Rozporządzenie 1432/94 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1432/94
z dnia 22 czerwca 1994 r.
ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "LEX"

Tekst niniejszego rozporządzenia nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.

.................................................

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 774/94 z dnia 29 marca 1994 r. otwierające i ustalające zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wysokiej jakości wołowinę oraz na wieprzowinę, mięso drobiowe, pszenicę i mieszankę żyta z pszenicą, otręby, śrutę i inne pozostałości(1), w szczególności jego art. 7,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2759/75 z dnia 29 października 1975 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wieprzowiny(2), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1249/89(3), w szczególności jego art. 22,

a także mając na uwadze, co następuje:

od 1 stycznia 1994 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 774/94 otworzyło nowe roczne kontyngenty taryfowe na niektóre produkty mięsa wieprzowego; wspomniane kontyngenty mają być stosowane przez czas nieokreślony;

administrowanie uzgodnieniami należy oprzeć na pozwoleniach na przywóz; w tym celu należy określić szczegółowe zasady składania wniosków oraz informacje, które muszą zawierać wnioski i pozwolenia, niezależnie od przepisów art. 8 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(4), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3519/93(5), dodatkowo należy ustanowić przepis o pozwoleniach, które mają być wydawane po okresie rozpatrywania wniosków, przy wykorzystaniu - jeśli to konieczne - pojedynczego wskaźnika akceptacji; w interesie podmiotów gospodarczych leży możliwość wycofania wniosków o przyznanie pozwoleń po ustaleniu wskaźnika akceptacji;

rozporządzenie (WE) nr 774/94 przewiduje ustalenie opłat według stawki 0 % na przywóz niektórych produktów mięsa wieprzowego do pewnych ilości; w celu zapewnienia regularności przywozu ilość, o której mowa, powinna być rozłożona na jeden rok;

w celu zapewnienia właściwego administrowania systemu należy ustalić zabezpieczenie na pozwolenia na przywóz w ramach wspomnianego systemu w wysokości 30 ECU za 100 kilogramów; z uwagi na ryzyko spekulacji właściwe dla systemu w sektorze mięsa wieprzowego należy określić dokładne warunki regulujące dostęp handlowców do wspomnianego systemu;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wieprzowiny,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Wszystkie przywozy do Wspólnoty w ramach kontyngentów taryfowych otwartych w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 774/94, dotyczące produktów określonych w załączniku I do niniejszego rozporządzenia, podlegają okazaniu pozwolenia na przywóz.

Artykuł  2 1

Ilości określone w załączniku I rozkłada się w ciągu roku w następujący sposób:

– 25 % w okresie od 1 stycznia do 31 marca,

– 25 % w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca,

– 25 % w okresie od 1 lipca do 30 września,

– 25 % w okresie od 1 października do 31 grudnia.

Jednakże ilość ustalona w załączniku I na okres od 1 stycznia do 30 września 1994 r. wynosi 5.250 ton.

Artykuł  3

Pozwolenia na przywóz, do których odnosi się art. 1, podlegają następującym przepisom:

a) wnioskodawcy pozwoleń na przywóz muszą być osobami fizycznymi lub prawnymi, które w momencie składania wniosku mogą udowodnić w sposób zadowalający właściwe władze w Państwach Członkowskich, że zajmowały się handlem produktami mięsa wieprzowego z państwami trzecimi przynajmniej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jednakże zakłady sprzedaży detalicznej lub restauracje sprzedające swoje produkty konsumentom końcowym są wyłączone z korzyści tego systemu;

b) 2 Wniosek o pozwolenie powinien zawierać numer porządkowy i może odnosić się do dwóch różnych kodów nomenklatury scalonej (CN), ale pochodzących z jednego kraju. W takich przypadkach wszystkie kody CN muszą być zaznaczone w rubryce 16, a ich opisy zawarte w rubryce 15; wniosek o pozwolenie musi dotyczyć co najmniej 20 ton produktu i co najwyżej 20 % ilości dostępnej na okres wyszczególniony w art. 2;

c) 3 Sekcja 8 wniosków o pozwolenie i pozwoleń wskazuje kraj pochodzenia;

d) w rubryce 20 wniosku o pozwolenie oraz w rubryce 20 pozwolenia wpisuje się jedno z następujących:

