Decyzja 2001/602/WE w sprawie przyjęcia zobowiązań proponowanych w związku z postępowaniem antydumpingowym odnośnie do przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Czeskiej, Republiki Korei, Malezji, Rosji, Tajlandii i Turcji i kończące postępowanie dotyczące przywozu pochodzącego z Republiki Korei i Malezji

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 lipca 2001 r.
w sprawie przyjęcia zobowiązań proponowanych w związku z postępowaniem antydumpingowym odnośnie do przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Czeskiej, Republiki Korei, Malezji, Rosji, Tajlandii i Turcji i kończące postępowanie dotyczące przywozu pochodzącego z Republiki Korei i Malezji

(notyfikowana jako dokument nr C(2001) 2351)

(2001/602/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 sierpnia 2001 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie bedących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000(2), w szczególności jego art. 8 i 9,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. PROCEDURA

(1) Rozporządzeniem (WE) nr 230/2001(3), Komisja nałożyła tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli (SWR) pochodzących z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji i przyjęła zobowiązania zaproponowane przez niektórych producentów eksportujących do Republiki Czeskiej i Turcji.

(2) Nie nałożono tymczasowych środków na przywóz z Republiki Korei (Korea) oraz Malezji, ponieważ margines dumpingu stwierdzony w przypadku tych dwóch krajów wynosił poniżej 2 % progu określonego w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 ("rozporządzenie podstawowe").

(3) Po nałożeniu tymczasowych środków antydumpingowych Komisja kontynuowała postępowanie dumpingu, szkody i interesu Wspólnoty. Ostateczne ustalenia i wnioski postępowania są wymienione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1601/2001(4) nakładające ostateczne cło antydumpingowe oraz stanowiące o ostatecznym poborze nałożonego tymczasowego cła antydumpingowego na przywóz niektórych lin oraz kabli żelaznych lub stalowych pochodzących z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji.

(4) Postępowanie potwierdziło wstępne ustalenia dotyczące dumpingu wyrządzającego szkody odnośnie do przywozu pochodzącego z Republiki Czeskiej, Rosji, Tajlandii i Turcji. Potwierdzone zostało również to, że margines dumpingu przy przywozie pochodzącym z Korei i Malezji są de minimus.

B. ZOBOWIĄZANIA

(5) Po ustanowieniu tymczasowych środków antydumpingowych, współpracujący producenci eksportujący z Rosji i Tajlandii zaproponowali zobowiązanie cenowe zgodne z art. 8 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

(6) Według tych zobowiązań producenci eksportujący zaproponowali sprzedaż rozważanego produktu na poziomie lub powyżej poziomu cen, eliminującego szkodliwe skutki dumpingu.

(7) Komisja uważa, że zaproponowane zobowiązania mogą być zaakceptowane, ponieważ eliminują szkodliwy wpływ dumpingu. Spółki będą również dostarczać Komisji regularne oraz szczegółowe informacje dotyczące prowadzonego wywozu do Wspólnoty, co oznacza, że zobowiązania te mogą być skutecznie monitorowane przez Komisję. Ponadto charakter produktu, struktura spółek oraz ich wzorce sprzedaży są takie, że ryzyko obejścia uzgodnionych zobowiązań jest ograniczone.

(8) Aby umożliwić Komisji dalsze efektywne monitorowanie wywiązywania się ze zobowiązania przez spółki, kiedy wniosek o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie ze zobowiązaniem jest przedstawiony danym organom celnym, zwolnienie z cła jest uwarunkowane przedstawieniem faktury handlowej wystawionej przez producenta eksportującego, którego zobowiązanie przyjęto i zawierającej co najmniej elementy wymienione w Załączniku do rozporządzenia Rady (WE) nr 1601/2001. Ten poziom informacji jest także niezbędny do umożliwienia organom celnym stwierdzenia z wystarczającą dokładnością, że transporty odpowiadają dokumentom handlowym. W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury lub niezgodności faktury z produktem przedstawionym organom celnym, właściwe będzie odprowadzenie odpowiedniej stawki cła antydumpingowego.

(9) W przypadku podejrzenia o naruszeniu, naruszenia lub wycofania zobowiązania cło antydumpingowe może być nałożone, zgodnie z art. 8 ust. 9 i 10 rozporządzenia podstawowego.

(10) Skonsultowano się z Komitetem Doradczym i nie wniesiono sprzeciwu odnośnie do przyjęcia proponowanego zobowiązania.

C. ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

(11) Biorąc pod uwagę wyniki postępowania dotyczącego Korei i Malezji i uwzględniając, u380 że stwierdzony margines dumpingu jest de minimis, postępowanie powinno być zakończone bez nałożenia środków antydumpingowych w stosunku do przywozu rozważanego produktu pochodzącego z Korei i Malezji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym przyjmuje się zobowiązania zaproponowane przez niżej wymienione przedsiębiorstwa w ramach postępowania antydumpingowego, dotyczącego przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Czeskiej, Republiki Korei, Malezji, Rosji, Tajlandii i Turcji.

Państwo

Przedsiębiorstwo

Dodatkowy kod TARIC

Rosja

Open Joint Stock Company Cherepovetsky

A217

Staleprokatny Zavod, Rosja,162200,

Cherepovets, Okręg Vologda,

ul. 50-letia Oktiabria, 1/33

Tajlandia

Usha Siam Steel Ind. Public Company Ltd.

A218

888/116 Mahatun Plaza Building, Ploenchit Road,

Bangkok, 10330, Tajlandia

Artykuł  2

Niniejszym zakończone jest postępowanie dotyczące przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Korei i Malezji.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem po jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 lipca 2001 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2.

(3) Dz.U. L 34 z 3.2.2001, str. 4.

(4) Dz.U. L 211 z 4.8.2001, str. 1.

Zmiany w prawie

Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2001.211.47

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2001/602/WE w sprawie przyjęcia zobowiązań proponowanych w związku z postępowaniem antydumpingowym odnośnie do przywozu niektórych żelaznych i stalowych lin i kabli pochodzących z Republiki Czeskiej, Republiki Korei, Malezji, Rosji, Tajlandii i Turcji i kończące postępowanie dotyczące przywozu pochodzącego z Republiki Korei i Malezji
Data aktu: 26/07/2001
Data ogłoszenia: 04/08/2001