Dyrekcja Generalna ds. Budżetu (DG ds. Budżetu) zatrudnia około 530 pracowników i składa się z sześciu dyrekcji, z których pięć ma siedzibę w Brukseli, a jedna ma biura zarówno w Brukseli, jak i w Luksemburgu.
DG ds. Budżetu jest centralną służbą Komisji odpowiedzialną za przygotowanie i wykonanie budżetu UE zarówno w ujęciu rocznym, jak i w ramach cyklów wieloletnich, oraz zapewnienie jego skutecznej realizacji w pełnej zgodności z rozporządzeniem finansowym. Odpowiada również za ramy prawne mające zastosowanie do wykonania budżetu UE przez różne instytucje, agencje i państwa członkowskie oraz odgrywa kluczową rolę we wspieraniu należytego zarządzania finansami i promowaniu silnej kultury organizacyjnej ukierunkowanej na wyniki. Realizując te zadania, DG ds. Budżetu dąży do zapewnienia, aby budżet UE przynosił konkretne rezultaty i przyczyniał się do generowania wartości dodanej we wszystkich obszarach polityki UE. Ogólnie rzecz biorąc, zadania i priorytety polityczne DG ds. Budżetu wyznaczane są w oparciu o postanowienia Traktatu i formułowane dokładniej na podstawie wytycznych politycznych przewodniczącej Ursuli von der Leyen ustalonych dla Komisji na lata 2019-2024.
Stanowisko głównego doradcy, na które prowadzony jest nabór, wiąże się z kluczową rolą, jaką DG ds. Budżetu odgrywa w finansowaniu unijnego wsparcia budżetowego na realizację planu odbudowy dla Europy po kryzysie wywołanym przez COVID-19. W tym celu w drodze operacji zaciągania i udzielania pożyczek, w szczególności w ramach Next Generation EU, Unia pozyska na rynkach kapitałowych do 800 mld EUR, aby finansować różne polityki UE na etapie naprawy i odbudowy. Zwiększenie skali, złożoności i znaczenia politycznego operacji zaciągania pożyczek realizowanych przez DG ds. Budżetu (operacje finansowe są szersze i obejmują działania w zakresie zarządzania aktywami) skłoniło Komisję do wprowadzenia nowej, zdywersyfikowanej i zbiorowej strategii finansowania, która umożliwi UE pozyskiwanie niezbędnych funduszy w odpowiednim czasie i po minimalnych kosztach. Zwiększenie skali, złożoności i znaczenia politycznego portfela instrumentów finansowania wymaga od DG ds. Budżetu odpowiedniego rozwinięcia wizji strategicznej i wdrożenia zdywersyfikowanej strategii finansowania.
W tym kontekście oraz w związku z tym, że zadania są coraz bardziej złożone i coraz trudniejsze, włącznie z koniecznością odpowiedniego reagowania na zmieniające się perspektywy na rynkach finansowych oraz wyzwania napotykane podczas faktycznej realizacji transakcji, DG ds. Budżetu musi mianować doradcę wyższego szczebla posiadającego znaczne doświadczenie w zakresie strategii finansowania, kontaktów z inwestorami oraz dogłębną wiedzę na temat rynków finansowych, zwłaszcza w trudnym okresie, w celu zapewnienia doradztwa na najwyższym możliwym szczeblu strategicznym.
Co oferujemy?
Stanowisko doradcy specjalnego (hors classe), który będzie pełnić centralną rolę w zakresie doradztwa strategicznego dotyczącego wdrażania i ewentualnego rozwijania zdywersyfikowanej unijnej strategii finansowania, wykorzystywanej do finansowania wydatków w ramach Next Generation EU. Główny doradca będzie również, w razie potrzeby, angażował się w nawiązywanie kontaktów z inwestorami i pomagał w opracowywaniu prezentacji dla potencjalnych inwestorów.
Doradca specjalny (hors classe) będzie służbowo podlegał bezpośrednio dyrektorowi generalnemu DG ds. Budżetu.
Ponadto doradca specjalny (hors classe) będzie reprezentował Komisję na odpowiednich forach gromadzących przedstawicieli kadry kierowniczej wyższego szczebla.
Doradca specjalny (hors classe), jako osoba należąca do kadry kierowniczej wyższego szczebla, będzie wyraźnie upoważniony do doradzania wewnętrznym i zewnętrznym zainteresowanym stronom w zakresie strategicznej wizji zdywersyfikowanej strategii finansowania, wykorzystując swoje doskonałe umiejętności w zakresie komunikacji i prezentacji.
Osoba ta powinna ściśle współpracować z kadrą kierowniczą Dyrekcji Generalnej w celu:
Przy realizacji powyższych zadań doradca specjalny (hors classe) będzie miał wsparcie:
Kogo poszukujemy? (kryteria naboru)
Idealny kandydat musi być wybitnym i dynamicznym specjalistą spełniającym następujące kryteria naboru:
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2021.301A.6 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Dyrekcja Generalna ds. Budżetu - Ogłoszenie o naborze na stanowisko doradcy specjalnego (hors classe) (grupa zaszeregowania AD 15) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2021/10404 |
| Data aktu: | 28/07/2021 |
| Data ogłoszenia: | 28/07/2021 |