Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE)).

Wdrażanie programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) *

P7_TA(2011)0483

Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego z dnia 15 listopada 2011 r. w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE))

(2013/C 153 E/30)

(Dz.U.UE C z dnia 31 maja 2013 r.)

(Konsultacja)

Parlament Europejski,

uwzględniając wniosek Komisji przedłożony Radzie (COM(2011)0073),
uwzględniając art. 7 Traktatu Euratom, na mocy którego Rada skonsultowała się z Parlamentem (C7-0075/2011),
uwzględniając art. 55 Regulaminu,
uwzględniając sprawozdanie Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (A7-0358/2011),
1.
zatwierdza po poprawkach wniosek Komisji;
2.
zwraca się do Komisji o odpowiednią zmianę jej wniosku, zgodnie z art. 293 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 106 a Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej;
3.
zwraca się do Rady o poinformowanie go w przypadku uznania za stosowne odejścia od tekstu przyjętego przez Parlament;
4.
zwraca się do Rady o ponowne skonsultowanie się z Parlamentem w przypadku uznania za stosowne wprowadzenia znaczących zmian do wniosku Komisji;
5.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji.
TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘ POPRAWKA
Poprawka 1

Wniosek dotyczący decyzji

Punkt 3 a preambuły (nowy)

(3a) Projekt i realizacja programu ramowego (2012-2013) powinny się kierować zasadami prostoty, stabilności, przejrzystości, pewności prawnej, spójności, wysokiej jakości i zaufania zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego zawartymi w jego rezolucji z dnia 11 listopada 2010 r. w sprawie uproszczenia realizacji programów ramowych w zakresie badań naukowych(1).

______

(1) P7_TA(2010)0401.

Poprawka 2

Wniosek dotyczący decyzji

Punkt 8 preambuły

(8) Należy przedsięwziąć odpowiednie środki, proporcjonalne do interesów finansowych Unii, w celu monitorowania zarówno skuteczności udzielonego wsparcia finansowego, jak i skuteczności wykorzystania funduszy, tak aby zapobiec nieprawidłowościom i nadużyciom finansowym. Należy również przedsięwziąć właściwe środki, aby odzyskać utracone, niesłusznie wypłacone lub nieodpowiednio wykorzystane środki, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002, rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 2342/ 2002, rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 2988/95 z dnia 18 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, rozporządzeniem Rady (Euratom, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/1999 z dnia 25 maja 1999 r. dotyczącym dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). (8) Należy przedsięwziąć odpowiednie środki, proporcjonalne do interesów finansowych Unii, w celu monitorowania zarówno skuteczności udzielonego wsparcia finansowego, jak i skuteczności wykorzystania funduszy, tak aby zapobiec nieprawidłowościom i nadużyciom finansowym. Należy zwrócić szczególną uwagę na opracowanie porozumień umownych, które zmniejszają ryzyko niepowodzenia w zakresie wdrażania środków oraz realokację ryzyka i kosztów w czasie. Należy również przedsięwziąć właściwe środki, aby odzyskać utracone, niesłusznie wypłacone lub nieodpowiednio wykorzystane środki, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002, rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 2342/ 2002, rozporządzeniem Rady (WE, Euratom) nr 2988/95 z dnia 18 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, rozporządzeniem Rady (Euratom, WE) nr 2185/96 z dnia 11 listopada 1996 r. w sprawie kontroli na miejscu oraz inspekcji przeprowadzanych przez Komisję w celu ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich przed nadużyciami finansowymi i innymi nieprawidłowościami oraz rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/1999 z dnia 25 maja 1999 r. dotyczącym dochodzeń prowadzonych przez Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).
Poprawka 3

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 2 - ustęp 1 - litera a)

a) badania nad energią termojądrową (w tym ITER); a) badania nad energią termojądrową (w tym głównie ITER);
Poprawka 4

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 6 - ustęp 2

2. W programie prac uwzględnia się odpowiednie działania badawcze prowadzone przez państwa członkowskie, państwa stowarzyszone oraz organizacje europejskie i międzynarodowe. Program jest aktualizowany stosownie do potrzeb. 2. W programie prac uwzględnia się odpowiednie działania badawcze prowadzone przez państwa członkowskie, państwa stowarzyszone oraz organizacje europejskie i międzynarodowe, jak również przemysł. Program jest aktualizowany stosownie do potrzeb.
Poprawka 5

