DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu (CLIMA) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) (Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10313.

DG DS. DZIAŁAŃ W DZIEDZINIE KLIMATU (CLIMA)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

(Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2011/10313

(2011/C 185 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 czerwca 2011 r.)

Reprezentujemy

Misją Dyrekcji C "Dostosowywanie Polityki i Technologia Niskoemisyjna" Dyrekcji Generalnej ds. Działań w dziedzinie Klimatu jest opracowywanie i realizowanie polityki oraz środków w obszarze energii, transportu, gazów technicznych oraz dostosowania do nieuniknionych skutków zmiany klimatu, aby zapewnić realizację wewnętrznych i zagranicznych celów UE w zakresie polityki przeciwdziałania zmianie klimatu. Polityka ta stanowi centralny filar strategii "Europa 2020". Jeżeli chodzi o łagodzenie skutków zmiany klimatu, Dyrekcja koncentruje się na opracowywaniu i wdrażaniu prawodawstwa UE w tych dziedzinach (np. decyzja dotycząca wspólnego wysiłku redukcyjnego, ograniczenia do 2020 r. emisji gazów cieplarnianych o 60 %, wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, emisji CO2 z transportu lądowego, w tym jakości paliwa, substancji zubożających warstwę ozonową, fluorowanych gazów cieplarnianych), a także wspiera programy służące prezentacji technologii niskoemisyjnych na dużą skalę. Pod względem dostosowania do skutków zmiany klimatu Dyrekcja przoduje w opracowywaniu i rozpowszechnianiu unijnej polityki w tym zakresie w ścisłej współpracy z innymi odnośnymi służbami Komisji.

Dyrekcja C zatrudnia około 60 pracowników i dysponuje budżetem wynoszącym około 10 min EUR.

Oferujemy

DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu poszukuje dyrektora, który określiłby ogólną wizję i przejrzyste wytyczne dla kilku szybko rozwijających się nowych obszarów polityki w dziedzinie zmiany klimaty, zarówno na szczeblu unijnym, jak i międzynarodowym, w tym w ramach ONZ. Dyrektor odegra wiodącą i inspirującą rolę w opracowywaniu i wdrażaniu polityki w zakresie łagodzenia skutków zmiany klimatu (zwłaszcza w odniesieniu do transportu lądowego) i dostosowywania się do nich, w tym w opracowywaniu innowacyjnych instrumentów służących do prezentacji technologii w ścisłej współpracy z innymi odnośnymi służbami Komisji, w szczególności DG ds. Energii, DG ds. Mobilności i Transportu, DG ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, DG ds. Badań Naukowych i Innowacji oraz DG ds. Polityki Regionalnej. Dodatkowym wyzwaniem będzie uwzględnienie innych celów priorytetowych związanych ze strategią "Europa 2020", wzrostem gospodarczym, innowacjami i konkurencyjnością oraz bezpieczeństwem energetycznym. Praca wiąże się z wyjazdami zagranicznymi.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

– bardzo dobrą znajomością obszarów polityki wchodzących w zakres odpowiedzialności DG ds. Działań w dziedzinie Klimatu oraz wyzwań stojących przed UE i światowymi sektorami energii, transportu oraz przemysłu, jak również udokumentowanym doświadczeniem w najważniejszych obszarach kompetencji oraz wiedzą na ich temat,

– dogłębną znajomością wielostronnych porozumień dotyczących środowiska oraz unijnego prawodawstwa dotyczącego zmiany klimatu. Gruntowna znajomość kwestii dotyczących makroekonomii, innowacji, konkurencyjności oraz analizy kosztów i korzyści będzie stanowić dodatkowy atut,

– udokumentowanym doświadczeniem w kształtowaniu polityki na wysokim szczeblu, wdrażaniu instrumentów rynkowych, a także w egzekwowaniu prawa (UE),

– bardzo dobrymi zdolnościami analitycznymi, świeżym i strategicznym spojrzeniem na zmiany zachodzące w różnych obszarach polityki wchodzących w kompetencje Dyrekcji,

– wymagane jest potwierdzone doświadczenie w negocjacjach międzynarodowych i międzyinstytucjonalnych. Dodatkowym atutem będzie znajomość zagadnień negocjacji ONZ oraz klimatu, ozonu, zanieczyszczeń przemysłowych i jakości powietrza,

– bardzo dobrymi kompetencjami kierowniczymi, w szczególności potwierdzoną zdolnością do kierowania dużymi zespołami, ich motywowania i rozwijania, określania priorytetów, zarządzania dużymi budżetami i podejmowania decyzji,

– umiejętnością pracy pod presją,

– bardzo dobrymi umiejętnościami w zakresie komunikacji w języku angielskim.

Kandydat musi (kryteria wyboru)

1) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno było zostać zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;

5) kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W ramach procedury selekcji kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z działającym w Komisji Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą wcześniej udział w testach przeprowadzanych metodą assessment centrę przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Aby zgłosić swoją kandydaturę, należy zarejestrować się w Internecie pod następującym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext

oraz zastosować się do podanych tam wskazówek dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Korespondencja z komisjami w czasie trwania procedury rekrutacyjnej będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(3).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. Wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres:

HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 22 lipca 2011 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tych stanowiskach; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach. Kandydaci na stanowisko głównego doradcy powinni wyszczególnić doświadczenie, jakie zdobyli na wyższym stanowisku doradczym.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 22 lipca 2011 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) Komisje selekcyjne zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści.

(4) European Commission, Directorate-General Humań Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2011/10313, SCI 1 08/062,1049 Bruxelles/Brussel, BELGICjUE/BELGIE.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024