uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 680/2002(2), w szczególności jego art. 27 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy art. 27 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 różnice między światowymi notowaniami rynkowymi lub cenami produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) odnośnego rozporządzenia i cenami we Wspólnocie mogą być pokryte refundacjami wywozowymi.
(2) Na mocy art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2135/95 z dnia 7 września 1995 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania przyznawania refundacji wywozowych w sektorze cukru(3) refundacja wywozowa za 100 kilogramów produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 równa jest podstawowej ilości pomnożonej przez zawartość sacharozy plus, gdzie sytuacja tego wymaga, innych cukrów przeliczonych na ekwiwalent sacharozy. Zawartość sacharozy w przedmiotowym produkcie ustalana jest zgodnie z art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2135/95.
(3) Na mocy art. 30 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, podstawowa wielkość refundacji za sorbozę wywożoną bez dalszego przetwarzania równa jest podstawowej ilości refundacji minus jedna setna obowiązującej refundacji produkcyjnej, ustalonej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1265/2001 z dnia 27 czerwca 2001 r., ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/2001 w odniesieniu do przyznawania refundacji produkcyjnych do niektórych produktów cukrowych stosowanych w przemyśle chemicznym(4), za produkty wymienione w Załączniku do tego rozporządzenia.
(4) Na mocy art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 podstawowa kwota refundacji na inne produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. d) tego rozporządzenia, wywożone bez dalszego przetwarzania, musi być równa jednej setnej ilości otrzymanej przy uwzględnieniu, z jednej strony, różnicy między ceną interwencyjną cukru białego dla niedeficytowych regionów Wspólnoty za miesiąc, w którym ustalana jest podstawowa kwota i notowaniami cen za cukier biały na rynku światowym, a z drugiej - potrzeby zachowania równowagi w wykorzystywaniu podstawowych produktów Wspólnoty przy produkcji towarów w celu wywozu do państw trzecich a wykorzystaniem produktów pochodzących z państw trzecich, sprowadzanych na mocy porozumień o uszlachetnianiu czynnym.
(5) Na mocy art. 30 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 zastosowanie podstawowej wielkości może być ograniczone do określonych produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) tego rozporządzenia.
(6) Na mocy art. 27 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 refundacje mogą być przyznawane na wywóz bez dalszego przetwarzania za produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. f)-h) tego rozporządzenia. Refundację ustala się na 100 kilogramów suchej masy, uwzględniając w szczególności refundacje za produkty objęte kodem CN 1702 30 91 i za produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 oraz aspekty gospodarcze planowanego wywozu. W przypadku produktów wymienionych w art. 1. ust. 1 lit. f) i g) tego rozporządzenia refundacje przyznawane są tylko za produkty spełniające warunki art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2135/95, a w przypadku produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. h) refundacja przyznawana jest tylko za produkty spełniające warunki wymienione w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 2135/95.
(7) Powyższe refundacje ustalane są co miesiąc. Mogą być zmieniane w okresie interwencyjnym.
(8) Na mocy art. 27 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 sytuacja na rynku światowym lub też szczególne wymagania niektórych rynków mogą spowodować, iż konieczne stanie się różnicowanie refundacji za produkty wymienione w art. 1 tego rozporządzenia, zależnie od ich miejsca przeznaczenia.
(9) Znaczny i szybki wzrost przywozów preferencyjnych cukru z krajów położonych w zachodnich Bałkanach trwający od początku 2001 r. oraz wywozu cukru ze Wspólnoty do tych krajów wydaje się mieć bardzo sztuczny charakter.
(10) Aby zapobiec nadużyciom spowodowanym przez ponowny przywóz do Unii Europejskiej produktów cukrowniczych w zamian za refundację wywozową, nie należy ustalać refundacji dla państw położonych w zachodnich Bałkanach za produkty wymienione w niniejszym rozporządzeniu.
(11) W świetle powyższego refundacje na przedmiotowe produkty winny być ustalane po właściwych stopach.
(12) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 7 marca 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.
(2) Dz.U. L 104 z 20.4.2002, str. 26.
(3) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 16.
(4) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 63.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.65.18 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 431/2003 ustalające refundacje wywozowe na syropy oraz niektóre inne produkty cukrownicze wywożone bez dalszego przetwarzania |
| Data aktu: | 07/03/2003 |
| Data ogłoszenia: | 08/03/2003 |
| Data wejścia w życie: | 08/03/2003, 01/05/2004 |