Zawiadomienie dotyczące środków antydumpingowych nałożonych na przywóz folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii i częściowego wznowienia antydumpingowego okresowego dochodzenia przeglądowego dotyczącego przywozu folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii.

Zawiadomienie dotyczące środków antydumpingowych nałożonych na przywóz folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii i częściowego wznowienia antydumpingowego okresowego dochodzenia przeglądowego dotyczącego przywozu folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii

(2010/C 131/03)

(Dz.U.UE C z dnia 20 maja 2010 r.)

W wyroku z dnia 17 listopada 2009 r. w sprawie T-143/06 Sąd Pierwszej Instancji Unii Europejskiej stwierdził nieważność rozporządzenia Rady (WE) nr 366/2006 z dnia 27 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1676/2001 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz folii z politereftalanu polietylenu (PET) pochodzącej między innymi z Indii(1) w zakresie, w jakim nakłada ono cło antydumpingowe na MTZ Polyfilms Ltd (MTZ Polyfilms). W następstwie przeglądu wygaśnięcia środki nałożone rozporządzeniem (WE) nr 1676/2001 zostały potwierdzone rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007(2).

W wyniku wyroku z dnia 17 listopada 2009 r. przywóz folii z politereftalanu polietylenu produkowanej przez MTZ Polyfilms nie jest już przedmiotem środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 366/2006 i potwierdzonych rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007.

1. Informacje dla organów celnych

Ostateczne cło antydumpingowe zapłacone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 366/2006 i rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007 nałożone na przywóz do Unii Europejskiej folii z politereftalanu polietylenu objętej obecnie kodami CN ex 3920 62 19 i ex 3920 62 90 pochodzącej z Indii, produkowanej przez MTZ Polyfilms (dodatkowy kod TARIC A031) powinno zostać zwrócone lub umorzone. Wnioski o zwrot lub umorzenie należy składać do krajowych organów celnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa celnego. Jeżeli jednak nie można złożyć tych wniosków w rozsądnym czasie, gdyż termin składania wniosków upłynął przed momentem opublikowania niniejszego zawiadomienia, lub w przypadku gdy termin ten upływa w krótkim czasie po opublikowaniu zawiadomienia, termin ten nie obowiązuje. Niemniej jednak uprasza się importerów, których dotyczy niniejsze zawiadomienie, o jak najszybsze złożenie wniosków o zwrot.

Ponadto przywóz do Unii Europejskiej folii z politereftalanu polietylenu produkowanej przez MTZ Polyfilms nie jest już przedmiotem środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 366/2006 i potwierdzonych rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007.

2. Częściowe wznowienie antydumpingowego okresowego dochodzenia przeglądowego

Sąd Pierwszej Instancji wyrokiem z dnia 17 listopada 2009 r. stwierdził nieważność rozporządzenia Rady (WE) nr 366/2006, ponieważ uznał, że zostało ono przyjęte na niewłaściwej podstawie prawnej. Sąd Pierwszej Instancji uznał w szczególności, że art. 11 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1225/2009(3) (rozporządzenie podstawowe) nie może służyć za podstawę prawną pozwalającą instytucjom, przy ustalaniu ceny eksportowej, na niestosowanie metodyki określonej w art. 2 ust. 8 i 9 rozporządzenia podstawowego.

Zgodnie z orzecznictwem wspólnotowym(4), w przypadkach gdy postępowanie składa się z kilku etapów administracyjnych, unieważnienie jednego z tych etapów nie unieważnia całości postępowania. Postępowanie antydumpingowe stanowi przykład takiego postępowania wieloetapowego. W rezultacie unieważnienie części rozporządzenia antydumpingowego nakładającego ostateczne środki nie pociąga za sobą unieważnienia całej procedury przed przyjęciem przedmiotowego rozporządzenia. Z drugiej strony zgodnie z art. 266 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej instytucje Unii Europejskiej zobowiązane są do wykonania orzeczenia Sądu Pierwszej

Instancji z dnia 17 listopada 2009 r. Instytucje unijne, stosując się w ten sposób do wyroku, mają zatem możliwość skorygowania tych aspektów zaskarżonego rozporządzenia, które doprowadziły do jego unieważnienia(5). Należy zauważyć, że wszystkie inne ustalenia poczynione w zaskarżonym rozporządzeniu, które nie zostały objęte orzeczeniem, pozostają w mocy.

Komisja zdecydowała więc wznowić antydumpingowe okresowe dochodzenie przeglądowe dotyczące przywozu folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej między innymi z Indii w celu wykonania wyżej wymienionego wyroku Sądu w zakresie dotyczącym MTZ Polyfilms. Jeżeli przedsiębiorstwo MTZ Polyfilms uzna, że inne aspekty ustaleń, które spowodowały przyjęcie rozporządzenia (WE) nr 366/2006, nie są już aktualne, jest ono proszone o przedstawienie należycie uzasadnionego wniosku o przegląd zgodnie z przepisami art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego.

3. Procedura

Po konsultacji z Komitetem Doradczym i ustaleniu, że częściowe wznowienie antydumpingowego okresowego dochodzenia przeglądowego jest uzasadnione, niniejszym Komisja częściowo wznawia antydumpingowe okresowe dochodzenie przeglądowe dotyczące przywozu folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej między innymi z Indii, wszczęte zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej(6).

Wznowienie jest ograniczone do wykonania wyżej wymienionego wyroku w zakresie dotyczącym MTZ Polyfilms.

