uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1670/2000(2), w szczególności jego art. 31 ust. 10 i 14,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 31 ust. 10 tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 1255/1999 stanowi, iż w przypadku zróżnicowanych refundacji refundacja ma być wypłacana po przedstawieniu dowodu, że produkty dotarły do miejsca przeznaczenia wskazanego w pozwoleniu lub innego miejsca przeznaczenia, dla którego ustalono refundację. Możliwe są wyjątki od tej zasady, z zastrzeżeniem określenia warunków oferujących równoważne gwarancje.
(2) W przypadku gdy refundacje wywozowe są zróżnicowane w zależności od miejsca przeznaczenia, art. 18 ust. 1 i 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/1999 z dnia 15 kwietnia 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu refundacji wywozowych do produktów rolnych(3), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1557/2000(4), stanowi, iż część refundacji, obliczonych przy zastosowaniu najniższej stawki refundacji, ma być wypłacana na wniosek eksportera po dostarczeniu dowodu, iż produkt opuścił obszar celny Wspólnoty.
(3) Na mocy szczególnych uzgodnień z niektórymi państwami trzecimi stawka refundacji stosowana przy wywozie niektórych przetworów mlecznych do tych krajów może być niższa, w niektórych przypadkach o znaczną sumę, niż stosowana zwykle refundacja. Możliwe jest też, aby refundacja nie była ustalana, tak że najniższa stawka refundacji jest także wynikiem braku ustalenia refundacji.
(4) Artykuł 20a ust. 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 174/1999 z dnia 26 stycznia 1999 r. ustanawiającego specjalne szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 804/68 w odniesieniu do pozwoleń na wywóz i refundacji wywozowych do mleka i przetworów mlecznych(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1961/2000(6), reguluje zróżnicowanie refundacji do niektórych rodzajów mleka w proszku objętego kodem 0402 Nomenklatury Scalonej, przeznaczonego na wywóz do Republiki Dominikańskiej.
(5) Szczególne uzgodnienia dotyczące wywozu do Republiki Dominikańskiej niektórych produktów, które mogą korzystać ze szczególnego traktowania w przywozie do tego kraju, gwarantują, że produkty, wobec których zastosowano refundację, przeznaczone do innych miejsc przeznaczenia albo do tego miejsca przeznaczenia, lecz poza szczególnymi uzgodnieniami, nie mogą być wwożone do Republiki Dominikańskiej na mocy szczególnych uzgodnień ustanowionych w Protokole Ustaleń między Wspólnotą Europejską a Republiką Dominikańską.
(6) Te szczególne uzgodnienia muszą dlatego być uwzględnione podczas stosowania powyższych przepisów rozporządzeń (WE) nr 1255/1999 i (WE) nr 800/1999, tak by nie obciążać eksporterów zbędnymi kosztami w handlu z państwami trzecimi. W tym celu, jeśli ustalona jest najniższa stawka refundacji, nie należy uwzględniać stawek ustalonych na mocy tych warunków i dla tego szczególnego miejsca przeznaczenia będącego przedmiotem rozważań.
(7) Kontyngent taryfowy przeznaczony do Republiki Dominikańskiej stosuje się od dnia 1 lipca 2000 r., należy więc zezwolić podmiotom gospodarczym na korzystanie z tego odstępstwa od tego samego dnia.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 października 2000 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.
(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 10.
(3) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 11.
(4) Dz.U. L 179 z 18.7.2000, str. 6.
(5) Dz.U. L 20 z 27.1.1999, str. 8.
(6) Dz.U. L 234 z 16.9.2000, str. 10.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.262.14 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2294/2000 wprowadzające odstępstwa od art. 31 ust. 10 rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych w odniesieniu do dowodu przybycia do miejsca przeznaczenia w przypadku refundacji zróżnicowanych oraz ustanawiające szczegółowe zasady stosowania najniższej stawki refundacji wywozowej dla niektórych przetworów mlecznych |
| Data aktu: | 16/10/2000 |
| Data ogłoszenia: | 17/10/2000 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 20/10/2000, 01/07/2000 |