(2001/602/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 4 sierpnia 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie bedących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000(2), w szczególności jego art. 8 i 9,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
(1) Rozporządzeniem (WE) nr 230/2001(3), Komisja nałożyła tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli (SWR) pochodzących z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji i przyjęła zobowiązania zaproponowane przez niektórych producentów eksportujących do Republiki Czeskiej i Turcji.
(2) Nie nałożono tymczasowych środków na przywóz z Republiki Korei (Korea) oraz Malezji, ponieważ margines dumpingu stwierdzony w przypadku tych dwóch krajów wynosił poniżej 2 % progu określonego w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 ("rozporządzenie podstawowe").
(3) Po nałożeniu tymczasowych środków antydumpingowych Komisja kontynuowała postępowanie dumpingu, szkody i interesu Wspólnoty. Ostateczne ustalenia i wnioski postępowania są wymienione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1601/2001(4) nakładające ostateczne cło antydumpingowe oraz stanowiące o ostatecznym poborze nałożonego tymczasowego cła antydumpingowego na przywóz niektórych lin oraz kabli żelaznych lub stalowych pochodzących z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji.
(4) Postępowanie potwierdziło wstępne ustalenia dotyczące dumpingu wyrządzającego szkody odnośnie do przywozu pochodzącego z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji. Potwierdzone zostało również to, że margines dumpingu przy przywozie pochodzącym z Korei i Malezji są de minimus.
B. ZOBOWIĄZANIA
(5) Po ustanowieniu tymczasowych środków antydumpingowych, współpracujący producenci eksportujący z Rosji i Tajlandii zaproponowali zobowiązanie cenowe zgodne z art. 8 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.
(6) Według tych zobowiązań producenci eksportujący zaproponowali sprzedaż rozważanego produktu na poziomie lub powyżej poziomu cen, eliminującego szkodliwe skutki dumpingu.
(7) Komisja uważa, że zaproponowane zobowiązania mogą być zaakceptowane, ponieważ eliminują szkodliwy wpływ dumpingu. Spółki będą również dostarczać Komisji regularne oraz szczegółowe informacje dotyczące prowadzonego wywozu do Wspólnoty, co oznacza, że zobowiązania te mogą być skutecznie monitorowane przez Komisję. Ponadto charakter produktu, struktura spółek oraz ich wzorce sprzedaży są takie, że ryzyko obejścia uzgodnionych zobowiązań jest ograniczone.
(8) Aby umożliwić Komisji dalsze efektywne monitorowanie wywiązywania się ze zobowiązania przez spółki, kiedy wniosek o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie ze zobowiązaniem jest przedstawiony danym organom celnym, zwolnienie z cła jest uwarunkowane przedstawieniem faktury handlowej wystawionej przez producenta eksportującego, którego zobowiązanie przyjęto i zawierającej co najmniej elementy wymienione w Załączniku do rozporządzenia Rady (WE) nr 1601/2001. Ten poziom informacji jest także niezbędny do umożliwienia organom celnym stwierdzenia z wystarczającą dokładnością, że transporty odpowiadają dokumentom handlowym. W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury lub niezgodności faktury z produktem przedstawionym organom celnym, właściwe będzie odprowadzenie odpowiedniej stawki cła antydumpingowego.
(9) W przypadku podejrzenia o naruszeniu, naruszenia lub wycofania zobowiązania cło antydumpingowe może być nałożone, zgodnie z art. 8 ust. 9 i 10 rozporządzenia podstawowego.
(10) Skonsultowano się z Komitetem Doradczym i nie wniesiono sprzeciwu odnośnie do przyjęcia proponowanego zobowiązania.
C. ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(11) Biorąc pod uwagę wyniki postępowania dotyczącego Korei i Malezji i uwzględniając, u380 że stwierdzony margines dumpingu jest de minimis, postępowanie powinno być zakończone bez nałożenia środków antydumpingowych w stosunku do przywozu rozważanego produktu pochodzącego z Korei i Malezji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 lipca 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| Pascal LAMY | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2.
(3) Dz.U. L 34 z 3.2.2001, str. 4.
(4) Dz.U. L 211 z 4.8.2001, str. 1.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.211.47 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2001/602/WE w sprawie przyjęcia zobowiązań proponowanych w związku z postępowaniem antydumpingowym odnośnie do przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Czeskiej, Republiki Korei, Malezji, Rosji, Tajlandii i Turcji i kończące postępowanie dotyczące przywozu pochodzącego z Republiki Korei i Malezji |
| Data aktu: | 26/07/2001 |
| Data ogłoszenia: | 04/08/2001 |