(2008/C 99/08)
(Dz.U.UE C z dnia 19 kwietnia 2008 r.)
Numer XA:XA 370/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Apače
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpora programom razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Apače za programsko obdobje 2007-2013
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 28.000 EUR
2008 r.: 28.000 EUR
2009 r.: 28.000 EUR
2010 r.: 28.000 EUR
2011 r.: 28.000 EUR
2012 r.: 28.000 EUR
2013 r.: 28.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– do 40 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach,
– do 60 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycji dokonuje młody rolnik przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.
Celem pomocy są inwestycje w modernizację obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.
2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne - do 100 % faktycznych kosztów,
– w przypadku inwestycji w środki produkcji należące do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,
– możliwe jest przyznanie dodatkowej pomocy w wysokości 100 % na pokrycie dodatkowych kosztów wynikających z zastosowania tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.
3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– wsparcie udzielane przez gminę wyrównuje różnicę między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a wysokością 50 % kosztów kwalifikowanych składek ubezpieczeniowych z tytułu ubezpieczenia zbiorów i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt hodowlanych na wypadek choroby.
4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:
– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.
5. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– pomoc może pokryć do 100 % kwalifikowanych kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych oraz usług zastępstwa,
– pomoc przyznaje się w postaci usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Listopad 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Rozdział II "Zasad udzielania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Apače w okresie 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Apače
Apače 42b
SLO-9253 Apače
Adres internetowy:
http://www.obcina-apace.si/images/stories/pdf/pravilnik_kmetijstvo.pdf
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)
Darko ANŽELJ
Wójt gminy Apaće
Numer XA:XA 371/07
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: Overijssel, Gelderland, Utrecht, Noord-Brabant (Brabancja Północna)
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Verplaatsingsre-gelingen grondgebonden agrarische bedrijven Overijssel, Gelderland, Utrecht, Noord-Brabant.
Dokładna nazwa programów zob. podstawa prawna.
Podstawa prawna:
– Wetinrichtinglandelijkgebied
– Provinciewet
– De volgende provinciale regelingen:
Overijssel: Uitvoeringsbesluit Subsidies Overijssel 2007, paragraaf 8.6 Stimulering verplaatsing voor realisatie provinciale doelen natuur, recreatie of landschap en de verbetering van de ruimtelijke structuur van de landbouw.
Gelderland: Subsidieregeling vitaal Gelderland 2007; Provinciaal Meerjarenprogramma 2007-2013 Gelderland, deel 3 het subsidiekader, artikel 2.1.2 Verplaatsing grondgebonden landbouw- en glastuinbouwbedrijven in algemeen belang.
Utrecht: Subsidieverordening inrichting landelijk gebied provincie Utrecht 2006/Subsidiekader ILG/AVP.
Noord-Brabant: Subsidieregeling verplaatsing grondgebonden agrarische bedrijven
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
W poniższej tabeli ujęto planowane roczne wydatki w rozbiciu na poszczególne prowincje.
| Prowincja | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | Ogółem |
| Overijssel | p.m.(*) | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 24 mln EUR |
| Gelderland | p.m.(*) | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 4 mln EUR | 0 EUR | 0 EUR | 16 mln EUR |
| Utrecht | p.m.(*) | 1 mln EUR | 1,2 mln EUR | 1,2 mln EUR | 1,2 mln EUR | 1,2 mln EUR | 1,2 mln EUR | 7 mln EUR |
| Noord-Brabant | 0 EUR | 7 mln EUR | 7 mln EUR | 7 mln EUR | 7 mln EUR | 7 mln EUR | 7 mln EUR | 24 mln EUR |
| (*) Do tej pory nie ustalono, czy w odnośnym roku nastąpią wydatki ani, jeśli tak, w jakiej wysokości. Wszelkie wydatki poniesione w tym roku zostaną odjęte od kwot przewidzianych na lata kolejne (całkowita kwota pozostanie niezmieniona). | ||||||||
Maksymalna intensywność pomocy: Artykuł 6 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w odniesieniu do gospodarstw rolnych opierających swoją działalność o gospodarkę gruntami (uprawa roli, ogrodnictwo szklarniowe i na wolnym powietrzu, sadownictwo, hodowla bydła, hodowla kurczaków i drobiu, w przypadkach gdy wydajność gospodarstwa zależy w znacznym stopniu od potencjału produkcyjnego nieuprawia-nego gruntu znajdującego się w jego bezpośrednim sąsiedztwie).
