1. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny w rozumieniu rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi przez Komisję w następujących rozdziałach projektu decyzji:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego
b) pośrednictwo reasekuracyjne
c) rozwiązania emerytalne
d) rozwiązania inwestycyjne
e) rozwiązania w zakresie świadczeń zdrowotnych i socjalnych.
4. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do powstania pozycji dominującej i jej skutkiem będzie znaczne zakłócenie skutecznej konkurencji na następujących rynkach:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz dużych przedsiębiorstw międzynarodowych ("LMCS") w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka, na poziomie globalnym: ryzyko majątkowe i wypadkowe, ryzyko finansowe i z tytułu prowadzenia działalności zawodowej (FinPro) oraz ryzyko w cyberprzestrzeni;
b) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz klientów innych niż duże przedsiębiorstwa międzynarodowe w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka: ryzyko w cyberprzestrzeni (Hiszpania);
c) zarządzanie świadczeniami emerytalnymi w Niemczech.
5. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest prawdopodobne, a nawet bardzo prawdopodobne, że transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji na następujących rynkach:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz klientów innych niż duże przedsiębiorstwa międzynarodowe w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka: ryzyko majątkowe i wypadkowe (Niderlandy);
b) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz wszystkich klientów, w tym LMCS, w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka, na poziomie globalnym: przemysł lotniczy i kosmiczny;
c) pośrednictwo w zakresie obligatoryjnych i fakultatywnych umów reasekuracyjnych dotyczących ubezpieczeń innych niż ubezpieczenia na życie na poziomie globalnym.
6. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że należy pozostawić otwartą kwestię prawdopodobieństwa tego, czy transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji, w świetle zakresu środków zaradczych, na następujących rynkach:
a) doradztwo w zakresie świadczeń emerytalnych w Niemczech.
7. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest mało prawdopodobne, by transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, wywołała horyzontalne lub wertykalne skutki, które doprowadziłyby do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji na pozostałych określonych w projekcie decyzji rynkach, na których występują skutki horyzontalne lub wertykalne.
8. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez stronę w dniu 12 maja 2021 r. są wystarczające w świetle zastrzeżeń Komisji dotyczących konkurencji.
9. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że pod warunkiem pełnego zrealizowania ostatecznych zobowiązań zaproponowanych przez stronę zgłaszającą w dniu 12 maja 2021 r. transakcja nie powinna znacznie zakłócić skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na jego istotnej części.
10. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja musi zatem zostać uznana za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG, pod warunkiem przestrzegania przez stronę zgłaszającą warunków i obowiązków.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.4362 |
| Rodzaj: | Opinia |
| Tytuł: | Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 30 czerwca 2021 r. dotycząca decyzji w sprawie M.9829 - AON / WILLIS TOWERS WATSON - Sprawozdawca: Czechy |
| Data aktu: | 04/07/2024 |
| Data ogłoszenia: | 04/07/2024 |