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 6 - ustęp 3

3. W programie prac określone są kryteria oceny wniosków dotyczących działań pośrednich w ramach systemów finansowania, a także kryteria wyboru projektów. Kryteriami tymi są doskonałość, znaczenie i realizacja. Dodatkowe wymogi, wagi i progi mogą zostać dokładniej określone lub uzupełnione w programie prac. 3. W programie prac określone są kryteria oceny wniosków dotyczących działań pośrednich w ramach systemów finansowania, a także kryteria wyboru projektów. Kryteriami tymi są doskonałość, znaczenie i realizacja. Dodatkowe wymogi, wagi i progi, które są jasno uzasadnione, mogą zostać dokładniej określone lub uzupełnione w programie prac.
Poprawka 6

Wniosek dotyczący decyzji

Artykuł 7 - ustęp 2 a (nowy)

2a. Skład komitetu, o którym mowa w ust. 2, powinien w każdym wypadku zapewniać rozsądną równowagę między reprezentacją kobiet i mężczyzn oraz pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi prowadzącymi działalność badawczą i szkoleniową w dziedzinie jądrowej.
Poprawka 7

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik -część I - sekcja I.A - punkt 1 - ustęp 3

Działania badawczo-rozwojowe wspierające budowę ITER będą prowadzone przez zrzeszenia na rzecz syntezy jądrowej oraz przedsiębiorstwa europejskie. Będą one obejmowały opracowanie i testowanie komponentów oraz systemów. Działania badawczo-rozwojowe wspierające budowę ITER będą prowadzone przez zrzeszenia na rzecz syntezy jądrowej oraz przedsiębiorstwa europejskie. Będą one obejmowały opracowanie, testowanie, zatwierdzanie i kontrolę wiarygodności komponentów oraz zależnych systemów.
Poprawka 8

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 2 - tiret drugie a (nowe)

- przygotowanie nowego doświadczenia satelitarnego, które ma zostać przeprowadzone w ramach ósmego programu ramowego, zdolnego do wsparcia eksperymentu ITER, tak aby zagwarantować osiągnięcie oczekiwanych wyników przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka oraz kosztów operacyjnych, a także zdolnego do zbadania istotnych aspektów technologii DEMO;
Poprawka 9

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 4 - tiret trzecie

- badania nad socjologicznymi i ekonomicznymi aspektami produkcji energii termojądrowej oraz działania propagujące wiedzę na temat syntezy jądrowej i jej zrozumienie. - badania nad socjologicznymi i ekonomicznymi aspektami produkcji energii termojądrowej oraz działania propagujące wiedzę na temat syntezy jądrowej i jej zrozumienie.

Zostanie położony szczególny nacisk na zapewnienie, aby właściwe informacje były podawane do wiadomości publicznej, a także zostaną podjęte odpowiednie działania mające zagwarantować efektywność komunikacji i kampanii informacyjnej.

Poprawka 10

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.A - punkt 6

Realizacja projektu ITER w Europie, w międzynarodowych ramach organizacji ITER, będzie stanowić element nowej infrastruktury badawczej o ważnym wymiarze europejskim. Realizacja projektu ITER w Europie, w międzynarodowych ramach organizacji ITER, będzie stanowić element nowej infrastruktury badawczej o ważnym wymiarze europejskim i pociągnie za sobą, w ramach europejskiego programu wspierającego, budowę nowej infrastruktury badawczej zdolnej do wsparcia eksperymentu ITER.
Poprawka 11

