Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/133/14 - Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AST/133/14

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT) (AST 3)

(2014/C 178 A/01)

(Dz. U.UE C z dnia 12 czerwca 2014 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty, obejmujący ocenę kwalifikacji i testy, w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani asystenci * .

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą urzędnicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z ogólnymi zasadami mającymi zastosowanie do konkursów otwartych opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 60 A z dnia 1 marca 2014 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Dokument ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomoże kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

SPIS TREŚCI

I. INFORMACJE OGÓLNE

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

IV. TESTY WSTĘPNE

V. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

VI. KONKURS OTWARTY

VII. LISTY REZERWOWE

VIII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach 1 = 57
2 = 21
3 = 18
4 = 44
5 = 11
2. Uwagi Niniejsze ogłoszenie dotyczy pięciu dziedzin. Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.

Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany dokonanego wyboru.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Zatrudnieni urzędnicy będą wykonywać następujące obowiązki asystentów:
-
przekładanie potrzeb operacyjnych na rozwiązania informatyczne, opracowywanie uzasadnień biznesowych w celu ułatwienia procesu podejmowania decyzji,
-
organizowanie, wdrażanie i nadzorowanie przebiegu świadczenia usług operacyjnych w tych dziedzinach (z możliwością podwykonawstwa części prac), przede wszystkim przygotowywanie sprawozdań i tabel wyników do celów monitorowania działań pod kątem potrzeb oraz dokumentacji do celów zarządzania zmianą i projektów zmiany infrastruktury,
-
nadzorowanie pracy podwykonawców, w tym przygotowywanie planów prac, monitorowanie wykonania umowy, procedury odbioru wykonanych usług i przyjęcia materiałów oraz związane z nimi fakturowanie,
-
opracowywanie, testowanie i zatwierdzanie rozwiązań technicznych,
-
zarządzanie zespołami projektowymi/zespołami świadczącymi usługi informatyczne oraz zarządzanie umowami dotyczącymi projektów/usług informatycznych,
-
przygotowywanie not informacyjnych, sprawozdań i prezentacji w jednej z poniższych dziedzin:

Dziedzina 1 - Systemy informatyczne

-
Analiza funkcjonalna i techniczna (określanie potrzeb, analiza procesów biznesowych, specyfikacje funkcjonalne i techniczne), opracowywanie architektury oprogramowania, baz danych i aplikacji.
-
Opracowywanie prototypów, rozwijanie, testowanie, instalowanie, kontrolowanie jakości, utrzymywanie i administracja systemów informatycznych w różnych strukturach i środowiskach ("klient-serwer", rozwiązania wielopoziomowe (multi-tier), oprogramowanie takie jak SAP, lub rozwiązania mobilne lub sieciowe).
-
Rozwijanie, wdrażanie i utrzymywanie systemów gromadzenia, przetwarzania i rozpowszechniania danych stałystycznych (hurtownia danych - data warehouse) lub decyzyjnych (analityka biznesowa).
-
Rozwijanie, wdrażanie i utrzymywanie systemów dokumentacji.

Dziedzina 2 - Bezpieczeństwo systemów informatycznych

-
Przeprowadzanie analiz ryzyka systemowego z wykorzystaniem znanych narzędzi metodologicznych (EBIOS, PILAR itp.) oraz przekładanie wniosków z takich analiz na zapobiegawcze środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę systemów informatycznych.
-
Przeprowadzanie procedur bezpiecznej eksploatacji systemów informatycznych i opracowywanie wytycznych dotyczących ustawień (systemy operacyjne, bazy danych, filtry sieciowe itp.) oraz udział w zarządzaniu bezpieczeństwem systemów informatycznych.
-
Przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa informatycznego i sieci, testów penetracyjnych systemów informatycznych oraz badanie bezpieczeństwa sieci.
-
Wdrażanie i stosowanie automatycznych narzędzi analizy rejestrów wydarzeń (logs), narzędzi analizy słabych punktów, filtrów sieciowych, IPS/IDS oraz narzędzi ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.
-
Instalowanie i stosowanie narzędzi kryptograficznych produkowanych i stosowanych przez jednostki państwowe (zarządzanie kluczami, księgowanie itp.).
-
Wdrażanie i użytkowanie infrastruktury zarządzania kluczami publicznymi.

