Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej (COM/2010/10283).

Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej

(COM/2010/10283)

(2010/C 278 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 15 października 2010 r.)

Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin poszukuje kandydata na stanowisko zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej (praca w niepełnym wymiarze godzin).

Zastępca przewodniczącego zostanie powołany przez Radę Unii Europejskiej spośród kandydatów znajdujących się na liście przedstawionej przez Komisję po zasięgnięciu opinii Rady Administracyjnej Urzędu.

Opis zakresu obowiązków w niepełnym wymiarze godzin oraz informacje o wynagrodzeniu można otrzymać z sekretariatu Izby Odwoławczej (Community Plant Variety Office, 3 Boulevard Maréchal-Foch, BP 10121, F-49101 Angers Cedex 02).

Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin oraz Komisja stosują politykę równych szans.

Opis stanowiska, wymagania oraz instrukcje dotyczące składania zgłoszeń można pobrać ze strony:

http://ec.europa.eu/food/plant/propertyrights/index_en.htm

lub:

http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/working_senior_mgt_en.htm

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 15.11.2010 r. (szczegółowe informacje znajdują się w instrukcjach dotyczących składania zgłoszeń).

Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodzniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin

(praca w niepełnym wymiarze godzin)

Celem niniejszego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania jest umożliwienie Komisji sporządzenia listy osób, którą przedstawi ona Radzie Unii Europejskiej jako listę kandydatów na nowego zastępcę przewodniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin.

Opis Urzędu i jego Izby Odwoławczej

Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin (zwany dalej "Urzędem") został ustanowiony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2100/94(1) (zwanego dalej "rozporządzeniem"). Jest organem posiadającym osobowość prawną oraz niezależność administracyjną i finansową.

Urząd zarządza wspólnotowym systemem praw ochrony odmian roślin jako specjalną formą praw własności przemysłowej w odniesieniu do nowych odmian roślin. Urząd ma w szczególności obowiązek podejmować decyzje w sprawie wniosków o przyznanie takich praw, które gwarantują jednolitą ochronę na obszarze całej Wspólnoty. Siedziba Urzędu mieści się w Angers (Francja). Strona internetowa Urzędu znajduje się pod adresem: http://cpvo.europa.eu.

Rozporządzenie przewiduje utworzenie w ramach Urzędu Izby Odwoławczej. Komisja powołała(2) Izbę Odwoławczą w 2009 r. Jest ona organem właściwym w zakresie rozpatrywania odwołań od decyzji Urzędu, w szczególności w zakresie przyznania lub odmowy przyznania wspólnotowych praw ochrony odmian roślin, sprzeciwów wobec przyznania takich praw, unieważnienia lub wygaśnięcia wspólnotowych praw ochrony odmian roślin, a także przyznania lub odrzucenia licencji przymusowych.

Izba Odwoławcza składa się z przewodniczącego, zastępców i dwóch członków, lecz może rozszerzyć swój skład o dwóch dalszych członków.

Zakres obowiązków

Pod nieobecność przewodniczącego zastępca wykonuje obowiązki przewodniczącego. Należą do nich:

– wybieranie dla każdej sprawy innych członków Izby Odwoławczej i ich zastępców z listy kwalifikowanych członków sporządzonej przez Radę Administracyjną Urzędu,

– przewodniczenie Izbie Odwoławczej Urzędu i wykonywanie uprawnień powierzonych przewodniczącemu na mocy rozporządzenia.

Przewodniczący i inni członkowie Izby Odwoławczej są niezależni. W procesie podejmowania decyzji nie są oni związani żadnymi instrukcjami.

Powołanie

Obecny zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej zrezygnował ze stanowiska z przyczyn zawodowych. Na mocy rozporządzenia o mianowaniu lub ponownym mianowaniu zastępcy zdecyduje Rada Unii Europejskiej na podstawie listy kandydatów, jaką przedstawi jej Komisja Europejska po uzyskaniu opinii Rady Administracyjnej Urzędu.

Wymogi

Kandydat musi:

– być obywatelem jednego z państw członkowskich UE,

– biegle władać jednym z języków urzędowych UE oraz znać na odpowiednim poziomie przynajmniej jeden inny język urzędowy

– posiadać dyplom ukończenia studiów prawniczych lub uznane kwalifikacje zawodowe w dziedzinie prawa, uzyskane w wyniku uznania udokumentowanego doświadczenia w dziedzinie własności intelektualnej lub rejestracji odmian roślin,

– mieć rozległe doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, które w dużym stopniu związane jest z dziedziną własności intelektualnej, a szczególnie praw własności przemysłowej odmian roślin; doświadczenie 10-letnie lub dłuższe będzie dodatkowym atutem.

Atutem będzie także doświadczenie sądowe lub zbliżone w dziedzinie praw własności intelektualnej, jak również doświadczenie administracyjne i kierownicze, najlepiej jeśli zostało nabyte w organach publicznych państwa członkowskiego lub w organizacji międzyrządowej.

Warunki zatrudnienia

Od zastępcy przewodniczącego oczekiwać się będzie dyspozycyjności w niepełnym wymiarze godzin na wezwanie ze strony Urzędu w celu rozpatrywania wpływających spraw. Zastępca powinien być dyspozycyjny przez co najmniej 10 dni w roku kalendarzowym.

