Rozporządzenie 1432/94 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1432/94
z dnia 22 czerwca 1994 r.
ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "LEX"

Tekst niniejszego rozporządzenia nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.

.................................................

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 774/94 z dnia 29 marca 1994 r. otwierające i ustalające zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wysokiej jakości wołowinę oraz na wieprzowinę, mięso drobiowe, pszenicę i mieszankę żyta z pszenicą, otręby, śrutę i inne pozostałości(1), w szczególności jego art. 7,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2759/75 z dnia 29 października 1975 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wieprzowiny(2), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1249/89(3), w szczególności jego art. 22,

a także mając na uwadze, co następuje:

od 1 stycznia 1994 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 774/94 otworzyło nowe roczne kontyngenty taryfowe na niektóre produkty mięsa wieprzowego; wspomniane kontyngenty mają być stosowane przez czas nieokreślony;

administrowanie uzgodnieniami należy oprzeć na pozwoleniach na przywóz; w tym celu należy określić szczegółowe zasady składania wniosków oraz informacje, które muszą zawierać wnioski i pozwolenia, niezależnie od przepisów art. 8 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(4), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3519/93(5), dodatkowo należy ustanowić przepis o pozwoleniach, które mają być wydawane po okresie rozpatrywania wniosków, przy wykorzystaniu - jeśli to konieczne - pojedynczego wskaźnika akceptacji; w interesie podmiotów gospodarczych leży możliwość wycofania wniosków o przyznanie pozwoleń po ustaleniu wskaźnika akceptacji;

rozporządzenie (WE) nr 774/94 przewiduje ustalenie opłat według stawki 0 % na przywóz niektórych produktów mięsa wieprzowego do pewnych ilości; w celu zapewnienia regularności przywozu ilość, o której mowa, powinna być rozłożona na jeden rok;

w celu zapewnienia właściwego administrowania systemu należy ustalić zabezpieczenie na pozwolenia na przywóz w ramach wspomnianego systemu w wysokości 30 ECU za 100 kilogramów; z uwagi na ryzyko spekulacji właściwe dla systemu w sektorze mięsa wieprzowego należy określić dokładne warunki regulujące dostęp handlowców do wspomnianego systemu;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wieprzowiny,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Wszystkie przywozy do Wspólnoty w ramach kontyngentów taryfowych otwartych w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 774/94, dotyczące produktów określonych w załączniku I do niniejszego rozporządzenia, podlegają okazaniu pozwolenia na przywóz.

Artykuł  2 1

Ilości określone w załączniku I rozkłada się w ciągu roku w następujący sposób:

– 25 % w okresie od 1 stycznia do 31 marca,

– 25 % w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca,

– 25 % w okresie od 1 lipca do 30 września,

– 25 % w okresie od 1 października do 31 grudnia.

Jednakże ilość ustalona w załączniku I na okres od 1 stycznia do 30 września 1994 r. wynosi 5.250 ton.

Artykuł  3

Pozwolenia na przywóz, do których odnosi się art. 1, podlegają następującym przepisom:

a) wnioskodawcy pozwoleń na przywóz muszą być osobami fizycznymi lub prawnymi, które w momencie składania wniosku mogą udowodnić w sposób zadowalający właściwe władze w Państwach Członkowskich, że zajmowały się handlem produktami mięsa wieprzowego z państwami trzecimi przynajmniej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jednakże zakłady sprzedaży detalicznej lub restauracje sprzedające swoje produkty konsumentom końcowym są wyłączone z korzyści tego systemu;

b) 2 Wniosek o pozwolenie powinien zawierać numer porządkowy i może odnosić się do dwóch różnych kodów nomenklatury scalonej (CN), ale pochodzących z jednego kraju. W takich przypadkach wszystkie kody CN muszą być zaznaczone w rubryce 16, a ich opisy zawarte w rubryce 15; wniosek o pozwolenie musi dotyczyć co najmniej 20 ton produktu i co najwyżej 20 % ilości dostępnej na okres wyszczególniony w art. 2;

c) 3 Sekcja 8 wniosków o pozwolenie i pozwoleń wskazuje kraj pochodzenia;

d) w rubryce 20 wniosku o pozwolenie oraz w rubryce 20 pozwolenia wpisuje się jedno z następujących:

