uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71 ust. 1 lit. c),
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 96/49/WE(4) ustanawia przepisy przejściowe, które pozostawały w mocy do dnia 1 stycznia 1999 r., w celu umożliwienia Europejskiemu Komitetowi Normalizacyjnemu (CEN) ukończenia niektórych prac normalizacyjnych dotyczących zbiorników i cystern; prac tych jeszcze nie ukończono.
(2) Należy lepiej zdefiniować środki transportu, objęte odstępstwem przewidzianym w art. 5 ust. 2 lit. c) dyrektywy 96/49/WE.
(3) W celu umożliwienia Państwom Członkowskim korzystania, w ograniczonym czasie, z wagonów kolejowych i cystern, które nie są zgodne z nowym przepisem zawartym w Załączniku do dyrektywy 96/49/WE, należy wprowadzić przepis przejściowy obejmujący wagony kolejowe i cysterny wyprodukowane od dnia 1 stycznia 1997 r. i wykorzystywane jedynie w transporcie krajowym.
(4) Terminy ustanowione w art. 6 ust. 4 dyrektywy 96/49/WE dotyczące niektórych środków transportu powinny zostać przesunięte; określenie danego środka transportu i ostatecznego terminu zastosowania dyrektywy 96/49/WE powinno podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(5) Odstępstwa przewidziane w art. 6 ust. 9, 11 i 14 dyrektywy 96/49/WE powinny podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(6) Środki niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy powinny zostać przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(7) Należy określić warunki, po spełnieniu których transport może być uznany za transport ad hoc.
(8) W związku z powyższym dyrektywa 96/49/WE powinna zostać zmieniona,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
| W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
| N. FONTAINE | D. VOYNET |
| Przewodniczący | Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 181 z 26.6.1999, str. 25.
(2) Dz.U. C 329 z 17.11.1999, str. 11.
(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 29 października 1999 r. (Dz.U. C 154 z 5.6.2000, str. 353), wspólne stanowisko Rady z dnia 27 czerwca 2000 r. (Dz.U. C 254 z 25.8.2000, str. 14) oraz decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 21 września 2000 r.
(4) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 1999/48/WE (Dz.U. L 169 z 5.7.1999, str. 58).
(5) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.279.44 |
| Rodzaj: | Dyrektywa |
| Tytuł: | Dyrektywa 2000/62/WE zmieniająca dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do kolejowego transportu towarów niebezpiecznych |
| Data aktu: | 10/10/2000 |
| Data ogłoszenia: | 01/11/2000 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/11/2000 |