Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AST/118/11

Asystenci (AST 3) 1

(2011/C 350 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2011 r.)

Jesteś zainteresowany pracą w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się!

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces!

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje następujący konkurs otwarty w formie egzaminów w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani asystenci(*):

EPSO/AST/118/11 - Asystenci (AST 3)

w następujących dziedzinach:

1.
ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ
2.
KOMUNIKACJA
3.
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 315 A z dnia 28 października 2011 r., a także na stronie internetowej EPSO.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część niniejszego ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach Dziedzina 1 = 62
Dziedzina 2 = 37
Dziedzina 3 = 53
2. Uwagi Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.
Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego i nie ma możliwości jego zmiany po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Asystenci AST 3 uczestniczą, pod nadzorem administratora, w realizacji misji instytucji lub organów, przez które zostaną zatrudnieni, oraz wypełniają zadania wykonawcze, udzielają wsparcia oraz wykonują zadania w zakresie logistyki w różnych obszarach działań.

Szczegółowy opis poszczególnych dziedzin umieszczono w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystać z pełni praw obywatelskich;
c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Dyplom: zob. załącznik
2.2. Doświadczenie zawodowe: zob. załącznik
2.3. Znajomość języków
Języki urzędowe Unii Europejskiej to:
BG (bułgarski) FI (fiński) NL (niderlandzki)
CS (czeski) FR (francuski) PL (polski)
DA (duński) GA (irlandzki) PT (portugalski)
DE (niemiecki) HU (węgierski) RO (rumuński)
EL (grecki) IT (włoski) SK (słowacki)
EN (angielski) LT (litewski) SL (słoweński)
ES (hiszpański) LV (łotewski) SV (szwedzki)
ET (estoński) MT (maltański)
a) Język 1 Język podstawowy:
doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej
i
b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):
zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

IV. TESTY WSTĘPNE

1. Kandydat zostanie zaproszony do udziału w testach wstępnych Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VII).

Uwaga:

1) poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
Test d) umiejętności zawodowych: dokładność i precyzja punktacja: od 0 do 20 pkt
Test e) umiejętności zawodowych: ustalanie priorytetów i organizacja punktacja: od 0 do 20 pkt
Wymagane minimum wynosi 20 pkt w testach d) i e) łącznie
Test f) test sytuacyjny punktacja: od 0 do 40 pkt wymagane minimum: 24 pkt
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1 dla testów a), b) i c)
Język 2 dla testów d), e) i f).

V. KONKURS OTWARTY

1. Kandydat zostanie dopuszczony* do etapu oceny zintegrowanej - jeśli uzyskał(1) jeden z najlepszych wyników(2) oraz wymagane minimum w testach wstępnych,

oraz

- jeśli w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.

*Dopuszczenie do tego etapu ostatecznie uzależnione jest od wyników późniejszej weryfikacji dokumentów, które należy dostarczyć do centrum oceny zintegrowanej. Weryfikacja dokumentów kandydatów, którzy spełniają warunki dopuszczenia do udziału w konkursie i którzy uzyskali najlepsze wyniki z testów oceniających, odbywa się w porządku malejącym, począwszy od kandydatów z największą liczbą punktów, aż do osiągnięcia liczby laureatów wskazanej w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
2. Ocena zintegrowana Kandydaci zostają zaproszeni do udziału w studium przypadku z wybranej dziedziny(3) i innych elementach oceny zintegrowanej. Testy takie przeprowadzane są zasadniczo w Brukseli i trwają jeden dzień.
Oceniana będzie specjalistyczna wiedza w wybranej przez kandydata dziedzinie oraz następujące umiejętności ogólne:
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów
- zdolności komunikacyjne
- jakość i wydajność pracy
- nauka i rozwój osobisty
- ustalanie priorytetów i organizacja
- odporność
- umiejętność pracy w zespole
Definicje tych umiejętności znajdują się w punkcie 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
Ocena tych umiejętności będzie obejmować:
a) zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray);
b) ustrukturyzowaną rozmowę;
c) studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata;
d) zadanie do zrealizowania w zespole.
Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:
Zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray) Ustrukturyzowana rozmowa Studium przypadku Zadanie do zrealizowania w zespole
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
3. Języki oceny zintegrowanej Język 2
4. Punktacja Umiejętności specjalistyczne

Egzamin c): studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata

od 0 do 30 punktów

wymagane minimum: 15 pkt

współczynnik ważności: 30 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne

Od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

35 pkt na 70 ze wszystkich 7 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 70 % całkowitej liczby punktów

VI. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(4), którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy oceniające (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1) i w przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.
2. Klasyfikacja Tworzone są listy laureatów dla poszczególnych dziedzin konkursu, z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4 grupy); w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.
Termin: 17 stycznia 2012 r. o 12.00 (w południe) czasu brukselskiego
2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej na późniejszym etapie muszą przekazać(5) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).
Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
______

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów, którzy uzyskali jednakowy wynik, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do testów oceny zintegrowanej.

(2) Liczba kandydatów dopuszczonych do etapu oceny zintegrowanej jest w przybliżeniu 2,5 raza większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i będzie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (www.eucareers.eu).

