uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"),
uwzględniając wniosek Komisji przedłożony po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. WCZEŚNIEJSZE PROCEDURY
(1) Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94(2) nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych (SKT) pochodzących z Japonii.
(2) W art. 1 ust. 3 lit. e rozporządzenia nr 1015/94, Rada szczególnie wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego systemy kamer wymienione w załączniku do tego rozporządzenia (Załącznik), reprezentujące wysokiej klasy, profesjonalne systemy kamer, które pod względem technicznym spełniają wymagania definicji produktu na mocy z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1015/94, ale które nie mogą być uznawane za systemy kamer telewizyjnych.
(3) W październiku 1995 r. Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 2474/95(3), zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, w szczególności w odniesieniu do definicji produktu podobnego i w odniesieniu do pewnych modeli profesjonalnych systemów kamer, które były wyraźnie zwolnione z ostatecznego cła antydumpingowego.
(4) W październiku 1997 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1952/97(4), zmieniła stawki ostatecznego cła antydumpingowego dla dwóch zainteresowanych spółek, mianowicie dla Sony Corporation i Ikegami Tsushinki Co. Ltd, zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 384/96. Ponadto, Rada szczególnie wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego niektóre nowe modele profesjonalnych systemów kamer, dodając je do Załącznika.
(5) W styczniu 1999 r. i 2000 r. Rada, na mocy rozporządzeń (WE) nr 193/1999(5) i (WE) nr 176/2000, zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(6) We wrześniu 2000 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 2042/2000(6) zatwierdziła ostateczne cła antydumpingowe nałożone na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94 zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
(7) W styczniu 2001 r. i w maju 2000 r., Rada, rozporządzeniami (WE) nr 198/2001(7) i (WE) nr 951/2001(8), zmieniła rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(8) We wrześniu 2001 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1900/2001(9), w ślad za tymczasową rewizją zgodnie z art. 11 ust. 3 podstawowego rozporządzenia, zatwierdziła poziom ostatecznego cła antydumpingowego nałożonego na producenta eksportującego Hitachi Denshi Ltd.
(9) Na koniec, we wrześniu 2002 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1696/2002, zmieniła dalej rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
B. DOCHODZENIE DOTYCZĄCE NOWYCH MODELI PROFESJONALNYCH SYSTEMÓW KAMER
1. Procedura
(10) Trzech japońskich producentów eksportujących, mianowicie Sony Corporation (Sony), Ikegami Tsushinki Co Ltd. (Ikegami) i Matsushita, poinformowało Komisję, że zamierzali wprowadzić nowe modele profesjonalnych systemów kamer na rynek Wspólnoty i zwróciło się do Komisji o dodanie tych nowych modeli profesjonalnych systemów kamer, wraz z ich akcesoriami, do Załącznika, a tym samym zwolnienie ich z cła antydumpingowego.
(11) Komisja odpowiednio poinformowała przemysł wspólnotowy i rozpoczęła dochodzenie ograniczone do ustalenia, czy rozpatrywane produkty wchodzą w zakres ceł antydumpinowych i czy część operacyjna rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 powinna być odpowiednio zmieniona.
2. Modele objęte dochodzeniem
(12) Otrzymane wnioski dotyczyły następujących modeli systemów kamer, opatrzonych odpowiednią informacją techniczną:
(i) Sony:
- zdalny zespół sterujący RM-M7E;
(ii) Ikegami:
- głowica kamery HDL-20,
- głowica kamery MKC-501,
- głowica kamery MKC-501B,
(iii) Matsushita:
- głowica kamery AW-E650,
- głowica kamery AW-E655,
- głowica kamery AW-E750,
Wszystkie powyższe modele były przedstawiane albo jako będące częścią profesjonalnych systemów kamer przeznaczonych na profesjonalny rynek filmów wideo, albo jako następcy profesjonalnych modeli kamer już wyłączonych z obowiązujących środków antydumpingowych.
3. Wyniki badań
(13) Komisja przeprowadziła badanie techniczne. Z tej analizy wynikło, że żaden z powyższych modeli nie może być zaklasyfikowany jako system kamer nadawczych lub telewizyjnych.
i) Zdalny zespół sterujący RM-M7E (Sony), głowica kamery AW-E650, AW-E655 i AW-E750 (Matsushita)
(14) Stwierdzono, że zdalny zespół sterujący RM-M7E, głowica kamery AW-E650, AW-E655 i AW-E750 są profesjonalnymi systemami kamer podlegającymi art. 1 ust. 3 lit. e rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Powinny zatem zostać dodane do Załącznika celem zwolnienia ich z ostatecznego cła.
