(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2007 r.)
WSTĘP
1. Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (zwana dalej "Agencją") została ustanowiona na mocy decyzji Komisji 2005/56/WE z dnia 14 stycznia 2005 r.(1). Agencję ustanowiono na okres rozpoczynający się dnia 1 stycznia 2005 r. i kończący się dnia 31 grudnia 2008 r. Celem Agencji jest zarządzanie wyznaczonymi przez Komisję programami w dziedzinie edukacji, sektora audiowizualnego i kultury, w tym realizacja projektów technicznych. Agencja uzyskała pełną niezależność w 2006 r.
2. W tabeli 1 skrótowo przedstawiono kompetencje i działania Agencji. Najważniejsze dane ze sporządzonego przez Agencję sprawozdania finansowego za rok budżetowy 2006 przedstawiono do celów informacyjnych w tabelach 2, 3 i 4.
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI
3. Niniejsze poświadczenie jest skierowane do Parlamentu Europejskiego i Rady na mocy art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 58 z dnia 19 grudnia 2002 r.(2). Sporządzono je w wyniku zbadania sprawozdania finansowego Agencji zgodnie z postanowieniami art. 248 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
4. Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r.(3) zostało sporządzone przez jej dyrektora zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 58/2003 i przekazane Trybunałowi, który jest zobowiązany do wydania poświadczenia na temat wiarygodności tego sprawozdania oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw.
5. Trybunał przeprowadził kontrolę zgodnie z międzynarodowymi standardami kontroli IFAC i INTOSAI oraz opracowanymi przez te organizacje kodeksami etyki w takim zakresie, w jakim znajdują one zastosowanie w kontekście Wspólnoty Europejskiej. Kontrola została przygotowana i przeprowadzona w celu uzyskania wystarczającej pewności, że sprawozdanie finansowe jest wiarygodne, a transakcje leżące u jego podstaw legalne i prawidłowe.
6. Trybunał uzyskał uzasadnioną podstawę do wydania poniższego poświadczenia.
| Wiarygodność rozliczeń |
| Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r. jest wiarygodne we wszystkich istotnych aspektach. |
| Legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw rozliczeń |
| Transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Agencji są, jako całość, legalne i prawidłowe. |
| Przedstawiona poniżej uwaga nie podważa opinii Trybunału. |
UWAGA
7. Główną cechą wykonania budżetu było anulowanie prawie 10 % środków na rok budżetowy. Wskaźnik przeniesień w przypadku wydatków administracyjnych przekroczył 50 %.
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 27 września 2007 r.
| W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
| Hubert WEBER | |
| Prezes |
______
(1) Dz.U. L 24 z 27.1.2005, str. 35.
(2) Dz.U. L 11 z 16.1.2003, str. 5.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 29 czerwca 2007 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 17 lipca 2007 r.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 1
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA), Bruksela
Tabela 2
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
Tabela 3
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2006
Tabela 4
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r.
ODPOWIEDZI AGENCJI
7. Z uwagi na zwrot środków wpłaconych przez Agencję w ciągu roku, począwszy od dnia 31 grudnia 2006 r. anulowanie środków zostało ograniczone. Powyższą sytuację można wytłumaczyć dużą liczbą umów o poziomie usług (Service Level Agreements) i umów, które nie mogły być zawarte przed końcem 2006 r., charakteryzujących się wysokim stopniem przenoszonych środków, aby umożliwić uregulowanie niewystawionych faktur zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego umożliwiającego pokrycie wydatków administracyjnych do końca roku n+1.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.309.13 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego za rok budżetowy 2006, wraz z odpowiedziami Agencji. |
| Data aktu: | 27/09/2007 |
| Data ogłoszenia: | 19/12/2007 |