Język postępowania: angielski(2021/C 471/84)
(Dz.U.UE C z dnia 22 listopada 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Eregli Demir ve Çelik Fabrikalari TA§ (Stambuł, Turcja), iskenderun Demir ve Çelik A§ (Payas, Turcja), Erdemir Çelik Servis Merkezi Sanayi ve Ticaret A§ (Gebze, Turcja) (przedstawiciele: J. Cornelis i F. Graafsma, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania strony skarżącej
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/1100 z dnia 5 lipca 2021 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, pochodzących z Turcji (Dz.U. 2021 L 238, s. 32); oraz
- obciążenie Komisji Europejskiej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi cztery zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczy naruszenia art. 2 ust. 10 lit. j) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 1 poprzez zastosowanie przeliczenia waluty, które nie było wymagane. Strona skarżąca podnosi następnie, że zdanie wprowadzające art. 2 ust. 10 i art. 2 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2016/1036 zostały również naruszone, ponieważ koszty nie zostały ustalone w oparciu o zapisy księgowe przechowywane przez stronę skarżącą.
2. Zarzut drugi dotyczy naruszenia art. 2 ust. 10 lit. j) rozporządzenia (UE) 2016/1036 i art. 2.4 porozumienia antydumpingowego WTO oraz zasady dobrej administracji poprzez odrzucenie dostosowania w oparciu o zyski i straty z tytułu zabezpieczenia.
3. Zarzut trzeci dotyczy naruszenia art. 2 ust. 5 i 6 oraz zdania wprowadzającego art. 2 ust. 10 rozporządzenia (UE) 2016/1036 poprzez podwójne uwzględnienie niektórych kosztów sprzedaży, kosztów ogólnych i administracyjnych w związku z ze sprzedażą krajową Isdemir za pośrednictwem Erdemir.
4. Zarzut czwarty dotyczy naruszenia art. 2 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2016/1036 oraz art. 2.2.2 porozumienia antydumpingowego WTO poprzez wykluczenie z kosztów sprzedaży, kosztów ogólnych i administracyjnych zysków i strat z tytułu różnic kursowych.