uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 337/79 z dnia 5 lutego 1979 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 536/87(2),
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2392/86 z dnia 24 lipca 1986 r. ustanawiające wspólnotowy rejestr winnic(3), w szczególności jego art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
w celu zapewnienia jednolitego ustanowienia rejestru w całej Wspólnocie niektóre podstawowe elementy powinny zostać zdefiniowane; w tym celu należy stosować, jeśli jest to możliwe, istniejące definicje prawa wspólnotowego lub krajowego dotyczącego wina;
zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 2392/86 rejestr ma objąć każde gospodarstwo, w którym uprawia się winorośl; uwzględniając cele, które rejestr ma osiągnąć przy jego ustanawianiu nie ma konieczności włączania do rejestru gospodarstw o bardzo małej produkcji; w związku z tym gospodarstwa objęte rejestrem powinny być definiowane uwzględniając w szczególności obszar oraz fizyczne lub ekonomiczne progi produkcji określone przez Państwa Członkowskie;
artykuł 2 rozporządzenia (EWG) nr 2392/86 rozróżnia obowiązkowe informacje wymagane regułami wspólnotowymi i informacje nieobowiązkowe, które Państwa Członkowskie mogą dodatkowo gromadzić; powinien zostać sporządzony wykaz informacji obowiązkowych i nieobowiązkowych, które mają zostać zawarte odpowiednio w rejestrach gospodarstwa i produkcji;
w przypadku niektórych regionów nieobjętych jeszcze księgą wieczystą, która stanowić może podstawę rejestru winnic, należy uchwalić przepisy szczególne w celu zapewnienia, iż rejestr jest ustanowiony w określonym terminie;
rozporządzenie Rady (EWG) nr 154/75(4), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3788/85(5), przewiduje ustanowienie rejestru uprawy oliwek w Państwach Członkowskich produkujących oliwę z oliwek; w określonych Państwach Członkowskich mogą być wzięte pod uwagę wyniki prac podjętych w celu ustanowienia takiego rejestru; należy ustalić, iż Państwa Członkowskie mogą skorzystać z wyników takich prac w celu redukcji kosztów i nakładów czasowych na ustanowienie rejestru winnic;
w tym celu należy przyjąć przepis dotyczący kar w przypadku niewypełnienia wymogów w związku z tym ustanowionych, łącznie, w miarę potrzeby, z karami nakładanymi przez Państwa Członkowskie;
należy ustanowić terminy wysłania przez Komisję Państwom Członkowskim określonych powiadomień;
zgodnie z Aktem Przystąpienia Hiszpanii i Portugalii nie stosuje się przepisów odnoszących się do ustanowienia rejestru winnic w stosunku do Portugalii podczas pierwszej fazy; należy ustanowić przepisy dotyczące precyzyjnych terminów dla szybkiego ustanowienia rejestru na początku drugiej fazy;
Komitet Zarządzający ds. Wina nie wydał opinii w terminie ustalonym przez swojego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 3 marca 1987 r.
W imieniu Komisji | |
Frans ANDRIESSEN | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 54 z 5.3.1979, str. 1.
(2) Dz.U. L 55 z 25.2.1987, str. 1.
(3) Dz.U. L 208 z 31.7.1986, str. 1.
(4) Dz.U. L 19 z 24.1.1975, str. 1.
(5) Dz.U. L 367 z 31.12.1985, str. 1.
(6) Dz.U. L 93 z 17.4.1968, str. 15.
(7) Dz.U. L 54 z 5.3.1979, str. 75.
ZAŁĄCZNIKI
Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.
11.06.2025Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1987.62.10 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 649/87 ustanawiające szczegółowe zasady ustanawiania wspólnotowego rejestru winnic |
Data aktu: | 03/03/1987 |
Data ogłoszenia: | 05/03/1987 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 08/03/1987 |