Zawiadomienie o naborze na stanowisko prezesa Izb Odwoławczych (M/K) - VEXT/12/819/AD 14/PBoA.

ZAWIADOMIENIE O NABORZE NA STANOWISKO PREZESA IZB ODWOŁAWCZYCH (M/K)

VEXT/12/819/AD 14/PBoA

(2012/C 352 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 16 listopada 2012 r.)

1.
URZĄD HARMONIZACJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO (UHRW)

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany "Urzędem", został ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(1).

Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie wspólnotowymi systemami znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej.

Do tej pory Urząd zarejestrował 780 000 wspólnotowych znaków towarowych i 461 000 wzorów wspólnotowych. Budżet operacyjny Urzędu na rok 2012 wynosi ok. 202 mln EUR, a liczba zatrudnionych pracowników to około 740 osób.

Urzędem kieruje prezes. Na Urząd składa się szereg wydziałów, kierowanych przez dyrektorów, którym zostały przydzielone zadania i uprawnienia do podejmowania odpowiednich działań. Izby Odwoławcze ustanowiono na mocy rozporządzenia jako odrębną jednostkę zarządzającą w ramach Urzędu, której celem jest dostarczanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a ich decyzje są zaskarżalne do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Izby składają się z kilku pomniejszych izb, z których każda składa się z przewodniczącego i kilku członków. Obecnie w izbach zasiada trzech przewodniczących i czternastu członków, których wspierają asystenci prawni i inni pracownicy, co razem stanowi prawie 80 pracowników.

W 2011 r. wpłynęły 2 622 odwołania i wydano 2 166 decyzji. Prezes Izb Odwoławczych nadzoruje działalność Izb i odpowiada za przepływ pracy i zagadnienia w zakresie zarządzania.

Pomimo że Izby Odwoławcze muszą pozostać niezależne w podejmowaniu decyzji, są one zintegrowane z systemami administracyjnymi i kierowniczymi Urzędu, dlatego też prezes Izb Odwoławczych uczestniczy w posiedzeniach Komitetu Zarządzającego i Doradczego Urzędu wraz z dyrektorami innych wydziałów i ich zastępcami. Osoba mianowana na powyższe stanowisko bierze zatem udział w ogólnym zarządzaniu Urzędem.

UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

Języki Urzędu to: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.

2.
STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów na stanowisko prezesa Izb Odwoławczych (M/K).

3.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Zgodnie z art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009 wyłoniony kandydat będzie pełnił funkcje kierownicze i organizacyjne w związku z Izbami Odwoławczymi, będzie podlegał Radzie Administracyjnej w sprawie prac Izb i będzie odpowiadał za ogólne wyniki.

Ponadto do obowiązków prezesa Izb Odwoławczych będzie należało:

przewodniczenie Prezydium Izb Odwoławczych, odpowiedzialnemu za ustanawianie zasad i organizację pracy izb,
zapewnianie wdrożenia decyzji Prezydium,
przydzielanie spraw poszczególnym izbom na podstawie obiektywnych kryteriów określonych przez Prezydium,
przekazywanie prezesowi Urzędu preliminarza wydatków,
przewodniczenie obradom rozszerzonego składu izby.
4.
MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej na wniosek Rady Administracyjnej Urzędu.

Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków to: 1 października 2013 r.

5.
WARUNKI ZATRUDNIENIA

Z wyłonionym kandydatem zawierana jest pięcioletnia umowa dla członka personelu tymczasowego w kategorii AD 14, zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich. Wysokość miesięcznego wynagrodzenia podstawowego odpowiada pierwszemu stopniowi tej grupy zaszeregowania i wynosi obecnie 13.216,49 EUR.

