Rozporządzenie 431/2003 ustalające refundacje wywozowe na syropy oraz niektóre inne produkty cukrownicze wywożone bez dalszego przetwarzania

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 431/2003
z dnia 7 marca 2003 r.
ustalające refundacje wywozowe na syropy oraz niektóre inne produkty cukrownicze wywożone bez dalszego przetwarzania

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 680/2002(2), w szczególności jego art. 27 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na mocy art. 27 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 różnice między światowymi notowaniami rynkowymi lub cenami produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) odnośnego rozporządzenia i cenami we Wspólnocie mogą być pokryte refundacjami wywozowymi.

(2) Na mocy art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2135/95 z dnia 7 września 1995 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania przyznawania refundacji wywozowych w sektorze cukru(3) refundacja wywozowa za 100 kilogramów produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 równa jest podstawowej ilości pomnożonej przez zawartość sacharozy plus, gdzie sytuacja tego wymaga, innych cukrów przeliczonych na ekwiwalent sacharozy. Zawartość sacharozy w przedmiotowym produkcie ustalana jest zgodnie z art. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2135/95.

(3) Na mocy art. 30 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, podstawowa wielkość refundacji za sorbozę wywożoną bez dalszego przetwarzania równa jest podstawowej ilości refundacji minus jedna setna obowiązującej refundacji produkcyjnej, ustalonej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1265/2001 z dnia 27 czerwca 2001 r., ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/2001 w odniesieniu do przyznawania refundacji produkcyjnych do niektórych produktów cukrowych stosowanych w przemyśle chemicznym(4), za produkty wymienione w Załączniku do tego rozporządzenia.

(4) Na mocy art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 podstawowa kwota refundacji na inne produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. d) tego rozporządzenia, wywożone bez dalszego przetwarzania, musi być równa jednej setnej ilości otrzymanej przy uwzględnieniu, z jednej strony, różnicy między ceną interwencyjną cukru białego dla niedeficytowych regionów Wspólnoty za miesiąc, w którym ustalana jest podstawowa kwota i notowaniami cen za cukier biały na rynku światowym, a z drugiej - potrzeby zachowania równowagi w wykorzystywaniu podstawowych produktów Wspólnoty przy produkcji towarów w celu wywozu do państw trzecich a wykorzystaniem produktów pochodzących z państw trzecich, sprowadzanych na mocy porozumień o uszlachetnianiu czynnym.

(5) Na mocy art. 30 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 zastosowanie podstawowej wielkości może być ograniczone do określonych produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. d) tego rozporządzenia.

(6) Na mocy art. 27 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 refundacje mogą być przyznawane na wywóz bez dalszego przetwarzania za produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. f)-h) tego rozporządzenia. Refundację ustala się na 100 kilogramów suchej masy, uwzględniając w szczególności refundacje za produkty objęte kodem CN 1702 30 91 i za produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 oraz aspekty gospodarcze planowanego wywozu. W przypadku produktów wymienionych w art. 1. ust. 1 lit. f) i g) tego rozporządzenia refundacje przyznawane są tylko za produkty spełniające warunki art. 5 rozporządzenia (WE) nr 2135/95, a w przypadku produktów wymienionych w art. 1 ust. 1 lit. h) refundacja przyznawana jest tylko za produkty spełniające warunki wymienione w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 2135/95.

(7) Powyższe refundacje ustalane są co miesiąc. Mogą być zmieniane w okresie interwencyjnym.

(8) Na mocy art. 27 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 sytuacja na rynku światowym lub też szczególne wymagania niektórych rynków mogą spowodować, iż konieczne stanie się różnicowanie refundacji za produkty wymienione w art. 1 tego rozporządzenia, zależnie od ich miejsca przeznaczenia.

(9) Znaczny i szybki wzrost przywozów preferencyjnych cukru z krajów położonych w zachodnich Bałkanach trwający od początku 2001 r. oraz wywozu cukru ze Wspólnoty do tych krajów wydaje się mieć bardzo sztuczny charakter.

