uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 680/2002(2), w szczególności jego art. 10 ust. 6 i art. 39 ust. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 10 ust. 3 i 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 stanowi, że ilości gwarantowane w ramach kwot produkcyjnych powinny być przed dniem 1 października każdego roku gospodarczego zmniejszane, jeżeli prognozy na dany rok wykazują nadwyżkę przewidzianą do wywozu (pociągającą za sobą refundację) większą, niż wielkość maksymalna przewidziana w Porozumieniu w sprawie rolnictwa zawartym na mocy Artykułu 300 ust. 2 Traktatu.
(2) Prognozy na rok gospodarczy 2003/2004 wykazują nadwyżkę przewidzianą do wywozu przekraczającą ilość maksymalną przewidzianą w Porozumieniu w sprawie rolnictwa. Dlatego też konieczne jest ustalenie wielkości ogólnego zmniejszenia ilości gwarantowanej i dokonanie jego podziału między cukier, izoglukozę i syrop inulinowy z jednej strony oraz zainteresowane regiony produkcji z drugiej strony, przy wykorzystaniu współczynników przewidzianych w art. 10 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001.
(3) Zgodnie z art. 10 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 każde Państwo Członkowskie musi następnie dokonać rozdziału przydzielonej mu różnicy między przedsiębiorstwa produkcyjne mające siedzibę na jego terytorium na podstawie istniejącego stosunku między ich kwotami A i B w odniesieniu do przedmiotowego produktu oraz kwotą podstawową A i kwotą podstawową B dla Państwa Członkowskiego na ten produkt.
(4) Artykuł 39 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 stanowi, że zmniejszenie ilości gwarantowanych pociąga za sobą zmniejszenie przewidywanej maksymalnej wielkości zapotrzebowania wspólnotowych rafinerii na cukier surowy na dany rok gospodarczy. Dlatego też jest konieczne ustalenie odpowiedniego zmniejszenia tego zapotrzebowania i dokonanie jego rozdziału między zainteresowane Państwa Członkowskie.
(5) Należy ustanowić terminy, w jakich Państwa Członkowskie muszą określić wielkość zmniejszenia mającego zastosowanie do każdego z przedsiębiorstw na ich terytorium.
(6) Komitet Zarządzający ds. Wina nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 września 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1.
(2) Dz.U. L 104 z 20.4.2002 str. 26.
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.249.38 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1739/2003 zmniejszające, w odniesieniu do roku gospodarczego 2003/2004, ilości gwarantowane w ramach kwot produkcyjnych dla sektora cukru i przewidywane maksymalne potrzeby rafinerii cukru w ramach przywozu preferencyjnego |
| Data aktu: | 30/09/2003 |
| Data ogłoszenia: | 01/10/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/10/2003 |