(3) Ze względów organizacyjnych testy te mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich lub w Brukseli, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(5) O terminie kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIK 

1. ZARZĄDZANIE FINANSAMI/RACHUNKOWOŚĆ

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z różnymi działaniami budżetowymi i finansowymi instytucji.

Za pomocą dedykowanych systemów informatycznych (w szczególności zintegrowanego systemu rachunkowości) wykonywać będą takie zadania, jak:

pomoc we wdrażaniu systemów księgowych i finansowych,
prowadzenie kont ksiąg głównych lub budżetowych,
udział w konceptualizacji, opracowywaniu i wdrażaniu procedur w oparciu o rozporządzenie finansowe,
udział w przygotowywaniu preliminarzy budżetowych oraz sporządzaniu sprawozdań finansowych i sprawozdań rocznych,
pomoc w zamykaniu ksiąg i przedstawianiu sprawozdań finansowych,
planowanie i zarządzanie procedurami przetargowymi,
zapewnienie zarządzania finansowego i operacyjnego w zakresie umów i dotacji,
udział w zarządzaniu aktywami pieniężnymi lub zarządzanie rachunkami zaliczkowymi, uzgadnianie rachunków bankowych,
nadzorowanie procedur finansowych i budżetowych (środki, zobowiązania, weryfikacja faktur i płatności) oraz monitorowanie należności,
kontrola zarządzania finansowego dochodami i ich księgowania.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku z dziedziny finansów lub rachunkowości.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów lub rachunkowości, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

2. KOMUNIKACJA
1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania w jednej lub kilku dziedzinach związanych z komunikacją wewnętrzną lub zewnętrzną oraz informacją (kontakty z prasą, media, opinia publiczna, opracowywanie i rozpowszechnianie informacji, organizacja wydarzeń związanych z promocją wizerunku Unii Europejskiej, publikacja dokumentów informacyjnych, analiza mediów oraz ich wpływu).

Wykonywać będą oni takie zadania, jak:

zapewnienie kontaktów z prasą, mediami i opinią publiczną,
opracowywanie, korekta i przygotowanie różnych dokumentów do publikacji (pakiety prasowe oraz pakiety tematyczne, komunikaty prasowe, konferencje prasowe),
organizacja wydarzeń różnego typu (konferencje prasowe, wywiady, działania informacyjne, targi),
opracowywanie dokumentów informacyjnych, publikacji, materiałów promocyjnych lub produktów audiowizualnych,
zarządzanie działaniami komunikacyjnymi poprzez strony internetowe, media społecznościowe oraz platformy współpracy,
uczestnictwo w analizach oddźwięku medialnego działań komunikacyjnych,
zapewnienie łączności i koordynacji z organami wspierającymi instytucje w działaniach komunikacyjnych (Urząd Publikacji, kontrahenci itd.).
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w jednej z następujących dziedzin: komunikacja, media, dziennikarstwo lub public relations.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków w jednej z następujących dziedzin: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu, w następujących dziedzinach: agencja prasowa, agencja PR, dziennikarstwo, doradztwo w zakresie komunikacji, komunikacji internetowej lub komunikacji zewnętrznej w ramach organów publicznych lub prywatnych.

3. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI/PROGRAMAMI/UMOWAMI

1.
Zakres obowiązków

Asystenci będą realizować zadania z zakresu zarządzania projektami/programami/umowami (naukowymi, technicznymi, administracyjnymi, dotyczącymi współpracy) danej instytucji.

Będą oni pełnić funkcje pomocnicze i wykonywać zadania logistyczne, takie jak:

pomoc przy opracowywaniu programów, programów prac,
pomoc przy opracowywaniu zakresu obowiązywania umów, specyfikacji, zaproszeń do składania wniosków i umów o finansowanie,
opracowywanie/weryfikacja zaproszeń do składania wniosków/ zaproszeń do składania ofert/zaproszeń do wyrażenia zainteresowania w celu zawarcia umów oraz porozumień w sprawie dotacji,
przygotowywanie i uczestnictwo w spotkaniach komisji kwalifikacyjnych w celu nadzoru nad procedurą wyboru oraz przydzielania dofinansowania/dotacji,
pomoc w przygotowywaniu decyzji o finansowaniu,
opracowywanie i nadzór nad procedurami udzielania zamówień publicznych, w tym ocena ofert,
wspieranie władz krajowych, regionalnych lub lokalnych oraz podmiotów we wdrażaniu programów/projektów/umów,
pomoc w ramach nadzoru lub oceny wdrażania programów/projektów/umów,
zarządzanie i kontrola zarządzania projektami i umowami oraz ich ciągłości: kontrola etapów realizacji projektu (zaciąganie zobowiązań, płatności, zamknięcie),
analiza sprawozdań okresowych i końcowych dotyczących wdrażania programów/projektów/umów.
zarządzanie operacjami zamknięcia programu/projektu/umowy.
2.
Wykształcenie

Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem ukończenia studiów.

LUB

Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Lata te nie mogą zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej w pkt 3 poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe we wskazanej dziedzinie zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 11 stycznia 2012 r. (Dz.U.UE.C.12.8A.1).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024