(10) Aby zapobiec nadużyciom spowodowanym przez ponowny przywóz do Unii Europejskiej produktów cukrowniczych w zamian za refundację wywozową, nie należy ustalać refundacji dla państw położonych w zachodnich Bałkanach za produkty wymienione w niniejszym rozporządzeniu.

(11) W świetle powyższego refundacje na przedmiotowe produkty winny być ustalane po właściwych stopach.

(12) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Refundacje wywozowe na produkty wymienione w art. 1 ust. 1 lit d)-h) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, wywożone bez dalszego przetwarzania, ustala się jak wymieniono w Załączniku.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 7 marca 2003 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.

(2) Dz.U. L 104 z 20.4.2002, str. 26.

(3) Dz.U. L 214 z 8.9.1995, str. 16.

(4) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 63.

ZAŁĄCZNIK

REFUNDACJE WYWOZOWE NA SYROPY I NIEKTÓRE INNE PRODUKTY CUKIERNICZE WYWOŻONE BEZ DALSZEGO PRZETWARZANIA

Kod produktu Miejsce przeznaczenia Jednostka miary Kwota refundacji
1702 40 10 9100 S00 EUR/100 kg suchej masy 43,75(1)
1702 60 10 9000 S00 EUR/100 kg suchej masy 43,75(1)
1702 60 80 9100 S00 EUR/100 kg suchej masy 83,13(2)
1702 60 95 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375(3)
1702 90 30 9000 S00 EUR/100 kg suchej masy 43,75(1)
1702 90 60 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375(3)
1702 90 71 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375(3)
1702 90 99 9900 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375(3)(4)
2106 90 30 9000 S00 EUR/100 kg suchej masy 43,75(1)
2106 90 59 9000 S00 EUR/1 % sacharozy × 100 kg produktu netto 0,4375(3)
NB Kody produktów i kody miejsc przeznaczenia serii "A" wymienione są

w rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12.1987,

str. 1).

Liczbowe kody miejsc przeznaczenia wymienione są w rozporządzeniu Komisji

(WE) nr 2020/2001 (Dz.U. L 273 z 16.10.2001, str. 6).

Pozostałe miejsca przeznaczenia określane są w sposób następujący:
S00: wszystkie miejsca przeznaczenia (państwa trzecie, inne terytoria,

zaopatrywanie w żywność oraz miejsca przeznaczenia traktowane jako

wywóz ze Wspólnoty) z wyjątkiem Albanii, Chorwacji, Bośni i

Hercegowiny, Serbii i Czarnogóry (w tym Kosowa w znaczeniu wynikającym

z rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ 1244 z dnia 10 czerwca 1999 r.)

oraz Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii, z wyjątkiem cukru

dodanego do produktów określonych w art. 1 ust. 2 lit. b)

rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 (Dz.U. L 297 z 21.11.1996,

str. 29).

(1) Stosuje się tylko do produktów określonych w art. 5 rozporządzenia (WE)

nr 2135/95.

(2) Stosuje się tylko do produktów określonych w art. 6 rozporządzenia (WE)

nr 2135/95.

(3) Podstawowa ilość nie ma zastosowania do syropów, których czystość wynosi

mniej niż 85 % (rozporządzenie (WE) nr 2135/95). Zawartość sacharozy

ustala się zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 2135/95.

(4) Podstawowa ilość nie stosuje się do produktu określonego w pkt 2

Załącznika do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3513/92 (Dz.U. 355 z

5.12.1992, str. 12).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.65.18

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 431/2003 ustalające refundacje wywozowe na syropy oraz niektóre inne produkty cukrownicze wywożone bez dalszego przetwarzania
Data aktu: 07/03/2003
Data ogłoszenia: 08/03/2003
Data wejścia w życie: 08/03/2003, 01/05/2004