Dziedzina 3 - Sieci i telekomunikacja

-
Opracowywanie rozwiązań, wdrażanie usług w zakresie sieci danych (LAN/WAN) i sieci głosowych/wideokonferencji oraz szeroko pojętej telekomunikacji, zarządzanie tymi usługami i nadzór nad ich funkcjonowaniem.
-
Administrowanie usługami i sprzętem w zakresie infrastruktury sieciowej i telekomunikacyjnej, utrzymywanie ich i zapewnienie wsparcia technicznego: sprzęt aktywny i pasywny, routery, zapory sieciowe, serwery proxy, równoważniki obciążenia, ochrona antyspamowa, PABX itp. Nadzorowanie działania, skuteczności i bezpieczeństwa.
-
Zarządzanie bezpieczeństwem sieci i telekomunikacji oraz przeprowadzanie audytów.

Dziedzina 4 - Infrastruktura biurotyki i centrum danych

-
Administrowanie, utrzymywanie i wspieranie techniczne środowiska użytkowników. Konfigurowanie stanowisk pracy, w tym urządzeń mobilnych. Instalowanie aktualizacji systemów operacyjnych, oprogramowania, aplikacji użytkownika. Konfiguracja bezpieczeństwa stanowiska pracy i monitorowanie.
-
Obsługa centrów przetwarzania danych i zarządzanie nimi: administrowanie, utrzymywanie i wspieranie techniczne usług i sprzętu do celów uwierzytelniania, zarządzania systemami plików, bazami danych, serwerami aplikacji, systemami przechowywania, zapisywania i archiwizacji plików, systemami wirtualizacji; usługi katalogowe (Active Directory) i zapewnienie środków realizacji (provisioning) ; zarządzanie urządzeniami mobilnymi, pocztą elektroniczną i innymi usługami zwykle świadczonymi przez centrum danych (data centre).
-
Zarządzanie projektami, ocena technologii i wdrażanie rozwiązań w wymienionych obszarach.
-
Wspieranie techniczne użytkowników w wymienionych obszarach.
-
Udział w określaniu i testowaniu planu ciągłości działania (BCP) i procedurach przywracania gotowości do pracy po katastrofie (DRP).

Dziedzina 5 - Zastosowania sieciowe

-
Struktura techniczna: określenie struktury technicznej sieci (zaplecze administracyjne) z uwzględnieniem cech szczególnych stosowanego narzędzia zarządzania treścią i potrzeb operacyjnych.
-
Opracowanie i konfiguracja narzędzi zarządzania stronami internetowymi i ich treścią (CMS).
-
Konfiguracja/opracowywanie schematów walidacji i publikacji treści.
-
Organizacja usług operacyjnych zarządzania stronami internetowymi, wprowadzanie ich w życie i nadzorowanie przebiegu ich świadczenia (z możliwością podwykonawstwa części prac). Przygotowywanie procedur, stałystyk, sprawozdań i tabel wyników na potrzeby monitorowania działań zależnie od potrzeb.
-
Rozwijanie zastosowań związanych z mediami społecznościowymi (Facebook itp.).
-
Opracowywanie i formatowanie treści graficznych.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne
a) posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystanie z pełni praw obywatelskich;
c) uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadanie odpowiednich kwalifikacji etycznych niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie i doświadczenie zawodowe

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu, w wybranej przez kandydata dziedzinie konkursu,

LUB

wykształcenie średnie (w tym techniczne) potwierdzone świadectwem ukończenia nauki uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe, zdobyte po uzyskaniu tego świadectwa, w wybranej przez kandydata dziedzinie konkursu.

2.2. Znajomość języków 1
Język 1 Język podstawowy

biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej

Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1)

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE pragną uzasadnić powody ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służb, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami obcymi najbardziej rozpowszechnionymi w Unii Europejskiej i najczęściej wybieranymi przez uczniów i studentów jako pierwszy język obcy. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz umiejętności kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, który z języków urzędowych jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy.

Z tych samych względów należy ograniczyć liczbę języków wykorzystywanych w komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków, w których przygotowuje się zgłoszenie elektroniczne. Ponadto wymóg ten zapewnia jednolitość przy porównywaniu kandydatów i sprawdzaniu informacji, które zamieścili oni w swoich zgłoszeniach.