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - wprowadzenie

Ogólnym celem jest poprawa wyników oraz zwiększenie bezpieczeństwa, efektywnego gospodarowania zasobami i opłacalności rozszczepienia jądrowego i innych zastosowań promieniowania w przemyśle i medycynie. Działania pośrednie w dziedzinie rozszczepienia jądrowego i ochrony przed promieniowaniem zostaną przeprowadzone w pięciu głównych obszarach działalności opisanych poniżej. Istnieją istotne powiązania z badaniami prowadzonymi zgodnie z siódmym programem ramowym Unii przyjętym decyzją nr 1982/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, zwłaszcza w dziedzinie energii, norm europejskich, edukacji i szkolenia, ochrony środowiska, zdrowia, materiałoznawstwa, administrowania, wspólnych infrastruktur, kultury ochrony i bezpieczeństwa. Międzynarodowa współpraca będzie kluczowym elementem działań w wielu obszarach działalności, zwłaszcza w dziedzinie zaawansowanych systemów jądrowych, które są obecnie badane w ramach Międzynarodowego Forum IV Generacji. Ogólnym celem jest poprawa wyników oraz zwiększenie bezpieczeństwa, efektywnego gospodarowania zasobami i opłacalności rozszczepienia jądrowego i innych zastosowań promieniowania w przemyśle i medycynie. Działania pośrednie w dziedzinie rozszczepienia jądrowego i ochrony przed promieniowaniem zostaną przeprowadzone w pięciu głównych obszarach działalności opisanych poniżej. Istnieją istotne powiązania z badaniami prowadzonymi zgodnie z siódmym programem ramowym Unii przyjętym decyzją nr 1982/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, zwłaszcza w dziedzinie energii, norm europejskich, edukacji i szkolenia, ochrony środowiska, zdrowia, materiałoznawstwa, administrowania, wspólnych infrastruktur, kultury ochrony i bezpieczeństwa, a także z propozycjami dotyczącymi rozszczepienia jądrowego zawartymi w strategicznym planie w dziedzinie technologii energetycznych zatwierdzonym przez Radę w marcu 2008 r. Międzynarodowa współpraca będzie kluczowym elementem działań w wielu obszarach działalności, zwłaszcza w dziedzinie zaawansowanych systemów jądrowych, które są obecnie badane w ramach Międzynarodowego Forum IV Generacji. Zazwyczaj planowany okres działania obecnej generacji elektrowni jądrowych funkcjonujących w Europie wynosi 40 lat i przewiduje się możliwe dodatkowe przedłużenie okresu ich eksploatacji. Elektrownie jądrowe III Generacji i przyszłej, bezpiecznej IV Generacji mają działać przez 60 lat lub dłużej przy obniżeniu kosztów operacyjnych i kosztów utrzymania wynikających ze starzenia się elektrowni.
Poprawka 12

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - wprowadzenie - ustęp 1 a (nowy)

Istnieje wyraźna potrzeba wzmocnienia współpracy z MAEA w zakresie norm bezpieczeństwa dotyczących wszystkich obiektów i działań związanych z energetyką jądrową. Standardy te powinny być powszechnie stosowane przez projektantów, producentów i operatorów w energetyce, medycynie, przemyśle, badaniach i edukacji.
Poprawka 13

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - tytuł

1. Składowanie geologiczne 1. Każdy rodzaj składowania w tym składowanie geologiczne
Poprawka 14

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - ustęp 1

Ustalenie, poprzez badania ukierunkowane na realizację, solidnych technicznych i naukowych podstaw demonstracji technologii i bezpieczeństwa unieszkodliwiania wypalonego paliwa jądrowego oraz długożyciowych odpadów promieniotwórczych w formacjach geologicznych oraz wspomaganie tworzenia wspólnego europejskiego podejścia do głównych kwestii związanych z gospodarowaniem odpadami i ich unieszkodliwianiem. Ustalenie, poprzez badania ukierunkowane na realizację, solidnych technicznych i naukowych podstaw demonstracji technologii i bezpieczeństwa unieszkodliwiania wypalonego paliwa jądrowego oraz długożyciowych odpadów promieniotwórczych, w tym długożyciowych odpadów z likwidacji cywilnych elektrowni jądrowych oraz liczne zastosowania izotopów promieniotwórczych w medycynie, przemyśle, rolnictwie, badaniach i działaniach edukacyjnych, w formacjach geologicznych oraz wspomaganie tworzenia wspólnego europejskiego podejścia do głównych kwestii związanych z gospodarowaniem odpadami i ich unieszkodliwianiem.
Poprawka 15

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 1 - ustęp 2

Składowanie geologiczne: Badania techniczne i demonstracja koncepcji ostatecznego składowania, charakterystyka insitu formacji geologicznych przyjmujących odpady (zarówno w ogólnych, jak i specyficznych dla lokalizacji podziemnych laboratoriach badawczych), zbadanie otoczenia lokalizacji składowisk geologicznych, badania istotnych procesów pola bliskiego (forma odpadów oraz bariery techniczne) i pola dalekiego (podłoże skalne i drogi przenikania do biosfery), opracowanie solidnych metod oceny skuteczności i bezpieczeństwa oraz badanie kwestii administracyjnych oraz kwestii związanych z akceptacją społeczną. Składowanie geologiczne: Badania techniczne i demonstracja koncepcji ostatecznego składowania, charakterystyka insitu formacji geologicznych przyjmujących odpady (zarówno w ogólnych, jak i specyficznych dla lokalizacji podziemnych laboratoriach badawczych), zbadanie otoczenia lokalizacji składowisk geologicznych, badania istotnych procesów pola bliskiego (forma odpadów oraz bariery techniczne) i pola dalekiego (podłoże skalne i drogi przenikania do biosfery), opracowanie solidnych metod oceny skuteczności i bezpieczeństwa oraz badanie kwestii administracyjnych oraz kwestii związanych z akceptacją społeczną. Skuteczniejsze zapobieganie uwalnianiu się substancji radioaktywnych w nieprzewidzianych okolicznościach wymaga wprowadzenia niezawodnych systemów utrzymania obsługi przy niższym trybie pracy.
Poprawka 16

