Publikacja wniosku o cofnięcie rejestracji zgodnie z art. 12 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 510/2006 w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych(2009/C 315/10)
(Dz.U.UE C z dnia 23 grudnia 2009 r.)
Niniejsza publikacja uprawnia do zgłoszenia sprzeciwu wobec wniosku o cofnięcie rejestracji zgodnie z art. 7 rozporządzenia Rady (WE) nr 510/2006. Oświadczenie o sprzeciwie musi wpłynąć do Komisji Europejskiej w terminie sześciu miesięcy od daty niniejszej publikacji
WNIOSEK O COFNIĘCIE REJESTRACJI
ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 510/2006
Wniosek o cofnięcie rejestracji składany na podstawie art. 12 ust. 2
"GÖGGINGER BIER"
NR WE: DE-PGI-117-1237-27.05.2008
ChOG (X) ChNP ()
1. Zarejestrowana nazwa, której dotyczy wniosek o cofnięcie rejestracji:
"Gögginger Bier"
2. Państwo członkowskie lub państwo trzecie:
Niemcy
3. Rodzaj produktu:
Klasa 2.1: Piwo
4. Osoba lub organ wnosząca (wnoszący) wniosek o cofnięcie rejestracji:
Nazwa: Brauerei Ott GmbH & Co. KG
Adres: Wilhelm-Schussen-Straße 12
88427 Bad Schussenried
DEUTSCHLAND
Charakter uzasadnionego interesu leżącego u podstaw wniosku:
Wnioskodawca jest następcą prawnym poprzedniego wnioskodawcy i użytkownika oznaczenia geograficznego "Gögginger Bier" i z tego względu reprezentuje uzasadniony interes dotyczący niniejszego wniosku o cofnięcie rejestracji.
5. Powody Cofnięcia Rejestracji:
Browar Ott z Bad Schussenried kupił leżący wówczas w regionie geograficznym Krauchenwies- Göggingen Browar Adler i przeniósł produkcję do Bad Schussenried. Nie przewiduje się wznowienia produkcji w Krauchenwies-Göggingen. Wyroby browaru Ott z Bad Schussenried nie spełniają zatem wymogów określonych w specyfikacji ChOG "Gögginger Bier". Pismem z dnia 26 września 2007 r. organ publiczny (Regierungspräsidium Karlsruhe), będący właściwym organem kontrolnym, potwierdził, iż browar Adler był jedynym lokalnym browarem w obszarze geograficznym Krauchenwies-Göggingen i z tego względu można założyć, że nie występują inni ewentualni producenci, którzy mogliby wyrazić zainteresowanie używaniem chronionego oznaczenia geograficznego.
W świetle powyższego nie stwierdzono uzasadnionego interesu osób trzecich, który stanowiłby przeszkodę dla cofnięcia rejestracji chronionego oznaczenia geograficznego.