KOMUNIKAT KOMISJI ZGODNIE Z ART. 4 UST. 1 LIT. A) ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 2408/92Przegląd zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Galway i Dublinem dokonany przez Irlandię
(2005/C 39/04)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 16 lutego 2005 r.)
1. Irlandia postanowiła dokonać przeglądu zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 66/05 z dnia 15 marca 2002 r. na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, w zakresie regularnych usług lotniczych na trasie Galway-Dublin z mocą od dnia 22 lipca 2005 r.
2. Zobowiązanie z tytułu wykonywania usług publicznych jest następujące:
2.1 Minimalna częstotliwość i zdolność przewozowa:
a) Usługi muszą być wykonywane w ilości co najmniej trzech lotów powrotnych dziennie, przez 7 dni w tygodniu;
b) Każdego dnia, od poniedziałku do niedzieli, na trasie do i z Galway/Dublin, należy zapewnić minimum 135 miejsc dziennie (tj. minimum 270 miejsc w dwóch kierunkach).
Powyższe wymagania mają zastosowanie przez czas trwania każdego roku.
2.2 Rodzaj wykorzystywanych statków powietrznych:
a) Usługi muszą być wykonywane przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową o minimalnej liczbie 30 miejsc pasażerskich;
b) Przewoźnicy powinni zwrócić uwagę na techniczne i eksploatacyjne warunki mające zastosowanie na lotniskach. W celu uzyskania dodatkowych informacji, proszę zwracać się do: Airports Division, Department of Transport, 44 Kildare Street, Dublin 2, p. Liam Keogh, tel: (353-1) 604 15 94, Fax: (353-1) 604 16 81, email: Liamkeogh@transport.ie;
c) Usługi będą wykonywane pomiędzy lądowiskami objętymi jurysdykcją Urzędu Lotnictwa Irlandii (Irish Aviation Authority).
2.3 Rozkład lotów:
W dni tygodnia, od poniedziałku do piątku, rozkład lotów musi obejmować poranny lot z Galway do Dublina i wieczorny lot z Dublina do Galway w celu umożliwienia pasażerom, włączając pasażerów w podróży służbowej, odbycia podróży w obie strony w ciągu jednego dnia. Taki wymóg ma zastosowanie przez czas trwania każdego roku.
2.4 Taryfy lotnicze:
a) Dopuszcza się stosowanie rozpiętości taryf lotniczych, z uwzględnieniem:
i) 1 maksymalnej taryfy w kwocie 75 EUR w każdym kierunku, w odniesieniu do minimum 80 % zdolności przewozowej na dzień, w każdym kierunku do i z Galway/Dublina;
ii) Żadne ograniczenia taryfowe nie mają zastosowania do pozostałej ilości miejsc odpowiadającej minimalnej dziennej zdolności przewozowej na danej trasie;
b) W przypadku wystąpienia nienaturalnego lub nieprzewidzianego wzrostu, niezależnego od przewoźnika, w elementach kosztów oddziaływujących na obsługę tras, taryfy lotnicze określone w wyżej wymienionej lit. a) ppkt i) mogą być raz w roku zwiększane, za wcześniejszą zgodą Ministra Transportu. Przewoźnik wykonujący usługę zostanie powiadomiony o nowej(-ych) taryfie(-ach) lotniczej (-ych). Nowa(-e) taryfa(-y) nie będzie(-dą) obowiązywać przed powiadomieniem o niej (nich) Komisji Europejskiej i opublikowaniem w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.5 Sprzedaż lotów
Loty muszą być sprzedawane na rynku przy wykorzystaniu co najmniej jednego systemu rezerwacji komputerowej. Przewoźnik powinien rozpowszechniać taryfy usług podlegających zobowiązaniom z tytułu wykonywania usług publicznych za pośrednictwem jednego z największych globalnych systemów dystrybucji związanych z podróżowaniem, lub uznanego w skali światowej systemu rezerwacji internetowej, lub powszechnie znanej strony internetowej związanej z podróżowaniem.
2.5 Ciągłość wykonywania usług:
a) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 2 % wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;
b) Nie dopuszcza się, aby za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów opóźnionych o więcej niż 30 minut z przyczyn bezpośrednio możliwych do przypisania przewoźnikowi przekroczyła 20% wymaganej minimalnej liczby lotów w skali roku;
c) Przewoźnika obowiązuje co najmniej sześciomiesięczny okres wypowiedzenia przed zaprzestaniem wykonywania usług.