(Sprawa T-384/05)
(2005/C 330/58)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 24 grudnia 2005 r.)
Strony
Strona skarżąca: Istituto Regionale per gli Interventi Promozionali in Agricoltura - I.R.I.P.A. Abruzzo (Pescara, Włochy) [Przedstawiciele: Gianluca Belotti, Nicola Pisani i Emanuele Dell'Elce, adwokaci]
Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Komisji zawartej w jej piśmie z dnia 9 sierpnia 2005 r. oraz, w stosownym zakresie, w jej piśmie z dnia 12 października 2005 r., i nakazanie Komisji przyznania skarżącej żądanej pomocy finansowej na podstawie wszystkich pozostałych kryteriów;
– obciążenie Komisji kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Niniejsza skarga dotyczy decyzji Komisji Wspólnot Europejskich z dnia 9 sierpnia 2005 r., doręczonej skarżącej w dniu 12 sierpnia 2005 r., w której skarżącą powiadomiono o tym, iż jej wniosek o przyznanie pomocy finansowej na podstawie rozporządzenia (WE) nr 814/2000 ze środków z budżetu na 2005 r. nie został wybrany z uwagi na zarzucany jej brak możliwości finansowych.
Skarżąca podnosi, że sprzecznie z tym, co twierdzi Komisja w uzasadnieniu odmowy uwzględnienia wniosku o przyznanie pomocy finansowej, jej możliwości finansowe oraz możliwości finansowe jej partnerów w przedsięwzięciu są znacznie większe niż wymagane w ogłoszeniu, nawet przy zastosowaniu ścisłej interpretacji ustanowionego przez Komisję kryterium płynności.
Nadto skarżąca twierdzi, że kryterium płynności w rozumieniu nadanym mu przez Komisję jest w oczywisty sposób nielogiczne i nieproporcjonalne w stosunku do celów, którym ma służyć. Ogranicza ono w sposób sztuczny liczbę możliwych kandydatów. Skarżąca uważa, że wymóg płynności finansowej został całkowicie spełniony, jako że rzeczywista płynność finansowa znacznie przekraczała 100 % kwoty pomocy, o którą wniesiono (263.895,50 EUR). W każdym z lat budżetowych, za które zatwierdzono i zamknięto bilanse oraz rozliczenia roczne, płynność skarżącej i jej partnerów znacznie przekroczyła podaną wyżej wartość.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.330.23/3 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawa T-384/05: Skarga wniesiona w dniu 19 października 2005 r. - I.R.I.P.A. Abruzzo przeciwko Komisji. |
| Data aktu: | 24/12/2005 |
| Data ogłoszenia: | 24/12/2005 |