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 2 - ustęp 2

Bezpieczeństwo instalacji jądrowych: Bezpieczeństwo funkcjonowania istniejących i przyszłych instalacji jądrowych, obejmujące przede wszystkim ocenę i zarządzanie cyklem życia instalacji, kulturę bezpieczeństwa (minimalizacja ryzyka wystąpienia błędu ludzkiego lub organizacyjnego), zaawansowane metody oceny bezpieczeństwa, numeryczne narzędzia symulacyjne, oprzyrządowanie i kontrolę oraz zapobieganie poważnym wypadkom i łagodzenie ich skutków oraz powiązane z tymi obszarami działania na rzecz optymalizacji zarządzania wiedzą oraz utrzymania kompetencji. Bezpieczeństwo instalacji jądrowych: Bezpieczeństwo funkcjonowania istniejących i przyszłych instalacji jądrowych, uwzględniając zwłaszcza implikacje badawcze wypadku w Fukushimie, obejmujące przede wszystkim ocenę i zarządzanie cyklem życia instalacji, kulturę bezpieczeństwa (minimalizacja ryzyka wystąpienia błędu ludzkiego lub organizacyjnego), zaawansowane metody oceny bezpieczeństwa, numeryczne narzędzia symulacyjne, oprzyrządowanie i kontrolę oraz zapobieganie poważnym wypadkom i łagodzenie ich skutków oraz powiązane z tymi obszarami działania na rzecz optymalizacji zarządzania wiedzą oraz utrzymania kompetencji. Dodatkowe prace podjęte w związku z wypadkiem w Fukushimie powinny obejmować: zwiększenie odporności na wstrząsy sejsmiczne, ponowne określenie wydarzeń, których nie można przewidzieć w fazie projektowania, analiza często występujących rodzajów awarii, poprawa zarządzania kryzysowego, unikanie gromadzenia się wodoru powstałego w wyniku reakcji rozgrzanego metalu z parą, rekombinacja wodoru, zaprojektowanie systemów filtrów/płuczek będących w stanie stawić opór nadmiernemu ciśnieniu gazu.
Poprawka 17

Wniosek dotyczący decyzji

Załącznik - część I - sekcja I.B - punkt 2 - ustęp 3

Zaawansowane systemy jądrowe: Zwiększona wydajność obecnych systemów i paliw oraz badania nad zaawansowanymi systemami reaktorów służące ocenie ich potencjału, ich charakterystyki w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu oraz skutków dla długoterminowej trwałości, w tym podstawowe, przekrojowe działania badawcze o kluczowym znaczeniu (takie jak materiałoznawstwo) oraz badania nad cyklem paliwowym, kwestiami dotyczącymi innowacyjnych paliw i gospodarowania odpadami, w tym podziału i transmutacji oraz bardziej wydajnego wykorzystania materiałów rozszczepialnych w istniejących reaktorach. Zaawansowane systemy jądrowe: Zwiększona wydajność obecnych systemów i paliw oraz badania nad zaawansowanymi systemami reaktorów służące ocenie ich potencjału, ich charakterystyki w zakresie zapobiegania rozprzestrzenianiu oraz skutków dla długoterminowej trwałości, w tym podstawowe, przekrojowe działania badawcze o kluczowym znaczeniu (takie jak materiałoznawstwo) oraz badania nad cyklem paliwowym, kwestiami dotyczącymi innowacyjnych paliw i gospodarowania odpadami, w tym podziału i transmutacji oraz bardziej wydajnego wykorzystania materiałów rozszczepialnych w istniejących reaktorach. Powyższe działania powinny być ukierunkowane na wspieranie europejskiej inicjatywy przemysłowej na rzecz zrównoważonej energii jądrowej ogłoszonej na konferencji w sprawie strategicznego planu w dziedzinie technologii energetycznych zorganizowanej przez belgijską prezydencję w listopadzie 2010 r., obejmującego zaprojektowanie kluczowych modeli badawczych ASTRID, ALLEGRO, ALFRED i MYRRHA.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.153E.171

Rodzaj: Rezolucja
Tytuł: Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego decyzji Rady dotyczącej programu szczegółowego, który ma zostać zrealizowany w formie działań pośrednich w ramach wdrażania programu ramowego Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej w zakresie działań badawczych i szkoleniowych w dziedzinie jądrowej (2012-2013) (COM(2011)0073 - C7-0075/2011 - 2011/0043(NLE)).
Data aktu: 15/11/2011
Data ogłoszenia: 31/05/2013