Decyzja 98/242/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia cyhalofopu butylowego, pyraflufenu etylowego i azafenidyny do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzenia do obrotu środków ochrony roślin

DECYZJA KOMISJI
z dnia 20 marca 1998 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia cyhalofopu butylowego, pyraflufenu etylowego i azafenidyny do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzenia do obrotu środków ochrony roślin

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(98/242/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 28 marca 1998 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 97/73/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

dyrektywa 91/414/EWG (zwana dalej "dyrektywą") przewiduje sporządzenie wspólnotowego wykazu substancji czynnych dopuszczonych do stosowania w środkach ochrony roślin;

wnioskodawcy przedłożyli dokumentacje dotyczące trzech substancji czynnych władzom Państw Członkowskich w celu uzyskania włączenia substancji czynnych do załącznika I do dyrektywy;

dokumentacja dotycząca substancji czynnej cyhalofopu butylowego została przedłożona przez Dow Elanco Italia Srl władzom włoskim w dniu 30 kwietnia 1997 r.;

dokumentacja dotycząca substancji czynnej pyraflufenu etylowego została przedłożona przez Nihon Nohyaku Co. Ltd władzom belgijskim w dniu 16 czerwca 1997 r.;

dokumentacja dotycząca substancji czynnej azafenidyny została przedłożona przez du Pont de Nemours (France) SA władzom hiszpańskim w dniu 25 czerwca 1997 r.;

wspomniane władze przekazały Komisji wyniki pierwszego badania kompletności dokumentacji pod względem wymogów dotyczących danych i informacji przewidzianych w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną, w załączniku III do dyrektywy; następnie, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 wnioskodawca przedłożył dokumentację Komisji oraz pozostałym Państwom Członkowskim;

dokumentacje dotyczące cyhalofopu butylowego, pyraflufenu etylowego i azafenidyny zostały przekazane Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin w dniu 16 grudnia 1997 r.;

artykuł 6 ust. 3 dyrektywy ustanawia wymóg potwierdzenia na poziomie wspólnotowym uznania każdej dokumentacji za spełniającą zasadniczo wymogi dotyczące danych oraz informacji przewidziane w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną, w załączniku III do dyrektywy;

takie potwierdzenie jest konieczne w celu przeprowadzenia szczegółowego badania dokumentacji, jak również w celu otwarcia Państwom Członkowskim możliwości udzielenia tymczasowego zezwolenia dla środków ochrony roślin zawierających daną substancję czynną, z należytym przestrzeganiem warunków ustanowionych w art. 8 ust. 1 dyrektywy, w szczególności warunku dokonania szczegółowej oceny substancji czynnej oraz środka ochrony roślin pod względem wymogów dyrektywy;

decyzja taka nie narusza możliwości zażądania od wnioskodawcy dalszych danych oraz informacji, jeśli okaże się, podczas szczegółowego badania, że takie informacje lub dane są wymagane do podjęcia decyzji;

Państwa Członkowskie oraz Komisja uzgodniły, że Włochy przeprowadzą szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej cyhalofopu butylowego, że Belgia przeprowadzi szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej pyraflufenu etylowego i że Hiszpania przeprowadzi szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej azafenidyny;

Włochy, Belgia i Hiszpania przekażą wnioski ze swych badań, wraz z zaleceniami włączenia bądź niewłączenia oraz wszelkimi warunkami tego dotyczącymi, Komisji w możliwie najkrótszym terminie, a najpóźniej w terminie jednego roku; z chwilą otrzymania tego sprawozdania, prowadzone będzie dalej szczegółowe badanie przy wykorzystaniu wiedzy fachowej ze wszystkich Państw Członkowskich w ramach Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin;

środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Następujące dokumentacje zasadniczo spełniają wymogi dotyczące danych i informacji przewidziane w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego substancję czynną, w załączniku III do dyrektywy, biorąc pod uwagę proponowane użycie:

1) dokumentacja przedłożona przez Dow Elanco Italia Srl Komisji i Państwom Członkowskim w celu włączenia cyhalofopu butylowego jako substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG i która została przekazana Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin w dniu 16 grudnia 1997 r.;

2) dokumentacja przedłożona przez Nihon Nohyaku Co. Ltd Komisji i Państwom Członkowskim w celu włączenia pyraflufenu etylowego jako substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG i która została przekazana Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin w dniu 16 grudnia 1997 r.;

3) dokumentacja przedłożona przez du Pont de Nemours (France) SA Komisji i Państwom Członkowskim w celu włączenia azafenidyny jako substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG i która została przekazana Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin w dniu 16 grudnia 1997 r.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 marca 1998 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 353 z 24.12.1997, str. 26.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1998.96.45

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 98/242/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia cyhalofopu butylowego, pyraflufenu etylowego i azafenidyny do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzenia do obrotu środków ochrony roślin
Data aktu: 20/03/1998
Data ogłoszenia: 28/03/1998