DG ds. Gospodarczych i Finansowych - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja Generalna ds. Gospodarczych i Finansowych (Komitet Ekonomiczno-Finansowy - Komitet Polityki Gospodarczej) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2010/10272.

DG DS. GOSPODARCZYCH I FINANSOWYCH

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja Generalna ds. Gospodarczych i Finansowych (Komitet Ekonomiczno-Finansowy - Komitet Polityki Gospodarczej)

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2010/10272

(2010/C 155 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 15 czerwca 2010 r.)

Reprezentujemy

Główną misją Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Finansowych (DG ECFIN) jest zapewnienie sukcesu unii gospodarczej i walutowej zarówno w Unii Europejskiej, jak i poza nią, dzięki postępom w koordynacji polityki gospodarczej, prowadzeniu nadzoru gospodarczego i dokonywaniu oceny polityki.

Sekretariat DG ECFIN wspiera pracę Komitetu Ekonomiczno-Finansowego (CEF), Komitetu Polityki Gospodarczej (CPE) i eurogrupy Sekretariat zajmuje się organizacją i przygotowaniem spotkań komitetów CEF i CPE oraz ich podkomitetów i grup roboczych, których członkami są przedstawiciele ministerstw finansów i gospodarki i krajowych banków centralnych. Do zadań sekretariatu należą praktyczne aspekty organizacji takich spotkań, przygotowanie przewodniczących poprzez dostarczenie odpowiednich materiałów i wytycznych, przygotowanie analizy zagadnień do omówienia, zakresu zadań oraz innych dokumentów, a także zapewnienie działań następczych po spotkaniach komitetu, w szczególności w odniesieniu do Rady ECOFIN i eurogrupy.

Oferujemy

Stanowisko dyrektora Dyrekcji ECFIN-CEF.CPE w DG ECFIN. Do głównych obowiązków dyrektora należy:

– pełnienie funkcji sekretarza komitetów CEF i CPE,

– wspieranie koordynacji polityki gospodarczej w UE,

– pomoc w przygotowaniu prac eurogrupy i Rady w obszarach leżących w kompetencjach komitetów,

– koordynacja prac sekretariatu, którego rolą jest wspieranie przewodniczących komitetów i grup roboczych, sporządzanie sprawozdań, opinii i innych typów dokumentów wydawanych przez komitety, organizowanie spotkań i konsultacji pisemnych oraz zapewnienie sprawozdań z posiedzeń komitetów i działań następczych po posiedzeniach,

– koordynowanie strategicznego planowania programu prac komitetów, grup roboczych i eurogrupy w ścisłym porozumieniu z przewodniczącymi komitetów, prezydencjami, Komisją, Sekretariatem Rady i EBC.

Do zadań dyrektora należeć będzie nadzorowanie przebiegu podejmowanych przez Dyrekcję działań, ich skuteczne planowanie, wskazywanie wśród nich działań priorytetowych oraz właściwe zarządzanie nimi, a także nadzorowanie i kontrola osiąganych wyników i skuteczności wykorzystania posiadanych zasobów; dyrektor koordynuje i nadzoruje także procedury administracyjne Dyrekcji.

Sekretarz podczas wykonywania zadań Komitetu działa zgodnie z zaleceniami Komitetu.

Poszukujemy

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

– rozległe doświadczenie na stanowisku kierowniczym, które potwierdza umiejętność motywowania zespołu wysokowykwalifikowanych pracowników,

– doskonała znajomość ram koordynacji polityki gospodarczej oraz struktur instytucjonalnych unii gospodarczej i walutowej,

– dobra znajomość zagadnień makroekonomii i rynków finansowych,

– doświadczenie w zakresie metod pracy Komisji i stosunków międzyinstytucjonalnych,

– bardzo dobre umiejętności komunikacyjne oraz umiejętność tworzenia sieci kontaktów, a także dobra umiejętność zapewnienia skutecznej i dynamicznej koordynacji wewnętrznej i zewnętrznej,

– bardzo dobra umiejętność oceny sytuacji politycznej, formułowania strategicznych poglądów oraz formułowania nowych idei i ich realizacji.

Językami roboczymi dyrekcji są angielski i francuski. Biegła znajomość tych języków będzie dodatkowym atutem.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

1) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym co najmniej 4-letnim studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

(ii) lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym 3-letnim studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne, właściwe doświadczenie zawodowe;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej i w odpowiednim stopniu znać inny język urzędowy;

5) kandydat nie może jeszcze mieć osiągniętego normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W ramach procedury selekcji kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z działającym w Komisji Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania, biorą wcześniej udział w trwających jeden dzień testach, przeprowadzanych metodą assessment centrę przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(2).

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Informacja o naborze na to stanowisko jest publikowana równocześnie z informacją o naborze na kilka innych stanowisk dla urzędników wyższego szczebla. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury rekrutacji.

Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w internecie pod poniższym adresem

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Kandydaci mają obowiązek dokonania rejestracji w internecie we wskazanym terminie(3). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać działający adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję Europejską a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku zaleczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Kontakt

Dodatkowych informacji udziela: Marco Buti, tel.: +32 229-62246/61734, e-mail: Marco.Buti@ec.europa.eu lub Linda CORUGEDO STENEBERG, tel.: +32 229-96383/58622, e-mail: Linda.Corugedo-Steneberg@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów:

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 13 lipca 2010 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Komisje selekcyjne zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści.

(3) Termin rejestracji upływa dnia 13 lipca 2010 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(4) European Commission, Directorate-General Humań Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA secretariat, COM/2010/10272,SC11 8/47,1049 Bruksela.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2010.155A.6

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: DG ds. Gospodarczych i Finansowych - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja Generalna ds. Gospodarczych i Finansowych (Komitet Ekonomiczno-Finansowy - Komitet Polityki Gospodarczej) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2010/10272.
Data aktu: 15/06/2010
Data ogłoszenia: 15/06/2010