(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2000/233/EWG)
(Dz.U.UE L z dnia 22 marca 2000 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 97/73/WE(2),
uwzględniając rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3600/92 z dnia 11 grudnia 1992 r. ustanawiające szczegółowe zasady realizacji pierwszego etapu programu pracy określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1199/97(4), w szczególności jego art. 7 ust. 3a lit. b),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 933/94(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2330/95(6), ustanowiło substancje czynne zawarte w środkach ochrony roślin, wyznaczyło Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców w celu wykonania rozporządzenia (EWG) nr 3600/92 oraz określiło powiadamiających w odniesieniu do każdej substancji czynnej.
(2) Pirazofos jest jedną z 90 substancji czynnych objętych pierwszym etapem programu pracy przewidzianego w art. 8 ust. 2 dyrektywy 91/414/EWG.
(3) Zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 3600/92, Niderlandy, wyznaczone jako Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy, przedłożyły Komisji, w dniu 14 maja 1998 r., sprawozdanie ze swojej oceny informacji przedłożonych przez jedynego powiadamiającego zgodnie z przepisami art. 6 ust. 1 tego rozporządzenia.
(4) Przedstawione sprawozdanie zostało poddane przeglądowi przez Państwa Członkowskie i Komisję w ramach Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin. Przegląd ten zakończono w dniu 20 lipca 1999 r. w formie sprawozdania kontrolnego Komisji dotyczącego pirazofosu, zgodnie z przepisami art. 7. ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 3600/92.
(5) Po przeprowadzeniu ocen okazało się, że przedłożone informacje nie są wystarczające do wykazania, że środki ochrony roślin zawierające daną substancję czynną spełniają wymogi ustanowione w art. 5. ust. 1 lit. a) oraz art. 5 ust. 2 lit. b) dyrektywy 91/414/EWG.
(6) Jedyny powiadamiający poinformował Komisję oraz Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy, że nie będzie dalej uczestniczyć w programie pracy dotyczącym tej substancji czynnej. W związku z tym nie zostaną złożone dalsze informacje wymagane w celu osiągnięcia pełnej zgodności z wymogami dyrektywy 91/414/EWG.
(7) W związku z tym, nie jest możliwe włączenie tej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG.
(8) Należy przewidzieć okres karencji w odniesieniu do zbytu, składowania, wprowadzania do obrotu i wykorzystania istniejących zapasów zgodnie z przepisami art. 4 ust. 6 dyrektywy 91/414/EWG.
(9) Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla stosowania przepisów dyrektywy Rady 90/642/EWG(7), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 1999/71/WE(8), w szczególności jej art. 5b.
(10) Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla jakichkolwiek działań, które Komisja może podjąć na późniejszym etapie w związku z tą substancja czynną w ramach dyrektywy Rady 79/117/EWG(9).
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 marca 2000 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 353 z 24.12.1997, str. 26.
(3) Dz.U. L 366 z 15.12.1992, str. 10.
(4) Dz.U. L 170 z 28.6.1997, str. 19.
(5) Dz.U. L 107 z 28.4.1994, str. 8.
(6) Dz.U. L 225 z 22.9.1995, str. 1.
(7) Dz.U. L 350 z 14.12.1990, str. 71.
(8) Dz.U. L 194 z 27.7.1999, str. 36.
(9) Dz.U. L 33 z 8.2.1979, str. 36.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.73.16 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2000/233/WE dotycząca niewłączania pirazofosu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG oraz cofnięcia zezwoleń na środki ochrony roślin zawierające tę substancję czynną |
| Data aktu: | 09/03/2000 |
| Data ogłoszenia: | 22/03/2000 |