Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 27 kwietnia 2006 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Gerechtshof te Amsterdam) - Kawasaki Motors Europe NV przeciwko Inspecteur van de Belastingdienst/ Douane district Rotterdam(Sprawa C-15/05)(1)
(Wspólna taryfa celna - Pozycje taryfowe - Klasyfikacja pojazdów - Ciągniki - Pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób - Rozporządzenie (WE) nr 2518/98 - Punkt 5 załączonej tabeli - Nieważność)
(2006/C 143/31)
Język postępowania: niderlandzki
(Dz.U.UE C z dnia 17 czerwca 2006 r.)
Sąd krajowy
Gerechtshof te Amsterdam
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Kawasaki Motors Europe NV
Strona pozwana: Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Gerechtshof te Amsterdam - Ważność rozporządzenia Komisji (WE) nr 2518/98 z dnia 23 listopada 1998 r. dotyczącego klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury Scalonej (Dz.U. L 315, str. 3) - Nowe (przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie) pojazdy przeznaczone do holowania lub pchania innych pojazdów, urządzeń lub ładunków uznane za właściwe do przewozu osób - Klasyfikacja celna - Pozycja 87 03 21 i pozycja 87 03 90
Sentencja
1) Punkt 5 tabeli załączonej do rozporządzenia Komisji nr 2518/98 z dnia 23 listopada 1998 r. jest nieważny z tego względu, że przyjmuje dla pojazdów opisanych w podpozycji 8703 21 10 Nomenklatury Scalonej zdolność ciągnięcia ciężaru przynajmniej trzykrotnie przekraczającego ciężar samego pojazdu, odmienną od zdolności wskazanej w opinii klasyfikacyjnej Komitetu Systemu Zharmonizowanego z 1999 r. i rozszerza tym samym zakres pozycji odnoszącej się do pojazdów przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób.
2) Nowe pojazdy czterokołowe przeznaczone do poruszania się w każdego rodzaju terenie, posiadające jedno siedzenie, wyposażone w mechanizm kierowniczy skonstruowany w oparciu o zasadę Ackermana, poruszany za pomocą kierownicy oraz w hak holowniczy, odznaczające się charakterystyką techniczną umożliwiającą pchanie ciężaru przynajmniej dwukrotnie większego od ich ciężaru własnego należy sklasyfikować do podpozycji 8701 90 tej nomenklatury. Do Gerechtshof te Amsterdam należy dokonanie klasyfikacji wskazanych pojazdów do podpozycji odpowiednich dla mocy silnika tych pojazdów.
______
(1) Dz.U. C 82 z 2.4.2005