1 Dz.U. L 317 z 4.11.2014, s. 1, zmienionego rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 2019/493 z dnia 25 marca 2019 r. (Dz.U. L 85 I z 27.3.2019, s. 7).
2 Stan na dzień 1 lipca 2020 r.
3 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
4 Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1.
5 W przypadku pracowników tymczasowych UE rozpoczynających pracę od dnia 1 stycznia 2014 r. wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik osiąga wiek 66 lat.
6 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, niderlandzki, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 "Administrator" oznacza właściwy organ publiczny, agencję lub inny organ, który samodzielnie lub wspólnie z innymi organami ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratora reprezentuje kierownik właściwej jednostki administracyjnej.
11 Podejmowanie decyzji wyłącznie w sposób zautomatyzowany i bez ludzkiej ingerencji. (Przykłady teoretyczne: strona internetowa, na której zaznaczenie pewnych opcji sprawi, że użytkownik zostanie automatycznie umieszczony na różnych listach mailingowych, za pośrednictwem których będzie otrzymywał co miesiąc biuletyn informacyjny/stosowanie zautomatyzowanego systemu umożliwiającego zaznaczenie odpowiedzi w teście wielokrotnego wyboru i przypisanie pozytywnego wyniku zgodnie z liczbą prawidłowych odpowiedzi).
12 Analizy profilowe aspektów osobowości, zachowania, zainteresowań i przyzwyczajeń danej osoby do celów przewidywania lub podejmowania decyzji mających związek z tą osobą. Wykorzystywane do analizowania lub przewidywania wyników osiąganych przez podmiot danych w pracy, jego sytuacji finansowej, zdrowia, osobistych upodobań lub zainteresowań, wiarygodności lub zachowania, miejsca pobytu lub przemieszczania się itp. (Przykład teoretyczny: przy korzystaniu z narzędzi mediów społecznościowych gromadzone są dane i rejestrowane tendencje; dane te są następnie wykorzystywane do tworzenia nowych/odmiennych prognoz dotyczących użytkownika).