Reglamento (CE) no 1432/94,

Forordning (EF) nr. 1432/94,

Verordnung (EG) Nr. 1432/94,

Καυοισμός (ΕΚ) αριθ 1432/94,

Regulation (EC) No 1432/94,

Règlement (CE) no 1432/94,

Regolamento (CE) n. 1432/94,

Verordening (EG) nr. 1432/94,

Regulamento (CE) n.o 1432/94;

e) w rubryce 24 pozwolenia wpisuje się jedno z następujących:

Opłata ustalona na poziomie 0 % na podstawie:

Reglamento (CE) no 1432/94,

Forordning (EF) nr. 1432/94,

Verordnung (EG) Nr. 1432/94,

Καυοισμός (ΕΚ) αριθ 1432/94,

Regulation (EC) No 1432/94,

Règlement (CE) no 1432/94,

Regolamento (CE) n. 1432/94,

Verordening (EG) nr. 1432/94,

Regulamento (CE) n.o 1432/94.

Artykuł  4
1. 4
Wnioski o pozwolenia składa się w pierwszych siedmiu dniach miesiąca poprzedzającego każdy okres wskazany w art. 2.
2.
Wnioski o pozwolenie są przyjmowane tylko wtedy, gdy wnioskodawca zadeklaruje na piśmie, że nie przedłożył i nie zamierza przedłożyć w Państwie Członkowskim, w którym jego wniosek jest złożony, lub w innym Państwie Członkowskim żadnych wniosków dotyczących bieżącego okresu na towary ustalone w załączniku I; w przypadku gdy wnioskodawca składa więcej niż jeden wniosek odnoszący się do produktów ustalonych w załączniku I, żaden wniosek od tej osoby nie jest rozpatrywany; jednakże każdy wnioskodawca może złożyć kilka wniosków o pozwolenia na przywóz na produkty ustalone w załączniku I, jeśli produkty te pochodzą z różnych krajów. Wnioski, każdy na poszczególny kraj pochodzenia, powinny być złożone łącznie właściwym władzom Państwa Członkowskiego. Są one rozpatrywane w odniesieniu do ilości maksymalnych wymienionych w art. 3 lit. b), jak również odnośnie do zastosowania zasad określonych w niniejszym artykule, jako pojedynczy wniosek.
3.
Trzeciego dnia roboczego po upływie terminu składania wniosków Państwa Członkowskie informują Komisję o wnioskach złożonych na każdy z produktów ustalonych w załączniku I. Takie powiadomienie zawiera wykaz wnioskodawców oraz określenie ilości, na jakie występuje się w załączniku I.

Wszystkie powiadomienia, w tym powiadomienia o braku wniosków, są przekazywane teleksem lub faksem w przewidzianym dniu roboczym, zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku II - w przypadku gdy nie złożono żadnego wniosku oraz zgodnie ze wzorem przedstawionym w załącznikach II i III - w przypadkach gdy wnioski zostały złożone.

4.
W terminie jak najkrótszym Komisja decyduje, do jakiej wysokości mogą zostać przyznane ilości w odniesieniu do wniosków wspomnianych w art. 3.

Jeśli ilości, na które zostały złożone wnioski, przekraczają ilości dostępne, Komisja ustala pojedynczy wskaźnik akceptacji na ilości, o które wystąpiono. Jeżeli wskaźnik ten jest mniejszy niż 5 %, Komisja może odrzucić wszystkie wnioski i związane z nimi zabezpieczenia są niezwłocznie zwracane.

Podmiot gospodarczy może wycofać swój wniosek o świadectwo w ciągu 10 dni roboczych od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich pojedynczego wskaźnika akceptacji, jeśli w wyniku zastosowania tego przelicznika ustalona ilość wyniesie poniżej 20 ton. Państwa Członkowskie informują o tym Komisję w ciągu pięciu dni następujących po wycofaniu wniosku o świadectwo i zwalniają zabezpieczenie.

Komisja przelicza pozostałą ilość, która jest dodawana do ilości dostępnej w następnym okresie tego samego roku.

5.
Pozwolenia są wydawane możliwie jak najszybciej po podjęciu decyzji przez Komisję.
6.
Pozwolenia, które zostaną wydane, są ważne na terytorium całej Wspólnoty.
7. 5
Państwa Członkowskie powiadamiają Komisję, przed końcem czwartego miesiąca następującego po każdym okresie rocznym określonym w załączniku I, o ilości faktycznie przywiezionych produktów na podstawie niniejszego rozporządzenia w ciągu tego okresu.

