(2018/C 205/01)(Dz.U.UE C z dnia 14 czerwca 2018 r.)
Załącznik II do dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 1 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK II
MAKSYMALNE WYSOKOŚCI OPŁAT UŻYTKOWNIKÓW W EURO, ŁĄCZNIE Z KOSZTAMI ADMINISTRACYJNYMI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 7 UST. 7
Rocznie
|
Maksymalnie trzy osie |
Minimalnie cztery osie |
EURO 0 |
1 428 |
2 394 |
EURO I |
1 242 |
2 073 |
EURO II |
1 081 |
1 803 |
EURO III |
940 |
1 567 |
EURO IV oraz czystsze |
855 |
1 425 |
Miesięcznie i tygodniowo
Maksymalne stawki opłaty miesięcznej i tygodniowej są proporcjonalne do czasu trwania użytkowania infrastruktury.
Dziennie
Dzienna opłata za korzystanie z infrastruktury jest jednakowa dla wszystkich kategorii pojazdów i wynosi 12 EUR".
Załącznik IIIb do dyrektywy 1999/62/WE zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. 2 otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK IIIb
MAKSYMALNA OPŁATA Z TYTUŁU KOSZTÓW ZEWNĘTRZNYCH WYLICZANA NA PODSTAWIE ŚREDNIEJ WAŻONEJ
W niniejszym załączniku określono parametry, które mają być stosowane przy obliczaniu maksymalnej opłaty z tytułu kosztów zewnętrznych wyliczanej na podstawie średniej ważonej.
1. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza spowodowanym ruchem drogowym
Tabela 1
Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem powietrza, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr |
Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) |
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) |
EURO 0 |
17,2 |
12,9 |
EURO I |
11,8 |
8,6 |
EURO II |
9,7 |
7,6 |
EURO III |
7,6 |
6,5 |
EURO IV |
4,3 |
3,3 |
EURO V |
0 |
0 |
po 31 grudnia 2013 r. |
3,3 |
2,2 |
EURO VI |
0 |
0 |
po 31 grudnia 2017 r. |
2,2 |
1,1 |
Mniej zanieczyszczające niż klasa EURO VI |
0 |
0 |
Wartości z tabeli 1 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, wysokością lub inwersjami temperatury.
2. Maksymalny koszt związany z zanieczyszczeniem hałasem spowodowanym ruchem drogowym
Tabela 2
Maksymalny koszt związany z hałasem, który można ująć w opłatach
Cent/pojazdokilometr |
Dzień |
Noc |
Drogi podmiejskie (łącznie z autostradami) |
1,18 |
2,15 |
Drogi międzymiastowe (łącznie z autostradami) |
0,22 |
0,33 |
Wartości z tabeli 2 można pomnożyć przez współczynnik wynoszący maksymalnie 2 w przypadku obszarów górskich w zakresie, w jakim jest to uzasadnione nachyleniem dróg, inwersjami temperatury lub »efektem amfiteatralnym« w dolinach.".