Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: Kierownik ds. administracji i finansów - Nr referencyjny: EF 05/03.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DS. ADMINISTRACJI I FINANSÓW

Nr referencyjny: EF 05/03

(2005/C 230 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2005 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Kierownik ds. administracji i finansów

(kobieta lub mężczyzna)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym zawiadomieniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:

I. OBOWIĄZKI

Kierownik ds. administracji i finansów odpowiedzialny będzie za zarządzanie finansami i ogólne zarządzanie Fundacją. Osoba na stanowisku będzie bezpośrednio podlegać Dyrektorowi Fundacji i doradzać w sprawach finansowych. Kandydat będzie przewodził zespołom zajmującym się obszarami finansów, ogólnych usług, zarządzania dokumentami i sekretariatem generalnym.

Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:

– opracowanie ram finansowych dla wieloletniego programu Fundacji, do zatwierdzenia przez Dyrektora,

– przedstawianie Dyrektorowi do zatwierdzenia propozycji polityk i planów w zakresie udoskonalonej ekonomizacji kosztów organizacji,

– przygotowywanie rocznych planów operacyjnych i budżetów, w tym programów kapitałowych dla wszystkich działań Fundacji do zatwierdzenia przez Dyrektora,

– zarządzanie finansami Fundacji oraz wdrażanie rozporządzenia finansowego,

– przygotowywanie miesięcznych i rocznych ksiąg rachunkowych,

– przygotowywanie miesięcznych i rocznych prognoz wydatków,

– udzielanie upoważnienia na wydatki przekazane podwładnym,

– kontakt z Trybunałem Obrachunkowym,

– ogólne kierowanie Fundacją (budynki, bezpieczeństwo, zarządzanie dokumentami itp.) oraz zarządzanie pokrewnymi projektami,

– zapewnianie wsparcia Radzie Zarządzającej oraz pełnienie funkcji jej sekretarza,

– zarządzanie personelem i programem pracy działu administracji i finansowego,

– reprezentowanie Fundacji w kontaktach z instytucjami europejskimi i innymi interesariuszami; reprezentowanie Fundacji w spotkaniach na zewnątrz,

– wszelkie inne obowiązki związane ze stanowiskiem.

II. WARUNKI REKRUTACJI

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– posiadają obywatelstwo jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,

– w pełni korzystają z praw obywatelskich,

– posiadają uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa,

– są w stanie przedstawić referencje dotyczące cech charakteru świadczące o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– ukończone studia wyższe lub równoważne wykształcenie, stosownie do przedmiotowego stanowiska,

– minimum 12-letnie doświadczenie zawodowe po ukończeniu studiów, z którego co najmniej 5 lat obejmuje doświadczenie w zakresie zarządzania na szczeblu wyższym w zakresie finansów; kandydat powinien być w stanie przedstawić dowody osiągnięć w opracowywaniu i wdrażaniu polityki,

– przygotowanie w zakresie nauk administracyjnych, ekonomii lub finansów,

– doświadczenie i znajomość aplikacji IT, w szczególności dotyczących zarządzania finansami,

– doświadczenie zawodowe w instytucjach Unii Europejskiej, doświadczenie w kierowaniu personelem i finansami będzie atutem,

– poparte dowodami zdolności menedżerskie i organizacyjne,

– doskonałe umiejętności komunikacyjne,

– doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji.

2. Znajomość języków

– Bardzo dobra znajomość jednego z urzędowych języków Unii Europejskiej, zadowalająca znajomość innego języka UE, w tym doskonała znajomość angielskiego.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców, itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.

Od wyłonionego kandydata, poza wyżej wymienionymi wymogami, wymagać się będzie: ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie finansów i rozporządzeń UE; przyjęcia strategicznego i kreatywnego podejścia do pracy i rozwiązywania problemów; szybkiej identyfikacji i analizy kluczowych elementów problemu oraz szybkiej reakcji w celu znalezienia właściwego rozwiązania; jako członek zespołu - umiejętności kierowania pracą w zaplanowany i zorganizowany sposób oraz doświadczenia w motywowaniu innych, a w razie konieczności objęcia przywództwa i podejmowania decyzji; dobrej orientacji w zakresie obsługi klienta; wykazania się umiejętnością perswazji; umiejętności jasnego i łatwego przekazywania, zarówno w drodze ustnej, jak i pisemnej, pomysłów, myśli i koncepcji współpracownikom, interesariuszom Fundacji i innym osobom.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami umieszczonymi na liście potencjalnych zatrudnionych.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona z osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w wymaganym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o przedłożenie, wraz ze zgłoszeniem, życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna.

3. Informacja dla kandydatów:

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci otrzymają list osobiście do nich skierowany i informujący ich o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i stopień:

Wybrany kandydat zostanie zaszeregowany do kategorii A9 (AD*9).

Miejsce zatrudnienia:

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie:

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie oparte na skali wynagrodzeń od kategorii A*9 stopień 1 do kategorii A*9 stopień 3 zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w Regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w Regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122,3 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.eu.int. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, zaświadczenia o pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do dnia 2 listopada 2005 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF 05/03)

European Foundation for the Improvement of Living

and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

Pytania należy kierować na adres e-mail: recruit@eurofound.eu.int

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji www.eurofound.eu.int,

– formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim,

– dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego,

– zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną,

– nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane,

– przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,

– wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich oraz zaświadczeń pracy,

– dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,

– kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,

– kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne; kandydatom ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną; wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.eu.int),

– zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024