Rozporządzenie 1880/2004 ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1880/2004
z dnia 28 października 2004 r.
ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1785/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu(1), w szczególności jego art. 14 ust. 3 i 19,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1785/2003 różnica między notowaniami lub cenami na rynku światowym produktów, o których mowa w art. 1 wymienionego rozporządzenia, a cenami we Wspólnocie może być pokryta przez refundacje wywozowe.

(2) Zgodnie z postanowieniami art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1785/2003 podczas ustalania refundacji należy uwzględnić istniejącą sytuację i przyszłe tendencje odnośnie do dostępności ryżu i ryżu łamanego i ich cen na rynku Wspólnoty oraz cen ryżu i ryżu łamanego na rynku światowym. Zgodnie z tym samym artykułem, należy również zapewnić równowagę na rynku ryżu i naturalny rozwój cen i handlu, a ponadto wziąć pod uwagę gospodarczy aspekt proponowanego wywozu i znaczenie unikania zakłóceń na rynku Wspólnoty oraz ograniczenia wynikające z porozumień zawartych zgodnie z art. 300 Traktatu.

(3) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1361/76(2) ustaliło maksymalną ilość ryżu łamanego, którą może zawierać ryż, dla którego ustala się refundację wywozową, i określiło redukcję wyrażoną w procentach, którą należy zastosować w odniesieniu do refundacji, kiedy zawartość ryżu łamanego w wywożonym ryżu przekracza tę maksymalną ilość.

(4) Z uwagi na to, iż stałe przetargi dotyczące refundacji wywozowych do ryżu na bieżący rok gospodarczy dobiegły końca, nie należy więcej ustalać refundacji według prawa ogólnego dla wspomnianego produktu. Należy to uwzględnić przy ustalaniu refundacji.

(5) Rozporządzenie (WE) nr 1785/2003 w art. 14 ust. 5 określa specyficzne kryteria, które należy uwzględnić przy wyliczaniu refundacji wywozowych do ryżu i ryżu łamanego.

(6) Sytuacja na rynku światowym lub specyficzne wymagania pewnych rynków mogą uczynić koniecznym zróżnicowanie refundacji do niektórych produktów w zależności od miejsca przeznaczenia.

(7) Aby uwzględnić istniejący popyt na długoziarnisty ryż pakowany na niektórych rynkach, należy przewidzieć ustalenie szczególnej refundacji dla tego produktu.

(8) Refundację należy ustalać przynajmniej raz w miesiącu. Można ją zmieniać w tym przedziale czasowym.

(9) Zastosowanie zasad określonych powyżej do aktualnej sytuacji na rynku ryżu i w szczególności do notowań i cen ryżu oraz ryżu łamanego we Wspólnocie i na rynku światowym prowadzi do ustalenia refundacji zgodnie z kwotami przedstawionymi w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(10) W ramach zarządzania ograniczeniami objętości wynikającymi z zobowiązań Wspólnoty w kontekście WTO należy zawiesić wydawanie pozwoleń na wywóz z refundacją.

(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Refundacje wywozowe do produktów, o których mowa w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1785/2003, wywożonych w stanie naturalnym, z wyjątkiem produktów, o których mowa w ust. 1 lit. c) wymienionego artykułu, ustala się według kwot przedstawionych w Załączniku.

Artykuł  2

Zawiesza się wydawanie pozwoleń na wywóz z wcześniejszym ustaleniem refundacji.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 29 października 2004 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 października 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 96.

(2) Dz.U. L 154 z 15.6.1976, str. 11.

ZAŁĄCZNIK

Kod produktu Miejsca przeznaczenia Jednostka miary Kwota refundacji (1)
1006 20 11 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 13 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 15 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 17 9000 - -
1006 20 92 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 94 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 96 9000 R01 EUR/t 0
1006 20 98 9000 - -
1006 30 21 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 23 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 25 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 27 9000 - -
1006 30 42 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 44 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 46 9000 R01 EUR/t 0
1006 30 48 9000 - -
1006 30 61 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 61 9900 R01 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
066 EUR/t 0
1006 30 63 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 63 9900 R01 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
1006 30 65 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 65 9900 R01 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
1006 30 67 9100 021 i 023 EUR/t 0
066 EUR/t 0
1006 30 67 9900 066 EUR/t 0
1006 30 92 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 92 9900 R01 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
066 EUR/t 0
1006 30 94 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 94 9900 R01 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
066 EUR/t 0
1006 30 96 9100 R01 EUR/t 0
R02 EUR/t 0
R03 EUR/t 0
066 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
021 i 023 EUR/t 0
1006 30 96 9900 R01 EUR/t 0
A97 EUR/t 0
066 EUR/t 0
1006 30 98 9100 021 i 023 EUR/t 0
1006 30 98 9900 - -
1006 40 00 9000 - -
(1) Procedurę ustanowioną w art. 8 ust. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr

1342/2003 (Dz.U. L 189 z 29.7.2003, str. 12) stosuje się do wnioskowanych

pozwoleń w ramach wymienionego rozporządzenia dla następujących ilości,

w zależności od miejsca przeznaczenia:

miejsce przeznaczenia R01: 0 t,
wszystkie miejsca przeznaczenia R02, R03: 0 t,
miejsca przeznaczenia 021 i 023: 0 t,
miejsca przeznaczenia 066: 0 t,
miejsce przeznaczenia A97: 0 t.
Nb.: Kody produktów oraz kody miejsc przeznaczenia serii "A" są określone

w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12.1987,

str. 1), zmienionym.

Kody cyfrowe miejsc przeznaczenia są określone w rozporządzeniu (WE)

nr 2081/2003 (Dz.U. L 313 z 28.11.2003, str. 11).

Pozostałe miejsca przeznaczenia są określone następująco:
R01 Szwajcaria, Liechtenstein i terytoria Livigno i Campione d’Italia.
R02 Maroko, Algieria, Tunezja, Egipt, Izrael, Liban, Libia, Syria, była

Sahara Hiszpańska, Jordania, Irak, Iran, Jemen, Kuwejt, Zjednoczone

Emiraty Arabskie, Oman, Bahrajn, Katar, Arabia Saudyjska, Erytrea,

Zachodni Brzeg/Strefa Gazy, Norwegia, Wyspy Owcze, Islandia, Rosja,

Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Serbia i Czarnogóra, Była

Jugosłowiańska Republika Macedonii, Albania, Bułgaria, Gruzja,

Armenia, Azerbejdżan, Mołdawia, Ukraina, Kazachstan, Turkmenistan,

Uzbekistan, Tadżykistan, Kirgizja.

R03 Kolumbia, Ekwador, Peru, Boliwia, Chile, Argentyna, Urugwaj, Paragwaj,

Brazylia, Wenezuela, Kanada, Meksyk, Gwatemala, Honduras, Salwador,

Nikaragua, Kostaryka, Panama, Kuba, Bermudy, Republika Południowej

Afryki, Australia, Nowa Zelandia, Hongkong SAR, Singapur, A40 z

wyjątkiem Antyli Niderlandzkich, Aruby, wysp Turks i Caicos, A11

z wyjątkiem Surinamu, Gujany i Madagaskaru.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.326.31

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1880/2004 ustalające refundacje wywozowe do ryżu i ryżu łamanego oraz zawieszające wydawanie pozwoleń na wywóz
Data aktu: 28/10/2004
Data ogłoszenia: 29/10/2004
Data wejścia w życie: 29/10/2004