Decyzja 2004/685/WE zmieniająca decyzję 2004/432/WE w sprawie zatwierdzenia planów monitorowania pozostałości przedłożonych przez kraje trzecie zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE

DECYZJA KOMISJI
z dnia 27 września 2004 r.
zmieniająca decyzję 2004/432/WE w sprawie zatwierdzenia planów monitorowania pozostałości przedłożonych przez kraje trzecie zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE

(notyfikowana jako dokument K(2004) 3522)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2004/685/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 9 października 2004 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/23/WE z dnia 29 kwietnia 1996 r. w sprawie środków monitorowania pewnych substancji i ich pozostałości w żywych zwierzętach oraz produktach zwierzęcych oraz uchylająca dyrektywy 85/358/EWG i 86/469/EWG oraz decyzje 89/187/EWG i 91/664/EWG(1), w szczególności czwarty punkt art. 29 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z dyrektywą 96/23/WE, umieszczenie i zachowanie w wykazach krajów trzecich, przewidzianych w ustawodawstwie wspólnotowym, z których Państwa Członkowskie są uprawnione do importu zwierząt i podstawowych produktów pochodzenia zwierzęcego ("produktów") objętych wspomnianą dyrektywą, podlega przedłożeniu przez zainteresowane kraje trzecie planu określającego gwarancje oferowane przez nie odnośnie monitorowania grup pozostałości oraz substancji wspomnianych w wyżej wymienionej dyrektywie. Dyrektywa ta określa także wymogi dotyczące terminów przedłożenia takich planów.

(2) Decyzja Komisji 2004/432/WE(2) zawiera wykaz krajów, które przedłożyły plan monitorowania pozostałości, określający oferowane przez nie gwarancje zgodnie z wymogami wspomnianej dyrektywy.

(3) Niektóre kraje trzecie przedstawiły Komisji plany monitorowania pozostałości dotyczące zwierząt oraz produktów nieznajdujących się w wykazie w decyzji 2004/432/WE. Ocena tych planów oraz informacji dodatkowych przedłożonych na życzenie Komisji dostarcza wystarczających gwarancji dotyczących monitorowania w tych krajach pozostałości w odniesieniu do rozpatrywanych zwierząt i produktów. Dlatego też te zwierzęta i produkty należy uwzględnić w wykazie dotyczącym tych krajów trzecich.

(4) Tym samym należy wprowadzić odpowiednie zmiany w decyzji 2004/432/WE.

(5) Środki określone w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Załącznik do decyzji 2004/432/WE zastępuje się tekstem znajdującym się w Załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 12 października 2004 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 27 września 2004 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 125 z 23.5.1996, str. 10. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 882/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 165 z 30.4.2004, str. 1).

(2) Dz.U. L 154 z 30.4.2004, str. 44 (sprostowanie w Dz.U. L 189 z 27.5.2004, str. 33).

