Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - Hutchison 3G Italy/WIND/JV.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1
Hutchison 3G Italy/WIND/JV

(Sprawa M.7758)

(2016/C 391/04)

(Dz.U.UE C z dnia 22 października 2016 r.)

1.
W dniu 5 lutego 2016 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa CK Hutchison Holdings Limited ("Hutchison") poprzez swoją spółkę pośrednio zależną Hutchison Europe Telecommunications SARL ("HET", Luksemburg) i VimpelCom Ltd ("VimpelCom") poprzez swoją spółkę pośrednio zależną Vimpel-Com Luxembourg Holdings SARL ("VIP", Luksemburg) przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad nowo utworzoną spółką joint venture ("JV" lub "transakcja").
2.
We Włoszech Hutchison prowadzi działalność za pośrednictwem należącej do niego w całości spółki zależnej H3G SpA ("H3G"), natomiast VimpelCom prowadzi działalność za pośrednictwem należącej do niej w całości spółki zależnej WIND Telecomunicazioni SpA ("WIND"). Działalność JV będzie łączyła działalność prowadzoną już przez H3G i WIND, a mianowicie świadczenie usług telefonii komórkowej i stacjonarnej we Włoszech. HET, H3G, VIP i WIND będą zwane dalej łącznie "stronami".
3.
W pierwszym etapie postępowania wyjaśniającego Komisja powzięła poważne wątpliwości co do zgodności transakcji z rynkiem wewnętrznym i z Porozumieniem EOG. W dniu 30 marca 2016 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, w odniesieniu do której strony przekazały uwagi na piśmie w dniu 21 kwietnia 2016 r.
4.
W dniu 20 kwietnia 2016 r. na wniosek stron i zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi zdanie pierwsze rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw okresu przeglądu transakcji w drugim etapie postępowania przedłużono o 5 dni roboczych.
5.
W dniu 8 czerwca 2016 r. w następstwie pierwszego przekazania zobowiązań przez strony Komisja przedłużyła wspomniany okres przeglądu o dodatkowych 15 dni roboczych zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi zdanie trzecie rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
6.
Na wnioski złożone PosteMobile SpA ("PosteMobile"), Sky Italia S.r.l. ("Sky Italia"), Iliad SA ("Iliad") i Telecom Italia SpA ("Telecom Italia") uznałem je za zainteresowane osoby trzecie w bieżącym postępowaniu odpowiednio w dniach 14 kwietnia 2016 r., 19 maja 2016 r., 1 czerwca 2016 r. i 13 czerwca 2016 r.
7.
Strony przedstawiły pierwszy zestaw zobowiązań w dniu 6 czerwca 2016 r. Na podstawie wyników ukierunkowanego badania rynku rozpoczętego w dniu 8 czerwca 2016 r. przez Komisję w związku z tym pakietem zobowiązań, strony przedstawiły zmienione zobowiązania dnia 5 lipca 2016 r. Jednocześnie strony poinformowały Komisję, że w dniu 1 lipca 2016 r. zawarły wiążące umowy przyrzeczone z przedsiębiorstwem Iliad, możliwym podmiotem przyjmującym środek zaradczy, w tym:
1)
umowę w sprawie ustaleń ramowych i transferu;
2)
umowę w sprawie krajowych usług roamingu;
3)
umowę w sprawie współdzielenia sieci dostępu radiowego; oraz
4)
umowę w sprawie kolokacji (łącznie "umowy dotyczące nowego operatora sieci ruchomej"). Strony poinformowały Komisję, że umowy dotyczące operatora sieci ruchomej zostały później zmienione i ponownie zrealizowane dnia 18 lipca 2016 r.
8.
W dniu 18 lipca 2016 r. strony przedłożyły ostateczny zestaw zobowiązań ("ostateczne zobowiązanie operatora sieci ruchomej").
9.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie miało miejsca żadne formalne złożenie ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
10.
W projekcie decyzji uznaje się transakcję, w formie zmienionej w wyniku ostatecznego zobowiązania operatora sieci komórkowej, za zgodną z rynkiem wewnętrznym, z zastrzeżeniem warunków i obowiązków mających na celu zapewnienie przestrzegania przez strony tych zobowiązań, w szczególności w odniesieniu do wprowadzenia nowego operatora sieci komórkowej (Iliad) na rynek włoski.
11.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 decyzji 2011/695/UE dokonałem przeglądu projektu decyzji i uważam, że dotyczy on jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk.
12.
Ogólnie uważam, że w niniejszej sprawie przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych.

Bruksela, dnia 18 sierpnia 2016 r.

Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1) ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1; sprostowanie w Dz.U. L 172 z 6.5.2004, s. 9).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024