[Skarga o stwierdzenie nieważności - Transport drogowy - Rozporządzenie (UE) 2020/1055 - Warunki związane z wymogiem posiadania siedziby przedsiębiorstw - Powrót pojazdów do bazy eksploatacyjnej w państwie członkowskim pochodzenia w terminie maksymalnie ośmiu miesięcy - Organizacja zawodowa - Legitymacja czynna - Brak indywidualnego oddziaływania - Niedopuszczalność]Język postępowania: angielski
(2021/C 412/09)
(Dz.U.UE C z dnia 11 października 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Dual Star Logistic SRL (Bukareszt, Rumunia), Eliton Trans SRL (Pite§ti, Rumunia), Agexim Spedition SRL (Piteęti), SC A & C International Road Cargo SRL (Pite§ti), Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) (Bukareszt) (przedstawiciele: R. Martens, avocat)
Strona pozwana: Parlament Europejski (przedstawiciele: R. van de Westelaken i A. Tamas, pełnomocnicy), Rada Unii Europejskiej (przedstawiciele: A. Norberg, L. Vetillard i S. Emmerechts, pełnomocnicy)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności art. 1 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1055 z dnia 15 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, (WE) nr 1072/2009 i (UE) nr 1024/2012 w celu dostosowania ich do zmian w transporcie drogowym (Dz.U. 2020, L 249, s. 17).
Sentencja
1) Skarga zostaje odrzucona jako niedopuszczalna.
2) Nie ma potrzeby orzekania w przedmiocie wniosku Rumunii o dopuszczenie do sprawy w charakterze interwenienta.
3) Dual Star Logistic SRL, Eliton Trans SRL, Agexim Spedition SRL, SC A & C International Road Cargo SRL i Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) pokrywają własne koszty, a także koszty poniesione przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej, z wyjątkiem kosztów związanych ze złożeniem wniosków o dopuszczenie do udziału w sprawie w charakterze interwenienta.
4) Dual Star Logistic, Eliton Trans, Agexim Spedition, SC A & C International Road Cargo, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej a także Rumunia pokrywają własne koszty związanych ze złożeniem wniosków o dopuszczenie do udziału w sprawie w charakterze interwenienta.