Ponadto zgodnie z zasadą równego traktowania wszyscy kandydaci, nawet ci, dla których jeden z trzech języków urzędowych jest ich pierwszym językiem, mają obowiązek przystąpienia do niektórych testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych.

Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne przeprowadzane są na komputerach, a ich organizacją zajmuje się EPSO. Komisja konkursowa określa poziom trudności testów i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.

Testy wstępne zostaną przeprowadzone jedynie w przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów przekroczy określony próg. Dyrektor EPSO - jako organ powołujący - określi próg po zamknięciu rejestracji kandydatur. Próg ten może różnić się w zależności od dziedziny. Kandydaci są o nim informowani za pośrednictwem konta EPSO.

W przeciwnym przypadku na etapie oceny zintegrowanej zorganizowane zostaną testy kompetencyjne (zob. część VI pkt 2).

1. Zaproszenie Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VIII).

Uwaga:

1. zatwierdzając zgłoszenie, kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2. aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności kandydata w zakresie:
Test a) rozumienie tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowanie danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenie abstrakcyjne punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 punktów dla testów b) i c) łącznie
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

1.
Procedura

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są w pierwszej kolejności na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.

a)
W celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie analizuje się odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych.

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne, analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, począwszy od kandydata, który w testach wstępnych uzyskał najwyższą liczbę punktów, do momentu osiągnięcia dla każdej z dziedzin określonej przez organ powołujący 2 liczby kandydatów, którzy:

-
uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz
-
spełniają warunki udziału w konkursie.

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znajdzie się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji. Po osiągnięciu wymaganej liczby zgłoszenia elektroniczne pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

b)
Komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje (w tym dyplomy, świadectwa i doświadczenie zawodowe), które najlepiej odpowiadają zakresowi obowiązków i w najwyższym stopniu spełniają kryteria wyboru określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talent Filter), według punktacji ustalonej w następujący sposób:
-
każde kryterium wyboru jest ważone w skali od 1 do 3 zależnie od przypisanego mu przez komisję konkursową znaczenia,
-
komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje za każdą z nich od 0 do 4 punktów, w zależności od kwalifikacji kandydata. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania i sumowana w celu uzyskania oceny ogólnej.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej oceny ogólnej. Liczba kandydatów zaproszonych 3 do etapu oceny zintegrowanej może być dla poszczególnych dziedzin maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).

2.
Weryfikacja danych dostarczonych przez kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych na podstawie dokumentów dostarczonych przez kandydata. Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia danych podanych w zakładce "ocena zdolności". Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane 4 podane przez kandydata nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testów d), e), f) oraz g) (zob. część VI pkt 2. W stosownym przypadku kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty potwierdzające pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

3.
Kryteria wyboru

W ramach wyboru na podstawie kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

