Decyzja 94/968/WE zatwierdzająca program operacyjny w celu zwalczania salmonelli u niektórych zwierząt żywych i w produktach zwierzęcych, przedstawiony przez Finlandię

DECYZJA KOMISJI
z dnia 28 grudnia 1994 r.
zatwierdzająca program operacyjny w celu zwalczania salmonelli u niektórych zwierząt żywych i w produktach zwierzęcych, przedstawiony przez Finlandię

(94/968/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 grudnia 1994 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 64/432/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy bydłem i trzodą chlewną(1), zmienioną załącznikiem I (V) (E) część 1 rozdział 2 sekcja A ust. 1 lit. h) do Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Norwegii, Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w szczególności jej art. 10a ust. 2,

uwzględniając dyrektywę Rady 90/539/EWG z dnia 15 października 1990 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy i przywóz z państw trzecich drobiu i jaj wylęgowych(2), zmienioną załącznikiem I (V) (E) część 1 rozdział 2 sekcja A ust. 4 lit. b) i c) do Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Norwegii, Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w szczególności jej art. 9a, 9b i 10b,

uwzględniając dyrektywę Rady 64/433/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy świeżym mięsem(3), zmienioną załącznikiem I (V) (E) część 1 rozdział 3 ust. 1 lit. d) do Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Norwegii, Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w szczególności jej art. 5 ust. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 71/118/EWG z dnia 15 lutego 1971 r. w sprawie problemów zdrowotnych wpływających na handel świeżym mięsem drobiowym(4), zmienioną załącznikiem I (V) (E) część 1 rozdział 3 ust. 3 lit. b) Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Norwegii, Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w szczególności jej art. 5 ust. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/118/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r. ustanawiającą warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych zasadach wspólnotowych określonych w załączniku A pkt I do dyrektywy 89/662/EWG oraz w zakresie czynników chorobotwórczych do dyrektywy 90/425/EWG(5), zmienioną załącznikiem I (V) (E) część 1 rozdział 4 ust. 4 lit. c) do Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Norwegii, Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, w szczególności jej załącznik II rozdział 2 tiret pierwsze,

a także mając na uwadze, co następuje:

zgodnie z art. 10a ust. 2 dyrektywy 64/432/EWG, art. 9a, 9b i 10b dyrektywy 90/539/EWG, art. 5 dyrektywy 64/433/EWG, art. 5 dyrektywy 71/118/EWG i załącznikiem II rozdział 2 tiret pierwsze do dyrektywy 92/118/EWG, w dniu 10 października i w dniu 13 grudnia 1994 r. Finlandia przedstawiła Komisji program operacyjny w zakresie zwalczania salmonelli;

program operacyjny obejmuje wszystkie środki działania, które Finlandia zobowiązała się wdrożyć od dnia wejścia w życie Traktatu o przystąpieniu w celu zwalczania salmonelli u bydła i trzody chlewnej przeznaczonych do hodowli, produkcji i uboju, drobiu hodowlanego, jednodniowych kurcząt przeznaczonych do wprowadzenia do stad drobiu hodowlanego lub stad drobiu produkcyjnego, kur niosek (drób produkcyjny hodowany do produkcji jaj przeznaczonych do spożycia), drobiu przeznaczonego do uboju, wołowiny i wieprzowiny, mięsa baraniego, mięsa drobiowego i jaj do bezpośredniego spożycia przez ludzi;

w tym przypadku należy wprowadzić przepis przewidujący jedną decyzję Komisji zatwierdzającą program operacyjny;

jednakże gwarancje dotyczące salmonelli stosowane w odniesieniu do Finlandii, które zostały już ustanowione lub mają zostać ustanowione w przyszłości, są określone dla każdej kategorii zwierząt żywych lub produktów zwierzęcych; stosowanie wspomnianych gwarancji zależy od zatwierdzenia środków, które zostaną wdrożone przez Finlandię w każdym sektorze,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zatwierdza się środki dotyczące bydła i trzody chlewnej przeznaczonej do hodowli, produkcji i uboju zawarte w programie fińskim.

Artykuł  2

Zatwierdza się środki dotyczące drobiu hodowlanego i kurcząt jednodniowych przeznaczonych do wprowadzenia do stad drobiu hodowlanego lub stad drobiu produkcyjnego zawarte w programie fińskim.

Artykuł  3

Zatwierdza się środki dotyczące kur niosek (drobiu produkcyjnego hodowanego do produkcji jaj przeznaczonych do spożycia) zawarte w programie fińskim.

Artykuł  4

Zatwierdza się środki dotyczące drobiu przeznaczonego do uboju zawarte w programie fińskim.

Artykuł  5

Zatwierdza się środki dotyczące wołowiny i wieprzowiny zawarte w programie fińskim.

Artykuł  6

Zatwierdza się środki dotyczące mięsa drobiowego zawarte w programie fińskim.

Artykuł  7

Zatwierdza się środki dotyczące jaj przeznaczonych do bezpośredniego spożycia przez ludzi zawarte w programie fińskim.

Artykuł  8

Finlandia wprowadzi w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne w celu wdrożenia środków określonych w art. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 z dniem wejścia w życie Traktatu o przystąpieniu.

Artykuł  9

Niniejsza decyzja staje się skuteczna z zastrzeżeniem i z dniem wejścia w życie Traktatu o Przystąpieniu Norwegii, Austrii, Finlandii i Szwecji.

Artykuł  10

Niniejsza decyzja jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 grudnia 1994 r.

W imieniu Komisji
René STEICHEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 1977/64.

(2) Dz.U. L 303 z 31.10.1990, str. 6.

(3) Dz.U. 121 z 29.8.1964, str. 2012/164.

(4) Dz.U. L 55 z 8.3.1971, str. 23.

(5) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1994.371.36

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 94/968/WE zatwierdzająca program operacyjny w celu zwalczania salmonelli u niektórych zwierząt żywych i w produktach zwierzęcych, przedstawiony przez Finlandię
Data aktu: 28/12/1994
Data ogłoszenia: 31/12/1994
Data wejścia w życie: 30/12/1994, 01/05/2004, 01/01/1995