(15) Zgodnie z ustaloną praktyką Instytucji Wspólnoty wszystkie powyższe modele powinny być zwolnione z cła od daty otrzymania przez służby Komisji odnośnego wniosku o zwolnienie. Dlatego cały przywóz następujących modeli kamer importowanych w dacie lub po dacie niżej wskazanej, powinien być zwolniony z cła:
Sony:
- zdalny zespół sterujący RM-M7E, 6 sierpnia 2002 r.;
Matsushita:
- głowica kamery AW-E650, 30 października 2003 r.,
- głowica kamery AW-E655, 30 października 2003 r.,
- głowica kamery AW-E750, 30 października 2003 r.
ii) Głowice kamer MKC-501 i MKC-501B (Ikegami)
(16) W odniesieniu do modelu kamery MKC-501 i jego następcy MKC-501B stwierdzono, że te modele były przeznaczone wyłącznie do zastosowań przemysłowych i medycznych. Są częścią serii kamer medycznych Ikegami i są szczególnie przeznaczone do stosowania w sektorze medycznym. Tym samym, głowica kamery jest "ultracompact" i nie spełnia żadnej funkcji bez odpowiadającego jej zespołu sterującego kamery. Nie może być połączona z wizjerem. Złącze obiektywu typu C-mount nadaje się tylko do obiektywów przemysłowych, mikroskopów i endoskopów, tj. nie można przyłączyć obiektywów nadawczych. Ponadto, wszystkie powyższe modele są powlekane antybakteryjną farbą specjalnie do stosowania w środowiskach medycznych. Wnioskowano stąd, że MKC-501 i jego następca MKC-501B powinny być zwolnione na podstawie art. 1 ust. 3 lit d rozporządzenia 2042/2000.
(17) Ponieważ oba powyższe modele kamer podlegają art. 1 ust. 3 lit. d rozporządzenia (WE) nr 2042/2000, są z definicji zwolnione z ostatecznego cła antydumpingowego niezależnie od ich daty przywozu.
iii) Głowica kamery HDL-20 (Ikegami)
(18) Jeśli chodzi o głowicę kamery HDL-20, stwierdzono, że nie podlega opisowi produktu z art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. W szczególności głowica kamery jest wyposażona tylko w dwa czujniki (2/3 cala), podczas gdy art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 opisuje głowicę kamery jako mającą "trzy lub więcej czujników". Dlatego, stwierdzono, że ten typ kamery nie podlega opisowi produktu i dlatego nie wchodzi w zakres cła antydumpingowego bez konieczności wyraźnego zwalniania go z niego przez dodanie tego modelu do Załącznika.
4. Informacje stron zainteresowanych i wnioski
(19) Komisja poinformowała przemysł wspólnotowy i eksporterów SKT o swoich wynikach badań i zapewniła im możliwość zaprezentowania swoich opinii. Żadna ze stron nie wniosła zastrzeżeń do wyników badań Komisji.
(20) Na podstawie powyższego, należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 2042/2000,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 26 kwietnia 2004 r.
W imieniu Rady | |
B. COWEN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. nr L 77, z 13.3.2004, str. 12).
(2) Dz.U. L 111, z 30.4.1994, str. 106. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 176/2000 (Dz.U. nr L 22, z 27.1.2000, str. 29).
(3) Dz.U. L 255, z 25.10.1995, str. 11.
(4) Dz.U. L 276, z 9.10.1997, str. 20.
(5) Dz.U. L 22, z 29.1.1999, str. 10.
(6) Dz.U. L 244, z 29.9.2000, str. 38. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1696/2002 (Dz.U. nr 259, z 27.9.2002, str. 1.
(7) Dz.U. L 30, z 1.2.2001, str. 1.
(8) Dz.U. L 134, z 17.5.2001, str. 18.
(9) Dz.U. L 261, z 29.9.2001, str. 3.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.127.12 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 825/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2042/2000 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych pochodzących z Japonii |
Data aktu: | 26/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 29/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/04/2004, 30/10/2003, 06/08/2002 |