Wszystkie powiadomienia, włącznie z powiadomieniami, iż nie było żadnego przywozu, dokonywane są przy użyciu wzoru przedstawionego w załączniku IV.

Artykuł  5

Do celów art. 21 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 3719/88 pozwolenia na przywóz zachowują ważność przez okres 150 dni od daty ich wydania.

Pozwolenia nie są jednak ważne po 31 grudnia roku, w którym zostały wydane.

Pozwolenia na przywóz wydane zgodnie z niniejszym rozporządzeniem nie są zbywalne.

Artykuł  6 6

Dla świadectw przywozowych na wszystkie produkty określone w art. 1 składa się zabezpieczenie w wysokości 20 EUR za 100 kilogramów.

Artykuł  7

Bez uszczerbku dla przepisów niniejszego rozporządzenia stosuje się rozporządzenie (EWG) nr 3719/88.

Jednakże nie naruszając art. 8 ust. 4 niniejszego rozporządzenia, ilości przywożone w ramach niniejszego rozporządzenia nie mogą przekroczyć ilości wyszczególnionych w rubrykach 17 i 18 pozwolenia na przywóz. Odpowiednio w rubryce 19 wpisywana jest cyfra 0.

Artykuł  8

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 czerwca 1994 r.

W imieniu Komisji
René STEICHEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 91 z 8.4.1994, str. 1.

(2) Dz.U. L 282 z 1.11.1975, str. 1.

(3) Dz.U. L 129 z 11.5.1989, str. 12.

(4) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.

(5) Dz.U. L 320 z 22.12.1993, str. 16.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 7

STAWKA CELNA 0 %

(w tonach)
Nr porządkowy Kod CN Od 1 stycznia do 31 grudnia
09.4046 0203 19 13 7.000
0203 29 15

ZAŁĄCZNIK  II 8

Zastosowanie rozporządzenia (WE) nr 1432/94

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH - DG AGRI/D/2 - Sektor wieprzowiny
Wniosek o pozwolenie na przywóz według stawki celnej 0% Data Okres
Państwo Członkowskie:
Nadawca:
Osoba kontaktowa:
Telefon:
Faks:
Odbiorca: DG AGRI/D/2 - Faks (32-2) 298 87 94
Nr porządkowy Ilość wnioskowana
09.4046

ZAŁĄCZNIK  III 9

Zastosowanie rozporządzenia (WE) nr 1432/94

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH - DG AGRI/D/2 - Sektor wieprzowiny
Wniosek o pozwolenie na przywóz Data Okres
Państwo Członkowskie:
Nr porządkowy Kod CN Wnioskodawca (nazwisko/nazwa i adres) Ilość (w tonach)
09.4046
Łączna ilość produktu w tonach

ZAŁĄCZNIK  IV 10

Informacje dotyczące ilości rzeczywiście przywiezionych

Państwo Członkowskie: ........................................

Zastosowanie art. ........... rozporządzenia (WE) nr .........

Ilości produktów rzeczywiście przywiezione: ..................

Do: DG AGRI/D/2 - Faks (32-2) 298 87 94

Nr porządkowy Ilości rzeczywiście przywiezione Kraj pochodzenia"
1 Z dniem 1 kwietnia 2004 r. od stosowania art. 2 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 332/2004 z dnia 26 lutego 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.60.10). Odstępstwo wygasa z dniem 30 czerwca 2004 r.
2 Art. 3 lit. b):

- zmieniona przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.

- zmieniona przez art. 1 rozporządzenia nr 341/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.53.28) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 marca 2005 r.

3 Art. 3 lit. c) zmieniona przez art. 1 rozporządzenia nr 2068/96 z dnia 29 października 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.277.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 1996 r.
4 Art. 4 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.

Z dniem 1 kwietnia 2004 r. od stosowania art. 4 ust. 1 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 332/2004 z dnia 26 lutego 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.60.10). Odstępstwo wygasa z dniem 30 czerwca 2004 r.

5 Art. 4 ust. 7 dodany przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.
6 Art. 6 zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1377/2000 z dnia 28 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.156.30) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2000 r.
7 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
8 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
9 Załącznik III zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
10 Załącznik IV:

-dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1994.156.14

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1432/94 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne
Data aktu: 22/06/1994
Data ogłoszenia: 23/06/1994
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 30/06/1994