Ogłoszenie nr PE/269/S o naborze na stanowisko - Dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Technologii i Informacji

OGŁOSZENIE NR PE/269/S O NABORZE NA STANOWISKO

DYREKTORA (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY - DYREKCJA DS. TECHNOLOGII I INFORMACJI 1

(2021/C 505 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2021 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (K/M) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcji ds. Technologii i Informacji, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Osoba wybrana w procedurze naboru zostanie zaszeregowana do grupy AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 15 225,35 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (K/M) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (K/M) będzie wykonywał następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).

doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia kandydatur

W procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 5 ;
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej;
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
Studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich zakończone uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich zakończone uzyskaniem dyplomu oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 6 , jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

Uwaga:

Praca na tym stanowisku wymaga uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa dającego dostęp do informacji niejawnych. Kandydaci muszą być gotowi poddać się postępowaniu sprawdzającemu zgodnie z decyzją Prezydium Parlamentu Europejskiego z dnia 15 kwietnia 2013 r. w sprawie przepisów regulujących postępowanie z informacjami poufnymi w Parlamencie Europejskim 8 . Wybrany kandydat zostanie powołany na to stanowisko tylko pod warunkiem że uzyska ważne zaświadczenie potwierdzające posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa.

Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.

irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na

7 stycznia 2022 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/269/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/269/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 10 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

DYREKCJA DS. TECHNOLOGII I INFORMACJI

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(Jednostka licząca około 35 pracowników)

Kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynacja, wymiana informacji i organizacja ich pracy
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
Wkład w wytyczanie celów i strategii w dziedzinie bezpieczeństwa, a także w ich realizację przez odpowiednie służby
Zapewnianie spójności wewnętrznych procedur dyrekcji
Udział we wdrażaniu koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności
Udział w opracowywaniu procedur bezpieczeństwa, wkład w wykonywanie strategii Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa
Zacieśnianie współpracy z właściwymi działami Parlamentu oraz z właściwymi organami krajów przyjmujących i z pozostałymi instytucjami
Zarządzanie specjalistycznym działem ds. dochodzeń
Gwarantowanie ciągłej analizy ryzyka w dziedzinie bezpieczeństwa
Zapewnianie analizy informacji i zarządzania systemami bezpieczeństwa
Wspieranie prac mających zapewniać bezpieczeństwo i ochronę oficjalnych wyjazdów służbowych posłów i pracowników Parlamentu oraz zarządzanie komórką zarządzania kryzysowego
Wkład w dobrą współpracę z organami Parlamentu Europejskiego i z jego Sekretariatem w dziedzinie kompetencji dyrekcji oraz gwarantowanie wykonywania ich decyzji
Zapewnianie ciągłości pracy w razie cyberincydentów oraz wkład w zarządzanie kryzysowe

DZIAŁ OCENY RYZYKA I DOCHODZEŃ

Udział w utrzymaniu bezpiecznych warunków pracy w Parlamencie dzięki ciągłej analizie ryzyka w dziedzinie bezpieczeństwa podczas wydarzeń i działań organizowanych w Parlamencie i poza nim
Przygotowywanie dla organów politycznych i administracyjnych opinii w dziedzinie bezpieczeństwa i analiz ryzyka
Tworzenie i uaktualnianie procedur zapewniających ciągłość pracy w razie cyberincydentów Wspieranie hierarchii w sytuacjach kryzysowych i w razie cyberincydentów oraz wspieranie struktury zarządzania kryzysowego w DG SAFE
Prowadzenie zaawansowanych dochodzeń i audytów dotyczących bezpieczeństwa
Zapewnienie specjalistycznej jednostki ds. dochodzeń
Opracowywanie, koordynowanie i wdrażanie środków zapobiegania i reagowania, by zapewnić bezpieczeństwo i ochronę oficjalnych wyjazdów służbowych posłów i pracowników upoważnionych przez właściwe organy do towarzyszenia posłom w czasie tych wyjazdów

DZIAŁ BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI I ANALIZ

Gwarantowanie wykonywania wewnętrznych procedur dotyczących poświadczeń bezpieczeństwa w ścisłej współpracy z poszczególnymi właściwymi jednostkami organizacyjnymi
Wdrażanie wszelkich środków i procedur dotyczących kontroli bezpieczeństwa pracowników firm zewnętrznych wchodzących do budynków Parlamentu Europejskiego, zgodnie z protokołem ustaleń podpisanym z władzami belgijskimi
Doskonalenie, zgodnie z ogólnym celem DG SAFE, współpracy z wydziałami bezpieczeństwa pozostałych instytucji i organami krajowymi państw przyjmujących przez aktywny i regularny udział w spotkaniach koordynacyjnych oraz płynną i stałą wymianę informacji
Gwarantowanie rozwoju systemów informatycznych (SI)
Zapewnianie opracowania polityki bezpieczeństwa informacji, zarządzania wdrażaniem tej polityki oraz kontroli jej wdrażania
Zapewnianie gromadzenia, grupowania i analizy informacji (OSINT/SOCMINT oraz współpraca międzyinstytucjonalna)
Wkład w zarządzanie bezpieczeństwem przez wyspecjalizowany zespół ds. elektronicznych środków zaradczych

DZIAŁ INŻYNIERII BEZPIECZEŃSTWA

Wskazywanie rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa fizycznego najodpowiedniejszych do ochrony pracowników i obiektów PE we wszystkich miejscach pracy i w państwach członkowskich, w tym w biurach kontaktowych i w ośrodkach "Europa Experience"
Zapewnienie instalacji, funkcjonowania i konserwacji systemów bezpieczeństwa fizycznego w trzech miejscach pracy oraz w państwach członkowskich
Opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych i skutecznych systemów kontroli dostępu i bezpieczeństwa fizycznego oraz zarządzanie nimi
Zapewnianie wykonywania i planowania zamówień oraz wykonywania budżetu przeznaczonego na systemy technologiczne i systemy bezpieczeństwa fizycznego
1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 28 grudnia 2021 r. (Dz.U.UE.C.2021.522A.1) zmieniającego nin. ogłoszenie z dniem 15 grudnia 2021 r.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE,
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja,
6 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański,
8 Dz.U. C 96 z 1.4.2014, s. 1.
10 Nie dotyczy to kandydatów zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.505A.6

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/269/S o naborze na stanowisko - Dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Technologii i Informacji
Data aktu: 15/12/2021
Data ogłoszenia: 15/12/2021