH I EUROPEJSKI INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Część B - EUROPEJSKI INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

grafika

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.383.51

Rodzaj: Dokument budżetowy
Tytuł: Ostateczne przyjęcie budżetu korygującego nr 9 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2004.
Data aktu: 14/10/2004
Data ogłoszenia: 28/12/2004
Data wejścia w życie: 01/01/2004