Zastępca przewodniczącego nie jest zobowiązany do przerwania swojej dotychczasowej działalności zawodowej, jednak musi być ona zgodna z wymogiem niezależności członka Izby Odwoławczej. Od zastępcy przewodniczącego wymagać się będzie złożenia oświadczenia deklaracji o braku konfliktu interesów z obowiązkami wobec Izby Odwoławczej.

Miejscem zatrudnienia jest Angers.

Zastępca zostanie powołany na pięcioletnia kadencję, która podlega odnowieniu zgodnie z rozporządzeniem.

Wynagrodzenie zastępcy przewodniczącego wykonującego obowiązki przewodniczącego wynosi 2.000 EUR za każdą sprawę i 500 EUR za czas podróży do i z Angers. Koszty podróży i dzienne diety służbowe podlegają zwrotowi zgodnie z zasadami obowiązującymi w Urzędzie.

Dodatkowe informacje dotyczące pracy w niepełnym wymiarze godzin oraz informacje o wynagrodzeniu można otrzymać z sekretariatu Izby Odwoławczej (Community Plant Variety Office, 3 Boulevard Maréchal-Foch, BP 10121, F-49101 Angers Cedex 02).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej będzie musiał złożyć oświadczenie, w którym podejmie zobowiązanie do działania w sposób niezależny w interesie publicznym, a także oświadczenia o wszelkich interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. W swoim podaniu kandydaci muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Wybór

Komisja Europejska powoła komisję kwalifikacyjną na potrzeby procedury preselekcji. Komisja ta zaprosi na rozmowę kandydatów o profilu najlepiej odpowiadającym szczególnym wymogom związanym ze stanowiskiem; dokonując wyboru, komisja będzie kierować się osiągnięciami kandydatów oraz wymienionymi wyżej kryteriami.

Po etapie wstępnych rozmów kandydaci dopuszczeni przez komisję kwalifikacyjną do kolejnego etapu naboru mogą zostać zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną prowadzoną przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania (CCA). W takim przypadku przed tą rozmową kwalifikacyjną będą musieli przejść całodniowy test w ośrodku oceny przeprowadzany przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru.

W oparciu o propozycję właściwego komisarza i po zasięgnięciu opinii Rady Administracyjnej Urzędu Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów, którą przekaże Radzie. Rada powoła zastępcę przewodniczącego Izby Odwoławczej spośród kandydatów znajdujących się na liście. Umieszczenie kandydata na liście przekazanej Radzie Unii Europejskiej przez Komisję Europejską nie gwarantuje zatrudnienia. Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy i testy poza wymienionymi powyżej.

Polityka równych szans

Urząd stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. Id regulaminu pracowniczego(3).

Procedura zgłaszania kandydatur

Ogłoszenie o wakacie na przedmiotowe stanowisko może zostać opublikowane równocześnie z ogłoszeniami o naborze na inne stanowiska urzędnicze wyższego szczebla. Kandydaci, którzy zamierzają ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Aby zgłoszenie było ważne, kandydat musi złożyć:

1) list motywacyjny

oraz

2) życiorys w dowolnym formacie. Zaleca się sporządzenie życiorysu według wzoru CV Europass(4). Kandydaci proszeni są o zwrócenie szczególnej uwagi na podkreślenie swego doświadczenia i wiedzy istotnych dla tego stanowiska oraz ich krótkie opisanie.

Niepełne podania zostaną odrzucone.

Na obecnym etapie nie należy załączać dokumentów uzupełniających (np. poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp.). Przedkłada się je na życzenie na późniejszym etapie procedury.

W celu uproszczenia procedury wyboru wszelkie informacje dla kandydatów związane z niniejszym ogłoszeniem będą przekazywane w języku angielskim. Informujemy kandydatów, że procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim i/lub francuskim(5).

Zgłoszenia, najlepiej w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres:

sanco-avis-de-vacance@ec.europa.eu

Kandydaci, którzy nie mogą przesłać zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na następujący adres w Komisji Europejskiej w Brukseli:

DG SANCO.A.5 (F101-5/62),

European Commission,

200 Rue de la Loi,

1049 Brussels

BELGIUM

Na powyższy adres należy również bezzwłocznie zgłaszać każdą zmianę adresu.

Termin rejestracji kandydatów

Zgłoszenia muszą zostać przesłane pocztą elektroniczną lub listem poleconym nie później niż do dnia 15.11.2010 r. (liczy się data wysłania wiadomości elektronicznej lub data stempla pocztowego).

Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską muszą zostać doręczone na podany powyżej adres przed godziną 17.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) podanego powyżej dnia.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów na wymienione stanowisko wyłącznie poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Dodatkowych informacji udzielają:

P. Jacques GENNATAS, doradca zastępcy dyrektora generalnego w Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów, tel. +32 22959713, e-mail: Jacques.Gennatas@ec.europa.eu

P. Martin EKVAD, kierownik Działu do Spraw Prawnych Urzędu, tel. +33 241256415, e-mail: ekvad@cpvo.europa.eu

Ważne informacje dla kandydatów

Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja i Urząd zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodne z przepisami rozporządzenia o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(6).

______

(1) Dz.U.L 227 z 1.9.1994,s. 1.

(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 874/2009 (Dz.U. L 251 z 24.9.2009, s. 3).

(3) Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1; http://eur-lex.europa.eu/en/index.htm

(4) Życiorys w formacie Europass można pobrać ze strony: http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm

(5) Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie uzyskali przez to nienależytej przewagi.

(6) Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024