1. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny w rozumieniu rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi przez Komisję w następujących rozdziałach projektu decyzji:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego
b) pośrednictwo reasekuracyjne
c) rozwiązania emerytalne
d) rozwiązania inwestycyjne
e) rozwiązania w zakresie świadczeń zdrowotnych i socjalnych.
4. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do powstania pozycji dominującej i jej skutkiem będzie znaczne zakłócenie skutecznej konkurencji na następujących rynkach:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz dużych przedsiębiorstw międzynarodowych ("LMCS") w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka, na poziomie globalnym: ryzyko majątkowe i wypadkowe, ryzyko finansowe i z tytułu prowadzenia działalności zawodowej (FinPro) oraz ryzyko w cyberprzestrzeni;
b) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz klientów innych niż duże przedsiębiorstwa międzynarodowe w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka: ryzyko w cyberprzestrzeni (Hiszpania);
c) zarządzanie świadczeniami emerytalnymi w Niemczech.
5. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest prawdopodobne, a nawet bardzo prawdopodobne, że transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji na następujących rynkach:
a) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz klientów innych niż duże przedsiębiorstwa międzynarodowe w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka: ryzyko majątkowe i wypadkowe (Niderlandy);
b) pośrednictwo w zakresie ryzyka handlowego na rzecz wszystkich klientów, w tym LMCS, w odniesieniu do następujących rodzajów ryzyka, na poziomie globalnym: przemysł lotniczy i kosmiczny;
c) pośrednictwo w zakresie obligatoryjnych i fakultatywnych umów reasekuracyjnych dotyczących ubezpieczeń innych niż ubezpieczenia na życie na poziomie globalnym.
6. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że należy pozostawić otwartą kwestię prawdopodobieństwa tego, czy transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji, w świetle zakresu środków zaradczych, na następujących rynkach:
a) doradztwo w zakresie świadczeń emerytalnych w Niemczech.
7. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest mało prawdopodobne, by transakcja w takiej formie, w jakiej została zgłoszona, wywołała horyzontalne lub wertykalne skutki, które doprowadziłyby do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji na pozostałych określonych w projekcie decyzji rynkach, na których występują skutki horyzontalne lub wertykalne.
8. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez stronę w dniu 12 maja 2021 r. są wystarczające w świetle zastrzeżeń Komisji dotyczących konkurencji.
9. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że pod warunkiem pełnego zrealizowania ostatecznych zobowiązań zaproponowanych przez stronę zgłaszającą w dniu 12 maja 2021 r. transakcja nie powinna znacznie zakłócić skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na jego istotnej części.
10. Komitet Doradczy (12 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja musi zatem zostać uznana za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG, pod warunkiem przestrzegania przez stronę zgłaszającą warunków i obowiązków.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.4362 |
| Rodzaj: | Opinia |
| Tytuł: | Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 30 czerwca 2021 r. dotycząca decyzji w sprawie M.9829 - AON / WILLIS TOWERS WATSON - Sprawozdawca: Czechy |
| Data aktu: | 04/07/2024 |
| Data ogłoszenia: | 04/07/2024 |