(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 13 lutego 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/311/EWG z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 92/62/EWG(2), w szczególności jej art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 70/311/EWG jest jedną z dyrektyw szczegółowych dotyczących procedury udzielania homologacji typu WE, która została ustanowiona na mocy dyrektywy Rady 70/156/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/14/WE(4) dotyczącą homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep; przepisy ustanowione w dyrektywie 70/156/EWG dotyczącej układów pojazdów, części składowych oraz oddzielnych jednostek technicznych stosuje się do dyrektywy 70/311/EWG;
w celu praktycznego zastosowania dyrektywy 70/311/EWG konieczne jest zapewnienie, aby we wszystkich Państwach Członkowskich były ustanowione jednolite przepisy, a także aby były uzgodnione z ostatnią wersją rozporządzenia nr 79 UN - EKG;
załącznik VII do dyrektywy 70/156/EWG określa format i zawartość numeru homologacji typu WE; te same specyfikacje powinny zostać przyjęte do celów niniejszej dyrektywy;
dyrektywa 70/311/EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego, ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 stycznia 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 133 z 18.6.1970, str. 10.
(2) Dz.U. L 199 z 18.7.1992, str. 33.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(4) Dz.U. L 91 z 25.3.1998, str. 1.