Reglamento (CE) no 1432/94,

Forordning (EF) nr. 1432/94,

Verordnung (EG) Nr. 1432/94,

Καυοισμός (ΕΚ) αριθ 1432/94,

Regulation (EC) No 1432/94,

Règlement (CE) no 1432/94,

Regolamento (CE) n. 1432/94,

Verordening (EG) nr. 1432/94,

Regulamento (CE) n.o 1432/94;

e) w rubryce 24 pozwolenia wpisuje się jedno z następujących:

Opłata ustalona na poziomie 0 % na podstawie:

Reglamento (CE) no 1432/94,

Forordning (EF) nr. 1432/94,

Verordnung (EG) Nr. 1432/94,

Καυοισμός (ΕΚ) αριθ 1432/94,

Regulation (EC) No 1432/94,

Règlement (CE) no 1432/94,

Regolamento (CE) n. 1432/94,

Verordening (EG) nr. 1432/94,

Regulamento (CE) n.o 1432/94.

Artykuł  4
1. 4
Wnioski o pozwolenia składa się w pierwszych siedmiu dniach miesiąca poprzedzającego każdy okres wskazany w art. 2.
2.
Wnioski o pozwolenie są przyjmowane tylko wtedy, gdy wnioskodawca zadeklaruje na piśmie, że nie przedłożył i nie zamierza przedłożyć w Państwie Członkowskim, w którym jego wniosek jest złożony, lub w innym Państwie Członkowskim żadnych wniosków dotyczących bieżącego okresu na towary ustalone w załączniku I; w przypadku gdy wnioskodawca składa więcej niż jeden wniosek odnoszący się do produktów ustalonych w załączniku I, żaden wniosek od tej osoby nie jest rozpatrywany; jednakże każdy wnioskodawca może złożyć kilka wniosków o pozwolenia na przywóz na produkty ustalone w załączniku I, jeśli produkty te pochodzą z różnych krajów. Wnioski, każdy na poszczególny kraj pochodzenia, powinny być złożone łącznie właściwym władzom Państwa Członkowskiego. Są one rozpatrywane w odniesieniu do ilości maksymalnych wymienionych w art. 3 lit. b), jak również odnośnie do zastosowania zasad określonych w niniejszym artykule, jako pojedynczy wniosek.
3.
Trzeciego dnia roboczego po upływie terminu składania wniosków Państwa Członkowskie informują Komisję o wnioskach złożonych na każdy z produktów ustalonych w załączniku I. Takie powiadomienie zawiera wykaz wnioskodawców oraz określenie ilości, na jakie występuje się w załączniku I.

Wszystkie powiadomienia, w tym powiadomienia o braku wniosków, są przekazywane teleksem lub faksem w przewidzianym dniu roboczym, zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku II - w przypadku gdy nie złożono żadnego wniosku oraz zgodnie ze wzorem przedstawionym w załącznikach II i III - w przypadkach gdy wnioski zostały złożone.

4.
W terminie jak najkrótszym Komisja decyduje, do jakiej wysokości mogą zostać przyznane ilości w odniesieniu do wniosków wspomnianych w art. 3.

Jeśli ilości, na które zostały złożone wnioski, przekraczają ilości dostępne, Komisja ustala pojedynczy wskaźnik akceptacji na ilości, o które wystąpiono. Jeżeli wskaźnik ten jest mniejszy niż 5 %, Komisja może odrzucić wszystkie wnioski i związane z nimi zabezpieczenia są niezwłocznie zwracane.

Podmiot gospodarczy może wycofać swój wniosek o świadectwo w ciągu 10 dni roboczych od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich pojedynczego wskaźnika akceptacji, jeśli w wyniku zastosowania tego przelicznika ustalona ilość wyniesie poniżej 20 ton. Państwa Członkowskie informują o tym Komisję w ciągu pięciu dni następujących po wycofaniu wniosku o świadectwo i zwalniają zabezpieczenie.

Komisja przelicza pozostałą ilość, która jest dodawana do ilości dostępnej w następnym okresie tego samego roku.

5.
Pozwolenia są wydawane możliwie jak najszybciej po podjęciu decyzji przez Komisję.
6.
Pozwolenia, które zostaną wydane, są ważne na terytorium całej Wspólnoty.
7. 5
Państwa Członkowskie powiadamiają Komisję, przed końcem czwartego miesiąca następującego po każdym okresie rocznym określonym w załączniku I, o ilości faktycznie przywiezionych produktów na podstawie niniejszego rozporządzenia w ciągu tego okresu.

Wszystkie powiadomienia, włącznie z powiadomieniami, iż nie było żadnego przywozu, dokonywane są przy użyciu wzoru przedstawionego w załączniku IV.

