(Konkurencja - Porozumienie - Transport lotniczy - Rozporządzenie (EWG) nr 3975/87 - Zgłoszone porozumienia - Porozumienie wykraczające poza ramy zgłoszenia - Podział rynków - Grzywna - Wytyczne w sprawie metody ustalania grzywien - Waga naruszenia - Komunikat w sprawie niewymierzania grzywien lub ograniczenia ich wysokości - Okoliczności łagodzące - Nieograniczone prawo orzekania)(2005/C 229/24)
(Język postępowania: angielski)
(Dz.U.UE C z dnia 17 września 2005 r.)
W sprawie T-241/01 Scandinavian Airlines System AB z siedzibą w Sztokholmie (Szwecja), reprezentowanego przez adwokata M. Kofmanna, z adresem do doręczeń w Luksemburgu, przeciwko Komisji Wspólnot Europejskich (pełnomocnicy: P. Oliver i W. Wils, z adresem do doręczeń w Luksemburgu), mającej za przedmiot wniosek o stwierdzenie nieważności art. 2 decyzji 2001/716/WE z dnia 18 lipca 2001 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 81 Traktatu WE oraz art. 53 umowy o EOG (sprawa nr COMP.D.2 37.444 - SAS/Maersk Air oraz sprawa nr COMP.D.2 37.386 - Sun-Air przeciwko SAS i Maersk Air) (Dz.U. L 265, str. 15) w zakresie w jakim ustala on wysokość grzywny nałożonej na skarżącego na 39.375.000 EUR, ewentualnie wniosek o zmniejszenie kwoty tej grzywny, Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich (trzecia izba), w składzie: J. Azizi, prezes, M. Jaeger i F. Dehousse, sędziowie, sekretarz: D. Christensen, administrator, wydał w dniu 18 lipca 2005 r. wyrok, którego sentencja brzmi następująco:
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Skarżący poniesie własne koszty, jak również koszty poniesione przez Komisję.
______
(1) Dz.U. C 369 z 22.12.2001.