1) 100 % kosztów, w tym kosztów za usługi doradcze związane z planowaniem i badaniami, rzeczywiście poniesionych w celu dokonania przeniesienia w znaczeniu art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006;
2) do 40 % wzrostu wartości odnośnych urządzeń po przeniesieniu, jeśli przeniesienie w interesie publicznym powoduje, że rolnik korzysta z nowocześniejszych urządzeń, pod warunkiem, że wkład własny rolnika odpowiada co najmniej 60 % odnośnego wydatku;
3) do 40 % wydatków poniesionych w celu zwiększenia zdolności produkcyjnej, jeśli przeniesienie w interesie publicznym powoduje taki wzrost, pod warunkiem, że wkład własny rolnika odpowiada co najmniej 60 % odnośnego wydatku.
Warunkiem przyznania dotacji jest udostępnienie opuszczonego gospodarstwa w całości (pomieszczenia, budynki oraz grunty należące do gospodarstwa) z przeznaczeniem na osiąganie celów publicznych (ograniczenie wpływu na środowisko, zachowanie walorów przyrodniczych, poprawa struktury przestrzennej). Rekompensatę ustala się na podstawie reprezentatywnej wartości rynkowej
Data realizacji: Realizacja programu rozpocznie się po publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, zgodnie z przepisami art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Dokonywane w interesie publicznym przeniesienie budynków należących do gospodarstw rolnych opierających swoją działalność o gospodarkę gruntami i posiadających dobre możliwości rozwoju (uprawa roli, ogrodnictwo szklarniowe i na wolnym powietrzu, sadownictwo, hodowla bydła, hodowla kurczaków i drobiu, w przypadkach gdy wydajność gospodarstwa zależy w znacznym stopniu od potencjału produkcyjnego nieuprawianego gruntu znajdującego się w jego bezpośrednim sąsiedztwie), w przypadkach występowania zapotrzebowania na grunty rolne w celu osiągnięcia celów publicznych dotyczących:
– obszarów Natura 2000, innych części sieci obszarów chronionych oraz wzmocnionych korytarzy,
– zmian w ustaleniach dotyczących zarządzania wodą, w tym ustaleniach wynikających z transpozycji Ramowej Dyrektywy Wodnej,
– poprawy struktury gospodarstw poprzez reparcelację działek.
Producenci rolni odsprzedają należące do nich budynki i powiązane z nimi grunty znajdujące się w "dawnej" lokalizacji Urzędowi Zarządzania Gruntami (Bureau Beheer Landbouwgronden - BBL) lub regionalnym organom władzy za cenę, którą otrzymaliby na wolnym rynku (reprezentatywna wartość rynkowa) i dokonują zakupu nowych budynków i gruntów w celu kontynuowania działalności rolniczej w innym miejscu. Do kosztów kwalifikowanych należą:
1) rzeczywiście poniesione w celu przeniesienia wydatki na usługi doradcze związane z planowaniem i badaniami. Obejmują one min.:
– opłaty za czynności prawne,
– opłaty za wpis do rejestru gruntów,
– koszty usług specjalistycznych (porady agentów nieruchomości, księgowych, architektów itp.) wyłącznie w celu dokonania przeniesienia,
– wydatki związane z przeprowadzką;
2) 40 % dodatniej różnicy między reprezentatywną wartością rynkową "dawnych" terenów i zabudowań a sumą:
a) reprezentatywnej wartości rynkowej "nowych" terenów i zabudowań gospodarstwa; i
b) wszelkich inwestycji związanych z osiedleniem się, modernizacją, zastąpieniem i/lub rozbudową "nowych" budynków gospodarstwa
Sektor(-y) gospodarki: Wszystkie małe i średnie gospodarstwa rolne wytwarzające produkty podstawowe wymienione w załączniku I do Traktatu WE
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Overijssel: Postbus 10078
8000 GB Zwolle
Nederland
Gelderland: Postbus 9090
6800 GX Arnhem
Nederland
Utrecht: Pythagoraslaan 101
Postbus 80300
3508 TH Utrecht
Nederland
Noord-Brabant: Postbus 90151
5200 MC Den Bosch
Nederland
Strona internetowa:
Noord-Brabant:
http://brabant.regelingenbank.eu/regeling/3 noord-brabant/
Gelderland:
W odniesieniu do "Artikel 2.1.2":
W odniesieniu do "Subsidieregeling vitaal Gelderland":
Overijssel:
http://provincie.overijssel.nl/contents/pages/11034/uitvoeringsbesluitsubsidiesoverijssel2007-9.pdf
Zob. Rozdział 8 ust. 8.6.