Artykuł  5

Do celów art. 21 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 3719/88 pozwolenia na przywóz zachowują ważność przez okres 150 dni od daty ich wydania.

Pozwolenia nie są jednak ważne po 31 grudnia roku, w którym zostały wydane.

Pozwolenia na przywóz wydane zgodnie z niniejszym rozporządzeniem nie są zbywalne.

Artykuł  6 6

Dla świadectw przywozowych na wszystkie produkty określone w art. 1 składa się zabezpieczenie w wysokości 20 EUR za 100 kilogramów.

Artykuł  7

Bez uszczerbku dla przepisów niniejszego rozporządzenia stosuje się rozporządzenie (EWG) nr 3719/88.

Jednakże nie naruszając art. 8 ust. 4 niniejszego rozporządzenia, ilości przywożone w ramach niniejszego rozporządzenia nie mogą przekroczyć ilości wyszczególnionych w rubrykach 17 i 18 pozwolenia na przywóz. Odpowiednio w rubryce 19 wpisywana jest cyfra 0.

Artykuł  8

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 czerwca 1994 r.

W imieniu Komisji
René STEICHEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 91 z 8.4.1994, str. 1.

(2) Dz.U. L 282 z 1.11.1975, str. 1.

(3) Dz.U. L 129 z 11.5.1989, str. 12.

(4) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.

(5) Dz.U. L 320 z 22.12.1993, str. 16.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 7

STAWKA CELNA 0 %

(w tonach)
Nr porządkowy Kod CN Od 1 stycznia do 31 grudnia
09.4046 0203 19 13 7.000
0203 29 15

ZAŁĄCZNIK  II 8

Zastosowanie rozporządzenia (WE) nr 1432/94

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH - DG AGRI/D/2 - Sektor wieprzowiny
Wniosek o pozwolenie na przywóz według stawki celnej 0% Data Okres
Państwo Członkowskie:
Nadawca:
Osoba kontaktowa:
Telefon:
Faks:
Odbiorca: DG AGRI/D/2 - Faks (32-2) 298 87 94
Nr porządkowy Ilość wnioskowana
09.4046

ZAŁĄCZNIK  III 9

Zastosowanie rozporządzenia (WE) nr 1432/94

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH - DG AGRI/D/2 - Sektor wieprzowiny
Wniosek o pozwolenie na przywóz Data Okres
Państwo Członkowskie:
Nr porządkowy Kod CN Wnioskodawca (nazwisko/nazwa i adres) Ilość (w tonach)
09.4046
Łączna ilość produktu w tonach

ZAŁĄCZNIK  IV 10

Informacje dotyczące ilości rzeczywiście przywiezionych

Państwo Członkowskie: ........................................

Zastosowanie art. ........... rozporządzenia (WE) nr .........

Ilości produktów rzeczywiście przywiezione: ..................

Do: DG AGRI/D/2 - Faks (32-2) 298 87 94

Nr porządkowy Ilości rzeczywiście przywiezione Kraj pochodzenia"
1 Z dniem 1 kwietnia 2004 r. od stosowania art. 2 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 332/2004 z dnia 26 lutego 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.60.10). Odstępstwo wygasa z dniem 30 czerwca 2004 r.
2 Art. 3 lit. b):

- zmieniona przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.

- zmieniona przez art. 1 rozporządzenia nr 341/2005 z dnia 25 lutego 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.53.28) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 marca 2005 r.

3 Art. 3 lit. c) zmieniona przez art. 1 rozporządzenia nr 2068/96 z dnia 29 października 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.277.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 1996 r.
4 Art. 4 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.

Z dniem 1 kwietnia 2004 r. od stosowania art. 4 ust. 1 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 332/2004 z dnia 26 lutego 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.60.10). Odstępstwo wygasa z dniem 30 czerwca 2004 r.

5 Art. 4 ust. 7 dodany przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.
6 Art. 6 zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1377/2000 z dnia 28 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.156.30) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2000 r.
7 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
8 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
9 Załącznik III zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.
10 Załącznik IV:

-dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1006/2001 z dnia 23 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.140.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 maja 2001 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2083/2004 z dnia 6 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.360.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 grudnia 2004 r.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1994.156.14

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1432/94 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wieprzowiny uzgodnień dotyczących przywozu przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 774/94 otwierającym i ustalającym zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę i inne produkty rolne
Data aktu: 22/06/1994
Data ogłoszenia: 23/06/1994
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 30/06/1994