Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 1 lipca 2024 r.)
Strony
Wnosząca odwołanie: Komisja Europejska (przedstawiciele: G. Gattinara, G. Luengo i J. Zieliński, pełnomocnicy)
Pozostali uczestnicy postępowania: Sinopec Chongqing SVW Chemical Co. Ltd, Sinopec Great Wall Energy & Chemical (Ning- xia) Co. Ltd, Central-China Company, Sinopec Chemical Commercial Holding Co. Ltd, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej, Kuraray Europe GmbH, Sekisui Specialty Chemicals Europe SL, Wegochem Europe BV
Żądania wnoszącej odwołanie
Wnosząca odwołanie zwraca się do Trybunału o:
- uchylenie zaskarżonego wyroku;
- obciążenie skarżących w pierwszej instancji kosztami postępowania odwoławczego oraz kosztami postępowania w pierwszej instancji.
Zarzuty i główne argumenty
Wnosząca odwołania podnosi trzy zarzuty na poparcie odwołania.
Po pierwsze, Sąd błędnie zinterpretował i zastosował art. 18 rozporządzenia (UE) 2016/1036 1 (zwanego dalej "rozporząorządzeniem podstawowym"') uznając, że Komisja naruszyła prawo wykorzystując najwyższą wartość normalną innych współpracujących producentów eksportujących jako fakty dostępne dla każdego rodzaju produktu w sytuacji gdy Sinopec Ningxia nie zapewniła niezbędnych informacji.
Po drugie, Sąd błędnie zinterpretował i zastosował art. 2 ust. 10 rozporządzenia podstawowego jak też zasadę dobrej administracji oraz przeinaczył okoliczności faktyczne uznając, że Komisja nie wykazała, że konieczne było dokonanie szeregu dostosowań ceny eksportowej w celu dokonana obiektywnego porównania, że skarżąca wywiązała się z wymaganego ciężaru dowodu zgodnie z art. 2 ust. 10 rozporządzenia podstawowego, oraz że Komisja nałożyła niewspółmierny ciężar uznając, że wniosek o dostosowania był nieuzasadniony.
Po trzecie, Sąd błędnie zinterpretował i zastosował art. 2 ust. 10 lit. i) rozporządzenia podstawowego oraz naruszył prawo definiując ciężar dowodu Komisji w odniesieniu do ustalenia Komisji, że Sinopec Central-China pełniła funkcje podobne do funkcji przedstawiciela pracującego na zasadzie prowizji.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.3903 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa C-319/24 P: Odwołanie od wyroku Sądu (dziewiąta izba w składzie powiększonym) wydanego w dniu 21 lutego 2024 r. w sprawie T-762/20, Sinopec Chongqing SVW Chemical i in./Komisja, wniesione w dniu 30 kwietnia 2024 r. przez Komisję Europejską |
| Data aktu: | 01/07/2024 |
| Data ogłoszenia: | 01/07/2024 |