Dziedzina 1 - Systemy informatyczne

1.
Dyplom w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2.
Certyfikat w zakresie zarządzania usługami (np. ITIL).
3.
Certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. PMI, Prince2 itp.).
4.
Certyfikat w zakresie bezpieczeństwa informatycznego (Identity and Access Management, IS Security itp.).
5.
Certyfikat techniczny w zakresie systemów informatycznych przedsiębiorstw (np. Java, Oracle, BO, Microsoft itp.).
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie udziału w projekcie (z wyłączeniem zarządzania) obejmującym opracowanie, rozwój i wdrożenie systemu informatycznego w przedsiębiorstwie.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie analizy potrzeb i procesów biznesowych.
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania baz danych, w tym obiektowych baz danych.
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania aplikacji internetowych/mobilnych/rozproszonych (klient-serwer).
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania oprogramowania zintegrowanego zarządzania (ERP) (np. SAP).
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania, rozwoju i wdrażania systemów dokumentacji, w tym wdrażania standardu XML.
12.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania specyfikacji technicznych (ISO 26514) lub dokumentacji projektu lub w zakresie języka modelowania (np. UML).
13.
Doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania, rozwoju i wdrażania systemów stałystycznych (hurtownia danych (data warehouse) i ETL) lub decyzyjnych (analityka biznesowa).
14.
Doświadczenie zawodowe w zakresie testowania lub kontroli jakości systemów informatycznych.
15.
Doświadczenie zawodowe w zakresie monitorowania wykonania zadań umownych przez podwykonawców w danej dziedzinie.
16.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami dotyczącymi systemów informatycznych.
17.
Doświadczenie zawodowe w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych.
18.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołem informatycznym.
19.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania metodologii rozwoju systemu informatycznego (np. RUP, AGILE, SCRUM).
Dziedzina 2 - bezpieczeństwo systemów informatycznych
1.
Dyplom w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2.
Certyfikat w zakresie zarządzania usługami (np. ITIL).
3.
Certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. PMI, Prince2 itp.).
4.
Certyfikat z dziedziny bezpieczeństwa systemów informatycznych.
5.
Doświadczenie zawodowe w zakresie przeprowadzania analiz ryzyka systemów z wykorzystaniem znanych narzędzi metodologicznych oraz w zakresie przekuwania wniosków z takich analiz na zapobiegawcze środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę systemów informatycznych.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie procedur bezpiecznej eksploatacji systemów informatycznych oraz opracowywania wytycznych dotyczących ustawień (systemy operacyjne, bazy danych, filtry sieciowe itp.).
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie administrowania bezpieczeństwem systemów informatycznych.
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie przeprowadzania audytów bezpieczeństwa informatycznego i sieci, testów penetracyjnych systemów informatycznych oraz badania bezpieczeństwa sieci.
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania i stosowania narzędzi analizy automatycznych rejestrów wydarzeń, narzędzi analizy słabych punktów, filtrów sieciowych, IPS/IDS oraz narzędzi ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie instalowania i stosowania narzędzi kryptograficznych produkowanych i stosowanych przez rządy (zarządzanie kluczami, księgowanie itp.).
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie instalowania i użytkowania infrastruktury zarządzania kluczami publicznymi.

Dziedzina 3 - Sieci i telekomunikacja

1.
Dyplom w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2.
Certyfikat w zakresie zarządzania usługami (np. ITIL).
3.
Certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. PMI, Prince2 itp.).
4.
Certyfikat z dziedziny bezpieczeństwa systemów informatycznych.
5.
Certyfikat techniczny w zakresie sieci i telekomunikacji.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie budowy usług sieciowych i telekomunikacyjnych.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi usług sieciowych i telekomunikacyjnych (cykliczna konserwacja, ustawienia).
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania specyfikacji technicznych lub dokumentacji w danej dziedzinie.
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wsparcia technicznego lub konserwacji technicznej w obszarze sieci informatycznych.
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania sieci w przedsiębiorstwie obejmującej takie narzędzia sieciowe jak przełączniki, routery, zapory sieciowe, serwery proxy itp.
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie monitorowania wykonania zadań umownych przez podwykonawców w danej dziedzinie.
12.
Doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpieczeństwa sieci.

Dziedzina 4 - Infrastruktura biurotyki i centrum danych

1.
Dyplom w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2.
Certyfikat w zakresie zarządzania usługami lub infrastrukturą (np. ITIL, CDCP, CDCS, CDCE, DCE itp.).
3.
Certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. PMI, Prince2 itp.).
4.
Certyfikat z dziedziny bezpieczeństwa systemów informatycznych.
5.
Certyfikat techniczny w zakresie infrastruktury biurotyki lub centrum danych.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie tworzenia infrastruktury informatycznej.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zakładania infrastruktury informatycznej w przedsiębiorstwie.
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wsparcia technicznego lub konserwacji technicznej w obszarze infrastruktury biurotyki takiej jak serwery lub centrum danych (data centre).
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wsparcia użytkowników w obszarze infrastruktury biurotyki takiej jak serwery lub centrum danych (data centre).
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi usług informatycznych (cykliczna konserwacja, ustawienia).
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania baz danych i administrowania nimi.
12.
Doświadczenie zawodowe w zakresie bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej.
13.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania specyfikacji technicznych lub dokumentacji w danej dziedzinie.
14.
Doświadczenie zawodowe w zakresie monitorowania wykonania zadań umownych przez podwykonawców w danej dziedzinie.