Wszystkie zainteresowane strony wzywa się niniejszym do przedstawienia swoich opinii, przedłożenia informacji oraz dostarczenia dowodów potwierdzających zgłaszane fakty. Wymienione informacje i dowody je potwierdzające powinny wpłynąć do Komisji w terminie określonym w pkt 4 lit. a) niniejszego zawiadomienia.

Ponadto Komisja może przesłuchać zainteresowane strony, pod warunkiem że wystąpiły one z wnioskiem o przesłuchanie, wskazując szczególne powody, dla których powinny zostać wysłuchane. Wniosek ten należy złożyć w terminie określonym w pkt 4 lit. b) niniejszego zawiadomienia.

4. Terminy

a) Dla stron zgłaszających się i przedkładających informacje

Wszystkie zainteresowane strony, jeżeli ich wnioski mają być uwzględnione podczas dochodzenia, muszą zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje opinie oraz przedłożyć wszelkie informacje w terminie 20 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, chyba że wskazano inaczej. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż korzystanie z większości praw proceduralnych ustanowionych w rozporządzeniu podstawowym jest uwarunkowane zgłoszeniem się przez stronę w wyżej wymienionym terminie.

b) Przesłuchania

Wszystkie zainteresowane strony mogą składać wnioski o przesłuchanie przez Komisję w takim samym terminie 20 dni.

5. Oświadczenia pisemne i korespondencja

Wszelkie oświadczenia i wnioski przedkładane przez zainteresowane strony należy składać na piśmie (nie w formie elektronicznej, chyba że ustalono inaczej); należy w nich wskazać nazwę, adres, adres e-mail, numery telefonu i faksu zainteresowanej strony. Wszelkie oświadczenia pisemne, łącznie z informacjami wymaganymi w niniejszym zawiadomieniu i korespondencją dostarczaną przez zainteresowane strony na zasadzie poufności, należy oznakować klauzulą "Limited"(7) oraz, zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia podstawowego, dołączyć do nich wersję bez klauzuli poufności, oznakowaną "Do wglądu zainteresowanych stron".

Adres Komisji do celów korespondencji:

European Commission

Directorate-General for Trade

Directorate H

Office: N-105 04/92

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Faks +32 22956505

6. Brak współpracy

W przypadkach, w których zainteresowana strona odmawia dostępu do niezbędnych informacji, nie dostarcza ich w określonych terminach albo znacznie utrudnia dochodzenie, istnieje możliwość dokonania ustaleń, potwierdzających lub zaprzeczających, na podstawie dostępnych faktów, zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego.

W przypadku ustalenia, że zainteresowana strona dostarczyła nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, informacje te nie są brane pod uwagę, a ustalenia mogą być dokonywane na podstawie dostępnych faktów, zgodnie z art. 18 rozporządzenia podstawowego. Jeżeli zainteresowana strona nie współpracuje lub współpracuje jedynie częściowo i z tego względu ustalenia opierają się na dostępnych faktach, wynik może być mniej korzystny dla wymienionej strony niż w przypadku, gdyby strona ta współpracowała.

7. Przetwarzanie danych osobowych

Należy zauważyć, iż wszelkie dane osobowe zgromadzone podczas niniejszego dochodzenia będą traktowane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy unijne i o swobodnym przepływie takich danych(8).

8. Rzecznik praw stron

Należy również zauważyć, że w przypadku napotkania przez zainteresowane strony problemów związanych z korzystaniem z prawa do obrony, strony te mogą wystąpić o interwencję urzędnika DG ds. Handlu pełniącego rolę rzecznika praw stron. Pośredniczy on w kontaktach między zainteresowanymi stronami i służbami Komisji, zapewniając, w stosownych przypadkach, mediację w kwestiach proceduralnych związanych z ochroną interesów stron podczas postępowania, w szczególności w odniesieniu do spraw dotyczących dostępu do akt, poufności, przedłużenia terminów oraz rozpatrywania pisemnych lub ustnych oświadczeń lub uwag. Dodatkowe informacje i dane kontaktowe zainteresowane strony mogą uzyskać na stronach internetowych rzecznika praw stron w DG ds. Handlu (http://ec.europa.eu/trade).

______

(1) Dz.U. L 68 z 8.3.2006, s. 6.

(2) Dz.U. L 288 z 6.11.2007, s. 1.

(3) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.

(4) Sprawa T-2/95 Industrie des poudres sphériques (IPS) przeciwko Radzie (1998) ECR II-3939.

(5) Sprawa C-458/98 P Industrie des poudres sphériques (IPS) przeciwko Radzie (2000) ECR I-08147.

(6) Dz.U. C 1 z 4.1.2005, s. 5.

(7) Oznacza to, iż dokument służy wyłącznie do użytku wewnętrznego. Jest on chroniony zgodnie z art. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1049/2001 w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43). Jest to dokument poufny zgodnie z art. 19 rozporządzenia podstawowego i art. 6 Porozumienia WTO w sprawie wykonywania art. VI GATT 1994 (Porozumienie antydumpingowe).

(8) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2010.131.3

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zawiadomienie dotyczące środków antydumpingowych nałożonych na przywóz folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii i częściowego wznowienia antydumpingowego okresowego dochodzenia przeglądowego dotyczącego przywozu folii z politereftalanu polietylenu pochodzącej z Indii.
Data aktu: 20/05/2010
Data ogłoszenia: 20/05/2010