Opinia przedstawicieli państw EFTA oraz Urzędu Nadzoru EFTA przedstawiona na posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana w dniu 9 listopada 2011 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie COMP/M.6203 - Western Digital Ireland/Vivital Technologies - Sprawozdawca: Włochy.

Opinia przedstawicieli państw EFTA oraz Urzędu Nadzoru EFTA przedstawiona na posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana w dniu 9 listopada 2011 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie COMP/M.6203 - Western Digital Ireland/Vivital Technologies

Sprawozdawca: Włochy

(2013/C 241/07)

(Dz.U.UE C z dnia 22 sierpnia 2013 r.)

Koncentracja

1.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z zaproponowanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych, określonymi w projekcie decyzji.

Jeśli chodzi o definicję rynku produktowego, przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się w szczególności z Komisją, że należy ocenić skutki planowanej transakcji na następujących rynkach:

a)
rynek napędów HDD mission critical enterprise;
b)
rynek napędów HDD business critical 3,5";
c)
rynek napędów HDD 3,5" do komputerów stacjonarnych;
d)
rynek napędów HDD 3,5" do elektroniki użytkowej;
e)
rynek napędów HDD 2,5" do komputerów przenośnych;
f)
rynek napędów HDD 2,5" do elektroniki użytkowej oraz
g)
rynek napędów XHDD.
4.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z definicją rynku geograficznego dla:
a)
napędów HDD oraz
b)
napędów XHDD.

Analiza przeciwstawna

5.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się ze stwierdzeniem Komisji, że do celów sporządzenia oceny, w jakim stopniu planowana transakcja wpłynie na konkurencję, najbardziej odpowiednim podejściem będzie przyjęcie zasady pierwszeństwa ("kto pierwszy, ten lepszy") w oparciu o datę zgłoszenia oraz że przy ocenie planowanej transakcji należy uwzględnić transakcję Seagate/Samsung, która została zatwierdzona decyzją Komisji w dniu 19 października 2011 r. (sprawa COMP/M.6214 - Seagate/HDD Business of Samsung).

Ocena konkurencji

Skutki nieskoordynowane

6.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby planowana transakcja miała skutki nieskoordynowane, które znacznie przeszkodziłyby efektywnej konkurencji na światowych rynkach napędów Mission Critical HDD, HDD 2,5" do komputerów przenośnych oraz HDD 2,5" do elektroniki użytkowej.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że planowana transakcja prawdopodobnie będzie miała skutki nieskoordynowane, które znacznie przeszkodzą efektywnej konkurencji na światowych rynkach napędów HDD 3,5" do komputerów stacjonarnych, HDD 3,5" do elektroniki użytkowej oraz HDD business critical 3,5".
8.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z oceną Komisji, że mimo iż istnieją przesłanki, że planowana transakcja w zgłoszonej wersji może mieć skutki nieskoordynowane, które znacznie przeszkodziłyby efektywnej konkurencji na rynku napędów XHDD w EOG, w świetle środków zaradczych eliminujących przeszkody dla efektywnej konkurencji na światowych nadrzędnych rynkach napędów HDD 3,5" do komputerów stacjonarnych, HDD 3,5" do elektroniki użytkowej oraz HDD business critical 3,5", w żadnym wypadku nie jest prawdopodobne, aby planowana transakcja miała znacznie przeszkodzić efektywnej konkurencji na podrzędnym rynku napędów XHDD w EOG.

Skutki skoordynowane

9.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby planowana transakcja miała wywołać skutki skoordynowane, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na światowych rynkach napędów HDD oraz na rynku napędów XHDD w EOG.

Skutki wertykalne

10.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby planowana transakcja znacząco przeszkodziła efektywnej konkurencji poprzez blokowanie dostępu producentów części (głowic i nośników) do wystarczającej bazy odbiorców, a tym samym osłabiła zdolność Toshiby do konkurowania na rynkach napędów HDD.

Efektywność

11.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z opinią Komisji, że przypuszczalny wzrost efektywności spowodowany planowaną transakcją nie pozwoli Komisji na uznanie planowanej transakcji w zgłoszonej formie za zgodną z rynkiem wewnętrznym w odniesieniu do światowych rynków napędów HDD 3,5" do komputerów stacjonarnych, HDD 3,5" do elektroniki użytkowej oraz HDD business critical 3,5" oraz rynku napędów XHDD w EOG.

Środki zaradcze

12.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z opinią Komisji, że pakiet środków zaradczych przedstawiony przez strony w pełni uwzględnia obawy dotyczące konkurencji określone przez Komisję w odniesieniu do światowego rynku napędów HDD 3,5" business critical HDD, światowego rynku napędów HDD 3,5" do komputerów stacjonarnych, światowego rynku HDD 3,5" do elektroniki użytkowej oraz rynku napędów XHDD w EOG.

Podsumowanie

13.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z Komisją, że pod warunkiem wypełnienia zobowiązań przedstawionych przez strony istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że planowana transakcja w istotny sposób zakłóci efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części.
14.
Przedstawiciele państw EFTA oraz Urząd Nadzoru EFTA zgadzają się z wnioskiem Komisji, że zgłoszona koncentracja powinna zostać uznana za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.
Urząd Nadzoru EFTA
Silje THORSTENSEN

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.241.19

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Opinia przedstawicieli państw EFTA oraz Urzędu Nadzoru EFTA przedstawiona na posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana w dniu 9 listopada 2011 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie COMP/M.6203 - Western Digital Ireland/Vivital Technologies - Sprawozdawca: Włochy.
Data aktu: 22/08/2013
Data ogłoszenia: 22/08/2013