Dziedzina 5 - Zastosowania sieciowe

1.
Dyplom w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2.
Certyfikat w zakresie zarządzania usługami (np. ITIL).
3.
Certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. PMI, Prince2 itp.).
4.
Certyfikat z dziedziny bezpieczeństwa systemów informatycznych.
5.
Certyfikat techniczny w zakresie zastosowań sieciowych.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie redagowania specyfikacji technicznych lub dokumentacji w dziedzinie projektów sieciowych.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie ustalenia i utrzymania technicznej architektury sieciowej (zaplecze administracyjne, systemy wielopoziomowe (multi-tier), usługi sieciowe), aplikacji mobilnych lub architektury multimedialnej (streaming, pobieranie, Rich Media, VOD, RSS, emaile z podcastami itp.), w tym w ramach projektów wielojęzycznych.
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie analizy potrzeb biznesowych w kontekście projektów sieciowych.
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie rozwoju i konfiguracji jednego z głównych narzędzi zarządzania treścią (CMS).
10.
Doświadczenie zawodowe w zakresie konfiguracji lub rozwoju schematów walidacji oraz publikacji treści (w tym ewentualnie w zakresie analizy i stałystyk internetowych).
11.
Doświadczenie zawodowe w zakresie rozwoju w kontekście mediów społecznościowych (tworzenie sieci kontaktów, blogi, wiki, wymiana plików wideo itp.) oraz narzędzi współpracy.
12.
Doświadczenie zawodowe w zakresie tworzenia i formatowania treści graficznych (oddzielenie danych od prezentacji, XML-XHTML-CSS).
13.
Doświadczenie zawodowe w zakresie koordynacji i monitorowania wykonania zadań umownych przez podwykonawców w dziedzinie zarządzania projektami sieciowymi.

VI.

 KONKURS OTWARTY

1. Zaproszenie Kandydaci, którzy 5 :

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III

oraz

- uzyskali jedne z najlepszych wyników w ramach oceny kwalifikacji,

zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w etapie oceny zintegrowanej, która odbywa się zasadniczo w Brukseli 6 i trwa jeden lub dwa dni.

2. Ocena zintegrowana W ramach testów oceny zintegrowanej, których treść zatwierdzana jest przez komisję konkursową, oceniane będą:

- umiejętności kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego (o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych) będą oceniane za pomocą następujących testów:

a) rozumienie tekstu pisanego;

b) operowanie danymi liczbowymi;

c) myślenie abstrakcyjne;

- umiejętności specjalistyczne będą oceniane na podstawie następującego testu:

d) ustrukturyzowana rozmowa na temat umiejętności w dziedzinie konkursu, przeprowadzona w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia;

- umiejętności ogólne 7 będą oceniane na podstawie następujących testów:

e) studium przypadku;

f) zadanie do wykonania w zespole;

g) ustrukturyzowana rozmowa na temat umiejętności ogólnych.

Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego schematu:
Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
3. Język oceny zintegrowanej Język 1 dla testów a), b) i c)

Język 2 dla części d), e), f) i g)

4. Punktacja i przypisana waga Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego:

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 pkt

wymagane minimum: 10 punktów.

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 pkt

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 pkt

Wymagane minimum dla testów b) i c) łącznie: 10 pkt

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Uzyskanych w nich punktów nie dodaje się do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Wiedza specjalistyczna (test d))

od 0 do 100 pkt

wymagane minimum: 50 punktów.

przypisana waga: 55 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne (test e), f) oraz g))

od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

35 pkt z 70 pkt za wszystkie 7 umiejętności ogólnych

przypisana waga: 45 % całkowitej liczby punktów

VII.

 LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów:

- którzy uzyskali 8 wymagane minimum punktów za wszystkie testy od a) do g) oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1)

- oraz którzy, zgodnie z dokumentami potwierdzającymi, spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie.

2. Klasyfikacja Listy tworzy się dla każdej z dziedzin i w porządku alfabetycznym.

VIII.

 JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).

Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 15 lipca 2014 r., godzina 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić 9 kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).

Zasady: zob. pkt 2.1.7 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.

* W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.
2 Liczba ta odpowiada progowi, o którym mowa w części IV akapit drugi.
3 Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, otrzymają wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową.
4 Informacje te zostaną zweryfikowane na podstawie dokumentów potwierdzających przed sporządzeniem listy rezerwowej (zob. część VII pkt 1 oraz część VIII pkt 2).
5 W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej.
6 Ze względów organizacyjnych testy kompetencyjne mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.
7 Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.
8 W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.
9 O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024