Utrecht:
http://www.provincie-utrecht.nl/prvutr/internet/landelijk.nsf/all/AVP-documenten?opendocument
Dokumentacja: "nieuwe subsidieverordening en nieuw subsidiekader", ust. 3.1.4
Inne informacje: Arkusze 125 i 216 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 uwzględniają możliwość udzielenia dotacji na przeniesienie przedsiębiorstwa. Niniejszy środek, w oparciu o rozporządzenie o wyłączeniach (rozporządzenie (WE) nr 1857/2006), ustala zakres dotowania przeniesień dokonywanych w interesie publicznym, tak, że wykracza on poza możliwości wymienione w arkuszu, w odniesieniu do ograniczenia emisji amoniaku i osadów oraz przywrócenia systemów nawadniania. Cele polityki przedstawione zostały w Agendzie Living Countryside (żyjąca wieś) oraz wieloletnich programach poszczególnych prowincji.
Dotacje nie mogą być przyznawane w ramach programu przenoszenia dla gospodarstw rolnych, których działalność opiera się o gospodarowanie gruntami jeżeli otrzymują one jednocześnie dotację dla tego samego gospodarstwa lub jego części w ramach programu przenoszenia przeznaczonego dla gospodarstw rolnych prowadzących gospodarkę intensywną (XA 62/05), i vice versa
Numer XA:XA 372/07
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: Fryslân
Nazwa programu pomocy: Subsidie dakbedekking van boerderijen
Podstawa prawna: Algemene wet bestuursrecht, Hoofdstuk 4; Kadersubsidieverordening Inrichting Lande-lijk Gebied provincie Fryslân 2007.
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 500.000 EUR
2008 r.: 1.500.000 EUR
2009-2013 r.: 170.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Do 35 % kosztów kwalifikujących się do wsparcia, przy górnym limiciewynoszącym15.000EUR
Data wejścia w życie: 15 grudnia 2007 r.
Czas trwania programu pomocy: 2007-2013 r.
Cel pomocy: Zachowanie podstawowego historycznego wzornictwa oraz tradycyjnego zadaszenia domów wiejskich zbudowanych przed 1940 r. i niezakwalifikowanych jako zabytki narodowe.
Artykuł 5 rozporządzenia w sprawie ochrony tradycyjnego krajobrazu i budynków ma zastosowanie
Sektor(-y), których pomoc dotyczy: Przedsiębiorstwa prowadzące działalność związaną z produkcją produktów rolnych pochodzących z hodowli zwierząt lub upraw
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Gedeputeerde Staten van Fryslân Postbus 20120 8900 HM Leeuwarden Nederland
Adres internetowy:
http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/loket/product/viewasp?objectID=20606
Ściągnąć plik "Informatie dakbedekking boerderijen.doc"
Inne informacje:
Informacje na temat programu pomocy można uzyskać pod www. adresem
Numer XA:XA 375/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: območje Občine Trzin
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Trzin za programsko obdobje 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Trzin za programsko obdobje 2007-2013
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 584 EUR
2008 r.: 1.899 EUR
2009 r.: 1.965 EUR
2010 r.: 3.296 EUR
2011 r.: 800 EUR
2012 r.: 2.900 EUR
2013 r.: 2.900 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:
– do 40 % kwalifikowanych kosztów inwestycji.
