Ogłoszenie o naborze ECA/2016/20 - Dwa stanowiska: Dyrektor - Izba kontroli.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2016/20
Dwa stanowiska: Dyrektor - Izba kontroli

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

(2016/C 422 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 17 listopada 2016 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE; jego siedziba znajduje się w Luksemburgu. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

W ramach przeprowadzanych kontroli Trybunał analizuje przydział unijnych środków finansowych i ich wykorzystanie. Bada on, czy transakcje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał publikuje wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał wspiera większą rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Instytucja ta składa się z izb kontroli. Organizacja pracy w Trybunale jest podporządkowana realizacji zadań. Pracownicy należą do wspólnej puli, natomiast od strony administracyjnej są oddelegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Na czele każdej z izb kontroli stoi dyrektor, którego zadaniem jest organizacja i koordynacja działalności kontrolnej prowadzonej przez daną izbę oraz nadzór nad tą działalnością. Wspiera także członków danej izby oraz doradza im w wykonywaniu obowiązków. Dyrektor odpowiada za:

-
organizację działań izby i zarządzanie nimi,
-
kontrolę jakości działań kontrolnych,
-
koordynację zagadnień kadrowych.

PROPONUJEMY

Trybunał zamierza obsadzić dwa stanowiska dyrektora z dniem 1 stycznia 2017 r.

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "Regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie dwóch stanowisk dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14). Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wyniesie 13 641,95 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

W ramach izby dyrektor jest urzędnikiem najwyższej rangi i podlega bezpośredniemu zwierzchnictwu członków Trybunału w danej izbie. Zarządza on izbą i ponosi ogólną odpowiedzialność za terminową realizację programu prac, zgodną z ramami budżetu i normami jakości, a także ze strategią i standardami kontroli Trybunału. W tym celu dyrektor wyznacza do każdego zadania niezbędne zasoby w zakresie:

-
personelu i środków finansowych (z uwzględnieniem potrzeb związanych z wizytami kontrolnymi i ekspertami zewnętrznymi),
-
kontroli: kadry, zapewnienie szkoleń, wiedza specjalistyczna w zakresie jakości i kontroli jakości oraz umiejętności.

Dyrektor wspiera przewodniczącego w zarządzaniu izbą, a także w realizacji zadań z zakresu ustalania strategii, monitorowania i sprawozdawczości. Zapewnia też sprawny przebieg wszystkich wizyt i zadań kontrolnych, które zostały mu powierzone.

POSZUKUJEMY

Procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

1.
Kwalifikacje

zgodnie z art. 5 Regulaminu:

-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem stopnia naukowego, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem stopnia naukowego, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - równoważny poziom szkoleń zawodowych.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej 15-letnie stosowne doświadczenie zawodowe, w miarę możliwości na poziomie międzynarodowym, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionych kwalifikacji oraz co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym. W szczególności wymagane jest udokumentowane, gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli (w tym kontroli jakości w tym zakresie oraz postępowań kontradyktoryjnych z udziałem podmiotów kontrolowanych).

3.
Wiedza

Doskonała znajomość ogólnych standardów i metodyki kontroli, zarówno w ujęciu ogólnym, jak i w szczególności w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności oraz należytego zarządzania finansami; wiedza z zakresu finansów publicznych UE i kontroli w sektorze publicznym.

Gruntowna znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE; znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest rzetelna znajomość języków francuskiego i angielskiego.

4.
Umiejętności
(i)
Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji;
(ii)
zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami;
(iii)
doskonała znajomość metod zarządzania;
(iv)
doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich kobiet i mężczyzn o odpowiednich kwalifikacjach, unikając wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 Regulaminu kandydaci muszą w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku.

PROCEDURA WYBORU

Powołana zostanie komisja rekrutacyjna.

Przeprowadzi ona kilkuetapową ocenę kandydatów na podstawie:

a)
dokumentów nadesłanych przez kandydatów (do następnego etapu zakwalifikowanych zostanie wyłącznie 10 najlepszych kandydatów spełniających warunki wyboru);
b)
pisemnej analizy przypadku;
c)
rozmowy kwalifikacyjnej.

SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydatury, które muszą zostać sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W temacie wiadomości elektronicznej należy podać numer niniejszego ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty w j. angielskim lub francuskim:

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualne CV (maks. 3 strony) sporządzone według modelu "Europass" (zob. http://europass.cedefop.europa.eu),
-
starannie wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).
Zgłoszenia niesporządzone ściśle według powyższych instrukcji zostaną odrzucone.

Termin składania kandydatur upływa w dniu 12 grudnia 2016 r. o godz. 12.00.

WNIOSKI O REWIZJĘ DECYZJI - PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

WNIOSEK O REWIZJĘ DECYZJI PODJĘTEJ PRZEZ KOMISJĘ REKRUTACYJNĄ

W ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną kandydat może złożyć pisemny wniosek o jej rewizję, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek należy przesłać na następujący adres: vacancies@eca.europa.eu.

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

Zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu w ciągu trzech miesięcy od powiadomienia kandydata o decyzji może on złożyć do organu powołującego skargę na tę decyzję, wysyłając ją na adres Europejskiego Trybunału Obrachunkowego:

European Court of Auditors

Secretary-General

12, rue Alcide De Gasperi

L-1615 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydat może wnieść odwołanie na mocy art. 91 Regulaminu, wysyłając je na poniższy adres:

General Court of the European Union

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Jako obywatel Unii Europejskiej kandydat może złożyć skargę na poniższy adres:

The European Ombudsman

1 avenue du Président Robert Schuman - CS 30403

67001 Strasbourg Cedex

FRANCJA

zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i z postanowieniami decyzji Parlamentu Europejskiego 94/262/EWWiS, WE, Euratom z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich 1 .

Należy zaznaczyć, że skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu ustanowionego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 Regulaminu na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) zażaleń lub odwołań do Sądu.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 2 Trybunał przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane.

2 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024