Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Agencji Leków (EMA) (grupa zaszeregowania AD 15) - COM/2010/10286.

Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Agencji Leków (EMA) (grupa zaszeregowania AD 15)

COM/2010/10286

(2010/C 296 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 października 2010 r.)

Reprezentujemy

Europejska Agencja Leków (EMA), ustanowiona rozporządzeniem (WE) nr 726/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 136 z 30.4.2004), jest odpowiedzialna za koordynowanie wydawania pozwoleń na produkty lecznicze stosowane u ludzi i do celów weterynaryjnych oraz nadzoru nad nimi i bezpieczeństwem farmakoterapii w Unii Europejskiej w ramach prac sześciu komitetów naukowych oraz szerokiej sieci ekspertów udostępnionych przez państwa członkowskie.

Więcej informacji można znaleźć na następującej stronie internetowej: http://www.ema.europa.eu/

Oferujemy

Dyrektor wykonawczy jest prawnym przedstawicielem Agencji i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek. Odpowiada przed zarządem.

Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał Agencją, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za działalność Agencji i dążył do realizacji jej celów. W 2011 r. Agencja będzie dysponowała budżetem w wysokości 250 min EUR oraz łączną liczbą 650 pracowników.

Do obowiązków dyrektora wykonawczego należeć będzie:

– zarządzanie wszystkimi zasobami Agencji niezbędnymi do realizacji działalności komitetów, włącznie z udostępnianiem właściwej pomocy naukowej i technicznej,

– odpowiedzialność za plany badań klinicznych z udziałem populacji pediatrycznej oraz zwolnienia zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu i Rady nr 1901/2006,

– zapewnianie przyjmowania przez Agencję opinii w terminach wyznaczonych przez przepisy Wspólnoty,

– zapewnianie odpowiedniej koordynacji działań między komitetami w kwestiach takich jak leki sieroce, doradztwo naukowe, wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw,

– przedkładanie zarządowi do zatwierdzenia projektu programu prac na następny rok, projektu sprawozdania streszczającego działalność Agencji w minionym roku oraz rocznego sprawozdania z działalności,

– przygotowanie projektów preliminarza dochodów i wydatków Agencji oraz wykonanie jej budżetu,

– bezpośrednie i pośrednie kontaktowanie się z opinią publiczną w kwestiach wchodzących w zakres kompetencji Agencji,

– zapewnianie Zarządowi obsługi sekretariatu,

– bieżące kierowanie Agencją,

– wszelkie sprawy personalne.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Od kandydatów wymaga się:

– udokumentowanego doświadczenia w zarządzaniu dużymi zespołami na wysokim szczeblu; doświadczenie zdobyte w środowisku międzynarodowym będzie dodatkowym atutem,

– doświadczenia w planowaniu budżetowym i zarządzaniu finansami,

– szerokiego doświadczenia negocjacyjnego w środowisku międzynarodowym,

– znakomitej znajomości europejskiego prawodawstwa farmaceutycznego,

– solidnej wiedzy na temat funkcjonowania instytucji europejskich oraz administracyjnych i finansowych procedur UE,

– umiejętności komunikowania się z prasą, obywatelami oraz zainteresowanymi podmiotami (organy europejskie, międzynarodowe, krajowe i lokalne, organizacje międzynarodowe itd.),

– umiejętności utrzymywania odpowiednich stosunków z instytucjami UE oraz właściwymi organami państw członkowskich w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania europejskiej sieci leków.

Spełnienie poniższych kryteriów również zostanie uznane jako atut:

– w najlepszym przypadku kandydat zdobył wspominany poniżej stopień uniwersytecki w dziedzinie nauk medycznych, farmacji lub nauk weterynaryjnych,

– w najlepszym przypadku kandydat zdobył wspomniane poniżej doświadczenie zawodowe w krajowej, europejskiej lub międzynarodowej administracji publicznej i był odpowiedzialny m.in. za utrzymywanie kontaktów z przemysłem farmaceutycznym.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacji)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

– obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub obywatelstwo któregoś z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego,

– dyplom lub stopień uniwersytecki:

– kandydat musi mieć potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym cyklu co najmniej cztery lata, lub

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny cykl studiów wynosi co najmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej),

– doświadczenie zawodowe: kandydat musi mieć przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, uzyskane na stanowiskach wymagających wyżej wymienionych kwalifikacji,

– doświadczenie na stanowisku kierowniczym: kandydat musi mieć przynajmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku kierowniczym wyższego szczebla(1),