Celem pomocy są inwestycje w nowe budynki gospodarskie oraz zmiany istniejących obiektów, zakup sprzętu i maszyn do produkcji rolnej, zakup i budowę szklarni i siatek przeciwgradowych, oraz zakładanie stałych sadów.
2. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt od choroby.
3. Zapewnienie wsparcia technicznego:
– pomoc może pokryć do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, kosztów usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych. Pomoc przyznaje się w formie dotowanych usług i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Grudzień 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Rozdział II "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Trzin w latach 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Trzin
Mengeška c. 22
SLO-1236 Trzin
Adres internetowy:
http://www.trzin.si/datoteke/predpisi/pravilnik_kmet_TRZIN_popravljen-27-08-2007.doc
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)
Tone PERŠAK
Wójt gminy Trzin
Numer XA:XA 401/07
Państwo członkowskie: Republika Słowenii
Region: Območje občine Velike Lašče
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Programi razvoja kmetijstva in podeželja v občini Velike Lašče 2007-2013
Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Velike Lašče (II. Poglavje)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
2007 r.: 31.000 EUR
2008 r.: 32.000 EUR
2009 r.: 32.000 EUR
2010 r.: 35.000 EUR
2011 r.: 35.000 EUR
2012 r.: 37.000 EUR
2013 r.: 37.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy:
1. Inwestycje w gospodarstwa zajmujące się produkcją podstawową:
– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 40 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach.
Pomoc przyznaje się na modernizację gospodarstw rolnych, zakup maszyn i zarządzanie pastwiskami dla podstawowej produkcji rolnej.
2. Pomoc na rzecz zachowania tradycyjnych krajobrazów i budynków:
– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów w przypadku obiektów niezwiązanych z produkcją,
– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach i do 75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
– dodatkowa pomoc o stawce w wysokości do 100 % może zostać udzielona w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.
3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:
– do 100 % kwalifikowalnych kosztów, jeśli przeniesienie budynków w interesie publicznym polega tylko na rozbiórce, przeniesieniu i ponownym montażu istniejących urządzeń,
– jeśli przeniesienie budynków w interesie publicznym skutkuje skorzystaniem przez rolnika z bardziej nowoczesnych urządzeń, rolnik musi wnieść wkład w wysokości co najmniej 60 %, lub 50 % na obszarach o mniej korzystnych warunkach gospodarowania, wzrostu wartości odnośnych urządzeń po przeniesieniu. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %,
– jeśli przeniesienie budynków skutkuje wzrostem zdolności produkcyjnych, wkład ze strony beneficjenta musi być równy co najmniej 60 %, lub 50 % na obszarach mniej uprzywilejowanych, wydatków związanych z tym wzrostem. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %.
4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:
– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą do 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i owoców oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego od zniszczenia przez chorobę.
5. Scalanie gruntów:
– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.
6. Promowanie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości.
– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów działalności, o ile odzwierciedlają one poprawę jakości produktów rolnych. Pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.
7. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:
– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, usług doradczych oraz organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, a także kosztów publikacji, katalogów, stron internetowych, upowszechniania wiedzy naukowej oraz rzeczywiste koszty zastąpienia rolnika i wspólnika rolnika podczas choroby i dni wolnych. Pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.
Data realizacji: Październik 2007 r. (pomoc nie zostanie przyznana przed opublikowaniem streszczenia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.
Cel pomocy: Wsparcie MŚP
Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane: Rozdział II projektu "Zasad przyznawania pomocy na ochronę i rozwój rolnictwa, leśnictwa i obszarów wiejskich w gminie Velike Lašče", obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):
– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,
– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,
– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,
– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,
– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,
– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,
– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym.
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Občina Velike Lašče
Levstikovtrg1
SLO-1315Velike Lašče
Strona internetowa:
Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.
Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)
Anton ZAKRAJŠEK
Burmistrz
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.99.29 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
| Data aktu: | 19/04/2008 |
| Data ogłoszenia: | 19/04/2008 |