uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz zmieniające i uchylające niektóre rozporządzenia(1), w szczególności jego art. 53 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 1257/1999 stosowane jest w odniesieniu do wsparcia wspólnotowego od dnia 1 stycznia 2000 r. Tracące moc rozporządzenia i przepisy uchylone niniejszym rozporządzeniem są nadal stosowane do działań zatwierdzonych przez Komisję na podstawie tych rozporządzeń przed dniem 1 stycznia 2000 r.
(2) Zasady przejściowe mają ułatwić przejście od istniejących systemów wsparcia do nowego systemu wsparcia rozwoju obszarów wiejskich i zapobiec trudnościom lub opóźnieniom przy wprowadzeniu w życie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich w okresie przejściowym.
(3) Wsparcie rozwoju obszarów wiejskich na mocy rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 obejmuje okres programowania zaczynający się dnia 1 stycznia 2000 r. W celu zagwarantowania pełnej integracji wszystkich przyszłych środków z nowym programowaniem Komisja nie powinna dalej zatwierdzać środków lub zmian do nich wprowadzonych na mocy istniejących programów, których trwanie przekracza dzień 31 grudnia 1999 r., z wyjątkiem sytuacji, w której natychmiastowe zatwierdzenie jest wymagane z powodów imperatywnych.
(4) W celu zapewnienia ciągłości wsparcia agroekologicznego Państwa Członkowskie powinny być upoważnione do rozszerzenia istniejących zobowiązań agroekologicznych na konieczny okres, aby umożliwić przejście do nowego systemu oraz do zawierania nowych umów agroekologicznych, jeśli zapewniona może być ich pełna zgodność z nowym systemem wsparcia. W celu zapewnienia skuteczności nowych zasad wsparcia agroekologicznego, szczególne uzgodnienia przejściowe dla zobowiązań agroekologicznych muszą być stosowane od dnia 30 lipca 1999 r., dzień po ogłoszeniu ich Państwom Członkowskim w komitecie zarządzającym. Państwa Członkowskie powinny być również upoważnione do podejmowania nowych zobowiązań agroekologicznych przed dniem 1 stycznia 2000 r. na mocy wniosków złożonych przed dniem 30 lipca 1999 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2078/92(2), ostatnio zmienionym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2772/95(3).
(5) Płatności wynikające ze zobowiązań przyjętych przed dniem 1 stycznia 2000 r. w związku z programami rozwoju obszarów wiejskich, które w przyszłości mają być finansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR, powinny być nadal finansowane przez Sekcję Orientacji EFOGR do dnia 31 grudnia 2001 r., zgodnie z istniejącymi warunkami wsparcia i w miarę dostępnych funduszy. Jednakże do dnia 31 grudnia 2001 r. wynikające z takich zobowiązań wydatki wieloletnie, jak również sięgające najpóźniej do 1999 r. dodatki wyrównawcze, mogą być pod pewnymi warunkami finansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR w przypadku braku funduszy lub, jeśli dostępne środki są niewystarczające. W każdym przypadku wydatki wieloletnie po dniu 31 grudnia 2001 r. powinny być finansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR.
(6) Należy ustanowić szczególne zasady odnośnie do momentu rozpoczęcia kwalifikacji kosztów na mocy nowych dokumentów programowania rozwoju obszarów wiejskich.
(7) Aby rozwiązać szczególne problemy wynikające z przejścia z płatności od pogłowia na płatności od hektara w celu przyznania dodatków wyrównawczych, Państwa Członkowskie powinny być upoważnione na okres przejściowy jednego roku do kontynuowania płatności od pogłowia.
(8) Daty stosowania zasad pomocy państwa określonych w tytule IV rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 dla nowej pomocy powinny być określone w rozumieniu rozporządzenia Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE(4).
(9) Środki przewidziane niniejszym rozporządzeniem są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Struktur Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 grudnia 1999 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 80.
(2) Dz.U. L 215 z 30.7.1992, str. 91.
(3) Dz.U. L 288 z 1.12.1995, str. 35.
(4) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, str. 1.
(5) Dz.U. L 175 z 4.8.1971, str. 1.
(6) Dz.U. L 47 z 25.2.1993, str. 1.
(7) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1.
(8) Dz.U. L 374 z 31.12.1988, str. 25.
(9) Dz.U. L 165 z 15.6.1989, str. 3.
(10) Dz.U. L 91 z 6.4.1990, str. 7.
(11) Dz.U. L 142 z 2.6.1997, str. 1.
(12) Dz.U. L 142 z 2.6.1997, str. 22.
(13) Dz.U. L 142 z 2.6.1997, str. 30.
(14) Dz.U. L 214 z 13.8.1999, str. 31.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.316.26 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 2603/1999 ustanawiające zasady przekazywania wsparcia na rzecz rozwoju obszarów wiejskich przewidzianego rozporządzeniem Rady (WE) nr 1257/1999 |
| Data aktu: | 09/12/1999 |
| Data ogłoszenia: | 10/12/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 10/12/1999, 30/07/1999 |