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK
Kod ISO2 Kraj Bydło Owce/kozy Trzoda chlewna Konie Drób Akwakultura Mleko Jaja Króliki Dziczyzna dzika Dziczyzna hodowlana Miód
AD Andora (1) X X X
AE Zjedn. Emiraty Arabskie X
AF Afganistan X (2)
AL Albania X X
AN Antyle Holenderskie X (3)
AR Argentyna X X X (2) X X X X X X X X X
AU Australia X X X X X X X X X X X X
BD Bangladesz X (2) X
BG Bulgaria X X X X (4) X X X X X X X
BH Bahrajn X (2)
BR Brazylia X X (2) X X X X X X X
BW Botswana X X
BY Białoruś X (4)
BZ Belize X X
CA Kanada X X X X X X X X X X X
CH Szwajcaria X X X X X X X X X (3)
CL Chile X X (5) X X (2) X X X X
CN Chiny X (2) X (2) X X X X
CO Kolumbia X X
CR Kostaryka X (2) X (2) X (2) X
CS Serbia i Czarnogóra (6) X X X X (4) X
CU Kuba X X
EC Ekwador X
EG Egipt X (2)
ER Erytrea X
FK Falklandy X
FO Wyspy Owcze X
GL Grenlandia X X (4) X X
GT Gwatemala X X
HK Hongkong X (3) X (3)
HN Honduras X (2) X
HR Chorwacja X X X X (4) X X X X X X X X
ID Indonezja X
IL Izrael X X X X X X
IN Indie X (2) X (2) X X X X
IR Iran X (2) X
IS Islandia X X X X X X X (3)
JM Jamajka X X
JP Japonia X (2) X
KE Kenia X
KR Korea Południowa X
KW Kuwejt X (2)
LB Liban X (2)
LK Sri Lanka X
MA Maroko X (2) X (4) X
MD Mołdawia X
MG Madagaskar X
MK Była Jugosłowiańską Republika Macedonii (7) X X X (4) X
MN Mongolia X (2)
MX Meksyk X X (2) X X X X X X X
MY Malezja X (8) X
MZ Mozambik X
NA Namibia X X X X X
NC Nowa Kaledonia X X X X
NI Nikaragua X (2) X (2) X X
NO Norwegia (9) X X X X X X X X X X
NZ Nowa Zelandia X X X X X X X X
OM Oman X (2) X (2) X
PA Panama X X (2) X
PE Peru X (2) X X
PH Filipiny X
PK Pakistan X (2) X (2)
PY Paragwaj X X (2) X
RO Rumunia X X X X X X X X X X X X
RU Rosja X X X X (4) X X X X (10) X
SC Seszele X
SG Singapur X (3) X (3) X (3) X (3) X (3)
SM San Marino (11) X X X
SR Surinam X
SV Salwador X
SY Syria X (2)
SZ Suazi X
TH Tajlandia X X X
TM Turkmenistan X (2)
TN Tunezja X (2) X (4) X X X X
TR Turcja X (2) X X
TW Tajwan X X
TZ Tanzania X
UA Ukraina X (4) X
US Stany Zjednoczone X X X X X X X X X X X X
UY Urugwaj X X X X X X X X X
UZ Uzbekistan X (2)
VE Wenezuela X
VN Wietnam X X
YT Wyspa Majotta X
ZA Republika Południowej Afryki X X X X X X X X
ZM Zambia X
ZW Zimbabwe X X X

______

(1) Pierwotny plan monitorowania pozostałości zatwierdzony przez podgrupę weterynaryjną WE/Andorra (zgodnie z decyzją nr 2/1999 podjętą przez WE/Wspólny Komitet Andory (Dz.U. L 31 z 5.2.2000, str. 84)).

(2) Dotyczy wyłącznie jelit.

(3) Kraje trzecie wykorzystujące do produkcji żywności jedynie surowce z innych zatwierdzonych krajów trzecich.

(4) Eksport żywych koni na rzeź (wyłącznie zwierząt przeznaczonych do produkcji żywności).

(5) Dotyczy wyłącznie owiec.

(6) Z wyłączeniem Kosowa, zgodnie z definicją zawartą w Rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ 1244 z dnia 10 czerwca 1999 r.

(7) Właściwa nazwa jest ciągle dyskutowana przez ONZ.

(8) Wyłącznie część półwyspowa Malezji (Malezja Zachodnia).

(9) Plan monitorowania zatwierdzony zgodnie z decyzją Urzędu Nadzoru EFTA nr 223/96/COL (Dz.U. L 78 z 20.3.1997, str. 38).

(10) Dotyczy wyłącznie reniferów z regionu Murmańska.

(11) Plan monitorowania zatwierdzony zgodnie z decyzją nr 1/94 Komitetu Współpracy WE-San Marino (Dz.U. L 238 z 13.9.1994, str. 25)."

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.312.19

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2004/685/WE zmieniająca decyzję 2004/432/WE w sprawie zatwierdzenia planów monitorowania pozostałości przedłożonych przez kraje trzecie zgodnie z dyrektywą Rady 96/23/WE
Data aktu: 27/09/2004
Data ogłoszenia: 09/10/2004
Data wejścia w życie: 09/10/2004, 12/10/2004