– znajomość języków: kandydat musi znać biegle jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej(2) oraz dostatecznie inny język urzędowy Unii Europejskiej w stopniu niezbędnym do wykonywania obowiązków,

– limit wieku: kandydat musi być w stanie sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 65 lat.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Dyrektor wykonawczy będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności. W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Procedura wyboru i mianowania

Na potrzeby procedury wyboru powołana zostanie komisja kwalifikacyjna. Komisja zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną kandydatów o profilu najpełniej odpowiadającym wymaganiom; dokonując wyboru, komisja będzie kierować się osiągnięciami kandydatów, istotnymi z punktu widzenia stanowiska, a także wymienionymi wyżej kryteriami. Kandydaci zakwalifikowani przez komisję kwalifikacyjną zostaną zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym Komisji ds. Mianowania (CCA) i będą musieli pozytywnie przejść testy w centrum oceny, przeprowadzane przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru. Kandydaci zakwalifikowani przez CCA zostaną zaproszeni na rozmowę z odpowiednimi komisarzami.

Po tych rozmowach Komisja sporządzi listę wybranych kandydatów, która zostanie przekazana zarządowi EMA. Zarząd przeprowadzi rozmowę z kandydatami i mianuje spośród nich dyrektora. Umieszczenie kandydata na liście nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.

Przed mianowaniem wybrany kandydat składa oświadczenie przed Parlamentem Europejskim i udziela odpowiedzi na pytania zadawane przez członków tej instytucji.

Równość szans

EMA stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. Id regulaminu pracowniczego(3).

Warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie zatrudniony w grupie zaszeregowania AD 15 zgodnie z art. 2a oraz 10 Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich na okres pięciu lat lub do momentu zakończenia działalności Agencji, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie EMA jego mandat może zostać odnowiony jeden raz.

Miejscem zatrudnienia jest Londyn, gdzie mieści się siedziba Agencji.

Procedura zgłaszania kandydatur

Aby zgłoszenia były ważne, kandydat musi złożyć:

1) list motywacyjny; oraz

2) życiorys, który powinien zostać sporządzony w formacie europejskim(4). Zgłoszenia zawierające niepełną dokumentację zostaną odrzucone.

Na obecnym etapie nie należy załączać dokumentów uzupełniających (np. poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp.). Przedkłada się je na życzenie na późniejszym etapie procedury.

W celu uproszczenia procedury wyboru wszelka wymiana informacji z kandydatami w związku z niniejszym ogłoszeniem odbywać się będzie w języku angielskim.

Zgłoszenia, najlepiej w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres:

SANCO-VACANCY-EMA@ec.europa.eu

Kandydaci, którzy nie mogą przesłać zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres:

European Commission

Directorate General for Health and Consumers

COM/2010/10286 - Post of Executive Director EMA

Unit SANCO.A.5 "Human Resources"

Rue de la loi, 200

1049 Bruxelles

BELGIUM

Dalszych informacji udziela:

p. Tapani Piha, Kierownik Działu Zasobów Ludzkich

Tel.+32 2298 5487

E-mail: Tapani Piha@ec.europa.eu

Termin zakończenia rejestracji kandydatów

Zgłoszenia muszą zostać przesłane pocztą elektroniczną lub listem poleconym nie później niż dnia 24 listopada 2010 r. (liczy się data wysłania wiadomości elektronicznej lub data stempla pocztowego).

Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską muszą zostać doręczone przed godz. 17.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) w dniu zakończenia rejestracji kandydatów.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów wyłącznie poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważne informacje dla kandydatów

Przypomina się kandydatom, że prace wszystkich komisji kwalifikacyjnych są tajne. Zabronione są próby nawiązania przez kandydatów bezpośredniego bądź pośredniego kontaktu z członkami komisji kwalifikacyjnej oraz prośby o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja (na etapie przygotowawczym), a następnie EMA, zagwarantują, aby przetwarzanie danych osobowych kandydatów odbywało się zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(5).

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić, przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla: 1) nazwę zajmowanego stanowiska i pełnioną funkcje; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tym stanowisku; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2)http://ec.europa.eu/education/policies/lang/languages/index_en.html

(3) Dz.U.L 124z 27.4.2004.S. l;

(4) Europejski format życiorysu można pobrać ze strony internetowej http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm; w odniesieniu do struktury i treści CV zob. również przypis 1.

(5) Dz.U.L8zl2.1.2001,s.l.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024