Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej Unii Europejskiej.

Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej Unii Europejskiej

(2016/C 214/09)

(Dz.U.UE C z dnia 15 czerwca 2016 r.)

Na podstawie art. 9 ust. 1 lit. a) tiret drugie rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 1 w Notach wyjaśniających do Nomenklatury scalonej Unii Europejskiej 2 wprowadza się następujące zmiany:

Strona 339:

Dotychczasowy tekst otrzymuje brzmienie:

"8525 80 30 Kamery i aparaty cyfrowe

Cyfrowe aparaty objęte tą podpozycją mają zawsze możliwość rejestrowania nieruchomych obrazów, albo na nośniku pamięci wewnętrznej, albo na nośniku wymiennym. Większość z nich ma konstrukcję tradycyjnego aparatu fotograficznego.

Cyfrowe aparaty, które są w stanie rejestrować jedynie nieruchome obrazy są w dalszym ciągu klasyfikowane do tej podpozycji.

Aparaty objęte tą podpozycją mogą również mieć zdolność przechwytywania wideo do rejestrowania ciągłych cykli wideo.

Jednak gdy takie aparaty są zdolne, wykorzystując maksymalną pojemność pamięci, do przechwytywania wideo o jakości 800 × 600 pikseli (lub wyższej), przy 23 klatkach na sekundę (lub wyższej) przez ciągły okres co najmniej 30 minut (bez względu na fakt, że przechwytywane obrazy wideo mogą być zapisywane w oddzielnych plikach o czasie trwania mniejszym niż 30 minut (zob. także rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 876/2014), należy je zawsze klasyfikować do podpozycji 8525 80 91 lub 8525 80 99.

Jeżeli jedno lub więcej z powyższych kryteriów nie jest spełnione, aparat należy klasyfikować przez zastosowanie uwagi 3 do sekcji XVI (zob. również rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 458/2014).

W porównaniu z kamerami rejestrującymi wideo objętymi podpozycjami 8525 80 91 i 8525 80 99, wiele aparatów cyfrowych (gdy działają jako kamery wideo) nie oferuje funkcji zoomu podczas rejestrowania wideo. Bez względu na pojemność pamięci, niektóre aparaty automatycznie kończą rejestrowanie wideo po pewnym czasie.

8525 80 91 Rejestrujące kamery wideo

i

8525 80 99 Rejestrujące kamery wideo objęte tymi podpozycjami są zawsze zdolne do rejestrowania ciągłych cykli wideo, albo na nośniku pamięci wewnętrznej, albo na nośniku wymiennym.

Na ogół cyfrowe kamery rejestrujące wideo objęte tymi podpozycjami mają konstrukcję, która różni się od aparatów cyfrowych objętych podpozycją 8525 80 30. Często mają one składany wizjer i przedstawiane są bardzo często razem ze zdalnym sterowaniem. Większość kamer rejestrujących wideo oferuje funkcję zoomu podczas rejestrowania wideo. Jednakże fakt, że kamery wideo zintegrowane, na przykład w okularach sportowych nie posiadają żadnej funkcji zoomu optycznego, nie uniemożliwia klasyfikacji takich produktów do podpozycji 8525 80 91 i 8525 80 99 (zob. sprawa C-178/14, Vario Tek, ECLI:EU:C:2015:152, pkt 17-29).

Cyfrowe kamery rejestrujące wideo, które są zdolne tylko do rejestrowania wideo, są zawsze klasyfikowane do tych podpozycji.

Urządzenia, zdolne do rejestrowania zarówno wideo, jak i nieruchomych obrazów należy klasyfikować się przez odniesienie do noty wyjaśniającej do podpozycji 8525 80 30.".

1 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1).
2 Dz.U. C 76 z 4.3.2015, s. 1.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024