Komunikat zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię.

KOMUNIKAT KOMISJI ZGODNIE Z ART. 4 UST. 1 LIT. A) ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 2408/92

Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię

(2005/C 39/04)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)

1. Irlandia postanowiła dokonać przeglądu zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 66/05 z dnia 15 marca 2002 r. na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, w zakresie regularnych usług lotniczych na trasie Galway-Dublin z mocą od dnia 22 lipca 2005 r.

2. Zobowiązanie z tytułu wykonywania usług publicznych jest następujące:

2.1 Minimalna częstotliwość i zdolność przewozowa:

a) Usługi muszą być wykonywane w ilości co najmniej trzech lotów powrotnych dziennie, przez 7 dni w tygodniu;

b) Każdego dnia, od poniedziałku do niedzieli, na trasie do i z Galway/Dublin, należy zapewnić minimum 135 miejsc dziennie (tj. minimum 270 miejsc w dwóch kierunkach).

Powyższe wymagania mają zastosowanie przez czas trwania każdego roku.

2.2 Rodzaj wykorzystywanych statków powietrznych:

a) Usługi muszą być wykonywane przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową o minimalnej liczbie 30 miejsc pasażerskich;

b) Przewoźnicy powinni zwrócić uwagę na techniczne i eksploatacyjne warunki mające zastosowanie na lotniskach. W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę zwracać się do: Airports Division, Department of Transport, 44 Kildare Street, Dublin 2, p. Liam Keogh, tel: (353-1) 604 15 94, Fax: (353-1) 604 16 81, email: Liamkeogh@transport.ie;

c) Usługi będą wykonywane pomiędzy lądowiskami objętymi jurysdykcją Urzędu Lotnictwa Irlandii (Irish Aviation Authority).

2.3 Rozkład lotów:

W dni tygodnia, od poniedziałku do piątku, rozkład lotów musi obejmować poranny lot z Galway do Dublina i wieczorny lot z Dublina do Galway w celu umożliwienia pasażerom, włączając pasażerów w podróży służbowej, odbycia podróży w obie strony w ciągu jednego dnia. Taki wymóg ma zastosowanie przez czas trwania każdego roku.

2.4 Taryfy lotnicze:

a) Dopuszcza się stosowanie rozpiętości taryf lotniczych, z uwzględnieniem:

i) 1 maksymalnej taryfy w kwocie 75 EUR w każdym kierunku, w odniesieniu do minimum 80 % zdolności przewozowej na dzień, w każdym kierunku do i z Galway/Dublina;

ii) Żadne ograniczenia taryfowe nie mają zastosowania do pozostałej ilości miejsc odpowiadającej minimalnej dziennej zdolności przewozowej na danej trasie;

b) W przypadku wystąpienia nienaturalnego lub nieprzewidzianego wzrostu, niezależnego od przewoźnika, w elementach kosztów oddziaływujących na obsługę tras, taryfy lotnicze określone w wyżej wymienionej lit. a) ppkt i) mogą być raz w roku zwiększane, za wcześniejszą zgodą Ministra Transportu. Przewoźnik wykonujący usługę zostanie powiadomiony o nowej(-ych) taryfie(-ach) lotniczej (-ych). Nowa(-e) taryfa(-y) nie będzie(-dą) obowiązywać przed powiadomieniem o niej (nich) Komisji Europejskiej i opublikowaniem w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

2.5 Sprzedaż lotów

Loty muszą być sprzedawane na rynku przy wykorzystaniu co najmniej jednego systemu rezerwacji komputerowej. Przewoźnik powinien rozpowszechniać taryfy usług podlegających zobowiązaniom z tytułu wykonywania usług publicznych za pośrednictwem jednego z największych globalnych systemów dystrybucji związanych z podróżowaniem, lub uznanego w skali światowej systemu rezerwacji internetowej, lub powszechnie znanej strony internetowej związanej z podróżowaniem.

2.5 Ciągłość wykonywania usług:

a) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 2 % wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;

b) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów opóźnionych o więcej niż 30 minut z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 20% wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;

c) Przewoźnika obowiązuje co najmniej sześciomiesięczny okres wypowiedzenia przed zaprzestaniem wykonywania usług.

1 Ust. 2.4 lit. a) ppkt i) zmieniony przez sprostowanie z dnia 9 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.C.05.87.3).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2005.39.4

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komunikat zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię.
Data aktu: 16/02/2005
Data ogłoszenia: 16/02/2005