(91/662/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 31 grudnia 1991 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/297/EWG z dnia 4 czerwca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (zachowanie układu kierowniczego w przypadku uderzenia)(1), w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytego doświadczenia i najnowszych osiągnięć właściwe jest, aby poprawić ochronę kierowcy w przypadku przedniego uderzenia, przez kontrolę zachowania koła kierownicy i układu kierowniczego, co jest celem dyrektywy 74/297/EWG, przez dostosowanie jej do ostatnich zmian odpowiednich Regulaminów Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych i przez wprowadzenie dalszych ulepszeń;
doświadczenia zdobyte przez analizę wypadków, wskazują że koło kierownicy powinno być miękkie, aby chronić twarz kierowcy przed poważnymi obrażeniami, w tym celu powinny być wprowadzone dalsze zmiany do tej dyrektywy; ponieważ dostępnych jest kilka propozycji odnoszących się do metod badania, Komisja powinna przedłożyć dalsze propozycje do Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego do dnia 31 grudnia 1991 r.;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego dyrektyw w sprawie pojazdów silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 6 grudnia 1991 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 165 z 20.6.1974, str. 16.
(2) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI