uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2075/92 z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku surowca tytoniowego(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 660/1999(2), w szczególności jego art. 4a, art. 7, art. 9 ust. 5, art. 11 i art. 17 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 10 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92 zezwala producentom na dostarczanie nadwyżek produkcji wynoszących do 10 % ich kwot. Taka możliwość może zostać poważnie ograniczona w przypadku grup odmian, dla których próg gwarantowany w odniesieniu do kolejnego roku ma zostać zmniejszony. W celu zapewnienia stosowania systemu kwot produkcyjnych w sposób wystarczająco elastyczny, w szczególności w przypadku grup odmian, do których wzywa się do zmiany upraw, powinno być możliwe korzystanie z wyprzedzeniem z niewykorzystanych kwot istniejących w rezerwach krajowych w odniesieniu do tych samych zbiorów, bez względu na termin wydania deklaracji kwot produkcyjnych i termin zawarcia umów kontraktacji ustanowionych odpowiednio w art. 22 ust. 3 i w art. 10 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2848/98(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 531/2000(4).
(2) Przeniesienia kwot muszą pozwolić na zmianę upraw zgodnie z wymogami rynkowymi dla różnych grup odmian. Przeniesienia nie mogą naruszać realności ekonomicznej kwot i dlatego nie mogą zakładać jakiegokolwiek podziału ilości.
(3) Załącznik V pkt C do rozporządzenia (WE) nr 2848/98 przewiduje, że producenci nie mają otrzymywać zmiennej części premii przy partiach mieszczących się jedynie między ceną minimalną a ceną minimalną plus 40 % dla każdej grupy odmian grupy producentów. W celu przeciwdziałania podważaniu efektywności systemu zmiennej premii przez bardzo niskie ceny, aczkolwiek płacone przy bardzo małych ilościach, i zmniejszeniu jej skuteczności jako zachęty do poprawy jakości, Państwom Członkowskim powinno się pozwolić na podniesienie ceny minimalnej o więcej niż 40 %.
(4) W świetle zmian do rozporządzenia Komisji (WE) nr 3887/92(5) wprowadzonych rozporządzeniem (WE) nr 2801/1999(6), art. 43 rozporządzenia nr 2848/98 powinien zostać dostosowany.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Tytoniu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 maja 2000 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 215 z 30.7.1992, s. 70.
(2) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, s. 10.
(3) Dz.U. L 358 z 31.12.1998, s. 17.
(4) Dz.U. L 64 z 11.3.2000, s. 13.
(5) Dz.U. L 391 z 31.12.1992, s. 36.
(6) Dz.U. L 340 z 31.12.1999, s. 29.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.105.18 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 909/2000 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2848/98 w zakresie przyznania dodatkowych deklaracji kwot produkcyjnych, przeniesienia kwot oraz załącznika V określającego zasady obliczania zmiennej części premii z tytułu surowca tytoniowego |
| Data aktu: | 02/05/2000 |
| Data ogłoszenia: | 03/05/2000 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 06/05/2000 |