6.
SZCZEGÓLNE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA

Poszukujemy osoby, która może nadać kierunek pracom Izb Odwoławczych, tak aby utrzymać ich wiarygodność jako niezależnego mechanizmu odwoławczego, w dalszym ciągu rozwijać spójne orzecznictwo oraz pracować nad skutecznym rozpatrywaniem spraw wnoszonych przed Izbami. Poza spełnieniem podstawowych warunków dopuszczalności przedstawionych poniżej idealny kandydat:

sprawował w przeszłości istotne funkcje w zakresie zarządzania na wyższym stanowisku kierowniczym,
ma wykształcenie prawnicze,
posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w dziedzinie prawa w zakresie znaków wspólnotowych i (lub) wzorów,
posiada dobre zrozumienie środowiska służb publicznych, w ramach którego funkcjonuje Urząd,
posiada znajomość języków Urzędu wykraczającą poza minimalne wymagania.
7.
WARUNKI DOPUSZCZALNOŚCI

Minimalne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem (w przypadku gdy normalna długość studiów uniwersyteckich wynosi cztery lata lub więcej), lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym (w przypadku gdy normalna długość studiów wynosi co najmniej trzy lata),
w dniu ostatecznego składania zgłoszeń minimum 15 lat odpowiedniego doświadczenia zawodowego zdobytego po uzyskaniu odpowiedniego poziomu kwalifikacji,
wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego i zadowalająca znajomość innego języka Unii Europejskiej oraz podstawowa znajomość jednego z czterech pozostałych języków urzędowych UHRW, czyli hiszpańskiego, niemieckiego, francuskiego lub włoskiego.

Wyłoniony kandydat musi również spełnić ogólne warunki zatrudnienia jako pracownik Unii Europejskiej określone w art. 12 Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich, mianowicie:

posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z odpowiednich przepisów prawa,
nie być karany ani uznany winnym popełnienia przestępstw,
być fizycznie zdolnym do wykonywania obowiązków.

Ponadto wyłoniona osoba musi być zdolna do ukończenia 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. przed końcem miesiąca, w którym osoba ta ukończy 65 lat.

8.
SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia najlepiej składać za pośrednictwem emaila na poniższy adres e-mail:

ABBCIF@oami.europa.eu, za pomocą formularza zgłoszeniowego, który można znaleźć na stronie Urzędu:

http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/career.en.do

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:

Chairperson of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

03080 Alicante

HISZPANIA

Zgłoszenia muszą wpłynąć najpóźniej do północy w dniu 14 grudnia 2012 r.

Należy wypełnić wszystkie części formularza. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "patrz załączone CV") nie będą brane pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni do rozmowy kwalifikacyjnej (zob. procedura rekrutacji poniżej) będą również proszeni o dostarczenie przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie:

1)
kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);
2)
kopii dyplomów;
3)
kopii świadectw odnoszących się do doświadczenia zawodowego określonego w pkt 6 i 7.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy szczególnie zwrócić uwagę, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

9.
PROCEDURA REKRUTACJI

Rekrutacja będzie prowadzona pod kontrolą Rady Administracyjnej Urzędu. Wyznaczony przez Radę Administracyjną komitet doradczy przeprowadzi wstępną selekcję zgłoszeń, aby ocenić dopuszczalność zgłoszeń i wybrać kandydatów zapraszanych na rozmowę kwalifikacyjną lub inne testy. Rada Administracyjna sporządzi następnie listę składającą się z maksymalnie trzech kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Ministrów do ostatecznej decyzji.

10.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za zorganizowanie rekrutacji UHRW zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(2). Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa danych.

11.
ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat uzna, że dotycząca go decyzja nie była uzasadniona, osoba ta może złożyć skargę zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich pod następującym adresem:

Office for Harmonization in the Internal Market

Resources Department

Human Resources Area

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

12.
DODATKOWE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela:

Ralph PETHKE

Director of the Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office AE04-A-P4-069

Avenida de Europa, 4

03080 Alicante

HISZPANIA

e-mail: ralph.pethke@oami.europa.eu

Uwaga: W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi zawiadomienia właściwą wersją jest wersja angielska.

______

(1) Dz.U. L 78 z 24.3.2009, s. 1. Rozporządzenie (WE) nr 207/2009 jest ujednoliconą wersją rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego, które zostało zmienione w istotny sposób.

(2) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024